וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנובה פותחת בצפון תוכנית ייחודית להכשרת הנדסאים

התכנית, בעלות של כ-3 מיליון שקל, מיועדת לא רק לעובדי החברה. המהלך אמור לתת מענה להתמודדות עם המחסור בעובדים במקצועות טכניים בצפון ולהגברת התעסוקה

חברת תנובה פתחה מחזור ראשון של תוכנית להכשרת הנדסאי מכונות ייעודי עבור עובדיה בצפון, ועובדי חברות נוספות, במטרה להתמודד עם המחסור ההולך וגדל בעובדים מיומנים בתעשייה הישראלית וכן לאפשר לעובדיה פיתוח מקצועי ואישי, השכלה, קריירה חדשה ויציבות תעסוקתית לאורך זמן. תנובה גייסה למהלך מספר חברות נוספות ובכך מובילה מהלך להגברת התעסוקה ומוביליות חברתית בצפון.

תוכנית הלימודים פותחה בשיתוף מכללת אורט בראודה בכרמיאל, בתמיכה כספית של המכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית (מה"ט) ובתיווך "מעוז", רשת מנהיגות הפועלת לחיזוק חוסנה החברתי-כלכלי של מדינת ישראל. במקביל ללימודי התעודה במכללה, יקבלו העובדים חניכה והכשרה מקצועית בתוך מפעלי תנובה.

המחזור הראשון כולל 21 עובדים לומדים, מתוכם 17 של תנובה אשר נענו לקריאה ועמדו בדרישות התוכנית. הם יקבלו מהחברה שכר מלא גם עבור ימי לימודיהם, למשך שנתיים בעלות של כ-3 מיליון שקל. שאר הסטודנטים הם מאסם, יוניליוור ומסלע מערכות מכניות. עם השלמת הלימודים יוכלו העובדים להשתלב חזרה בתנובה בתפקידי הנדסאי מכונות, כשהם נהנים משכר גבוה יותר ואופק תעסוקתי, עם אפשרות להתפתח בחברה ובהמשך בתעשייה בכלל.

אייל מליס. רמי זנגר,
"עושים זאת תוך הסתכלות על העובד ועל האפשרות לייצר לו מוביליות חברתית". מנכ"ל תנובה אייל מליס/רמי זנגר

לפי משרד הכלכלה, יש כיום מחסור של כ-11,000 עובדים מיומנים בתעשייה, ב-2020 צפויים לפרוש כ-32 אלף עובדים, ועד 2026 התעשייה תתמודד עם משבר ממשי עם פרישתם של כ-42,000 עובדים נוספים ופריון עבודה נמוך. בצפון הבעיה מורגשת יותר מבכל מחוז אחר, והתעשיינים באזור מסמנים את המחסור בכוח אדם מיומן כחסם מרכזי לצמיחתם. המחסור נובע, בין היתר, ממיעוט בתי ספר להכשרות טכניות ותחלופה גבוהה.

אייל מליס, מנכ"ל קבוצת תנובה: "כמו התעשייה כולה, תנובה סובלת ממחסור של עובדים טכניים. כמו כן, עם כניסתן של טכנולוגיות חדשניות למערכי הייצור, עובדי האחזקה נדרשים לידע ויכולות מורכבים יותר תנובה החליטה לשבור את מעגל הקסמים ולהכשיר בעצמה את עובדיה, תוך שהיא מקנה להם השכלה רשמית וכלים להמשך פיתוח מקצועי וכלכלי. אנו עושים זאת, תוך הסתכלות על העובד ועל האפשרות לייצר לו מוביליות חברתית, ולטווח הרחוק לחיזוק התעשייה והכלכלה הצפונית בכלל.

"רק שיתוף פעולה בין המגזר העסקי, משרדי הממשלה, השירות הציבורי וגופים פילנתרופיים יכול להביא לפתרון יסודי של בעיות חברתיות ברמה הלאומית. יישום מהלך זה לאורך בזמן ובהיקפים הולכים וגדלים בכל הארץ, יתרום לבעיה הלאומית של מחסור בעובדים מוכשרים לתעשייה, לשיפור הפריון בתעשייה, צמצום שיעורי התחלופה, צמצום זמני ההכשרה וכן להבטחת שכר גבוהה מהממוצע באזורי הפריפריה. אנו מודים למה"ט על התמיכה ומקווים לראות גופים נוספים מצטרפים, כדי להשיג השפעה ארוכת טווח ברמה לאומית"

  • עוד באותו נושא:
  • תנובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully