וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ עבד: המדינה תשלם מיליון שקל להפעלת הקו לאילת

מיכל רז-חיימוביץ'

8.7.2020 / 21:33

שרת התחבורה מירי רגב הודיעה כי השיגה תקציב ממשרד האוצר על מנת להמשיך את טיסות ישראייר לאילת. כיום ישראייר היא החברה היחידה שמפעילה את טיסות הפנים לעיר, ולאחרונה מנכ"ל החברה איים להפסיק את הטיסות אם לא יתקבל סיוע מהמדינה

הלחץ עבד: ישראייר איימה כי תפסיק לטוס לאילת והצליחה לקבל 'רשת ביטחון' שתאפשר לה להמשיך את הקו.

לאחרונה מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס אמר כי אם ישראייר לא תקבל סיוע היא לא תוכל להמשיך להפעיל את הקו לאילת כבר בשבוע הבא, מאחר שהפעלתו כרוכה בהפסדים. כיום ישראייר טסה לבדה בקו והמשמעות של הפסקת הטיסות היא ניתוק אווירי של תושבי אילת מהמרכז.

דובר משרד התחבורה פרסם כי השרה מירי רגב "השיגה תקציב מהאוצר" על מנת לשמר את הקווים לאילת, אלא שעד כה לא מפורט מה היקף התקציב.

ל"גלובס" נודע כי משרדי האוצר והתחבורה סיכמו שהתקציב לטובת שמירה על קווי תעופה סדירים מנתב"ג לאילת (רמון) יעמוד על מיליון שקל. במשרד האוצר אמרו ל"גלובס" כי "בדומה לסבסוד קו התעופה בתקופת הסגר, הסבסוד כולל תמיכה כספית לחברות התעופה המגשרת על הפער בין עלות הטיסה בפועל להכנסות החברה ממכירת כרטיסים. עלות הטיסה תיקבע בהליך תחרותי בין חברות התעופה".

ישראייר באילת. ShutterStock
אפשר להמשיך לנפוש/ShutterStock

שבע טיסות בקו נתב"ג-רמון

איך זה יעבוד? ישראייר תוסיף שתי טיסות יומיות ותפעיל שבע טיסות בקו נתב"ג-רמון. שתי הטיסות היומיות מיועדות בעיקר לתושבים ולאלה שזקוקים לקבל טיפול רפואי בבתי חולים במרכז.

הטיסות ימריאו בשעה 7:30 בבוקר מאילת ויאפשרו לנוסעים להגיע מוקדם לבתי החולים. טיסת החזור תנחת באילת בשעה 18:30. שתי טיסות מוסיפה ישראייר גם בימי שישי לטובת צוותים רפואיים שיורדים לאילת לתורנויות בבית החולים בעיר. טיסות אלה יופעלו בשעות 7:30 בבוקר ויחזרו לרמון ב-13:00.

מה קובעת אותה רשת הביטחון? מדובר בהשלמה של עלות הפעלת הטיסה כאשר התפוסה במטוס תשקף חוסר איזון בין העלות של הטיסה ובין ההכנסות לחברה ממכירת הכרטיסים. כיום, תושבי אילת משלמים 99 שקל לכיוון ושאר הנוסעים משלמים 159 שקל לכיוון. וכך, אם בטיסת הבוקר מאילת למשל יהיו 50 נוסעים באילת ששילמו כ-5,000 שקל, המדינה תשלים את היתרה לכיסוי עלות הטיסה, היקף שיכול להגיע לכמה אלפי שקלים לטיסה. התוספת הזה לא תשקף מענק או בונוס שהוא מעבר לעלות הטיסה.

ישראייר היא חברת התעופה הישראלית היחידה שמפעילה כיום טיסות נוסעים. ארקיע שהחזיקה בעבר ב-70% מנתח הפעילות לאילת נמצאת בהדממה מזה מספר חודשים ועובדיה קיבלו הודעה כי יישארו בחופשה (חל"ת) עד לסוף חודש אוגוסט. בעבר אמר יו"ר ארקיע אבי חורמרו כי החברה לא תחדש את פעילות הפנים בלי טיסות בינלאומיות, ולנוכח רשת הביטחון האמורה אמר כי האופציה לטוס לאילת תיבחן.

  • עוד באותו נושא:
  • ישראייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully