וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם זה הפיתרון שיחסוך אלפי שקלים למשפחות סיעודיות?

13.7.2020 / 13:35

מערכת אינטרנטית חדשה עוקפת את חברות הסיעוד בדרך להעסקה ישירה של מטפלים זרים. החיסכון: בין 3,000 ל-25,000 שקלים בשנה למשפחה

לפני כשנתיים אישר לראשונה הביטוח הלאומי למשפחות להעסיק מטפלים סיעודיים באופן ישיר, ללא חברת סיעוד. אבל עם האישור, הגיע גם הבלבול: מנגנון ההעסקה הינו מסורבל ומורכב וכרוך בחישובים מסובכים, המשתנים בין מטפל למטפל. מעבר לכך שרוב המשפחות לא מודעות לאפשרות זו שנפתחה בפניהם, משפחות רבות העדיפו להמשיך ולעבוד מול חברות הסיעוד מחוסר ברירה ושילמו אלפי שקלים מיותרים. אלו שהחליטו לעשות זאת באופן עצמאי, עשו זאת בדרך כלל באופן מוטעה, אשר גרם לכך שבתום תקופת ההעסקה הם נדרשו לשלם עשרות אלפי שקלים כתוצאה מחישובים שגויים של שכר המטפל והתנאים הסוציאליים הנלווים המגיעים לו על פי חוק.

כעת נראה שנמצא הפתרון: מערכת ייעודית חדשה להעסקה ישירה של מטפלים זרים, שפותחה בשיתוף עם עורכי דין, רואי חשבון ולקוחות שעברו מסע מטלטל בדרך למציאת המטפל המתאים. המערכת שכבר הוטמעה באתר iSavta.co.il שמשמש כמאגר למציאת מטפלים סיעודיים, מאפשרת לחשב את השכר החודשי של המטפל בצורה קלה ופשוטה; לחשב בצורה מדויקת את הזכויות הסוציאליות של כל מטופל; לתרגם באופן אוטומטי את החישוב לשפות אחרות; לשלוח למטפל את החישוב במייל, בשפת האם שלו; ולקבל ליווי אישי ומימוש מלא של הזכויות, כולל מילוי הטפסים והגשתם לביטוח הלאומי.

יד של איש מבוגר ואישה צעירה. ShutterStock
מעכשיו זה יהיה פשוט וקל יותר/ShutterStock

מדובר בחסכון כספי שנתי שנע שבין 3,000 שקלים ל-25,000 שקלים למשפחה ולכל מי שמעסיק מטפלים זרים, בין אם הוא זכאי לגמלת סיעוד ובין אם לא. כמו כן, למי שכבר מעסיק מטפלים באופן ישיר המערכת מציעה כלים להעסקה חוקית ויעילה שלהם.

"עבור 60 אלף ישראלים המעסיקים מטפלים זרים בארץ, מדובר בבשורה דרמטית של ממש", אומר אריאל כבירי, מייסד אתר iSavta. "כ- 90% מהם מקבלים גמלת סיעוד ברמה 5,6 שמשמעותה הרבה מאוד כסף שמגיע מהביטוח הלאומי. במצב שהיה נהוג עד עתה, גמלת הסיעוד עוברת לאחת מחברות הסיעוד, שמעבירה את התשלום ישירות לחשבון הבנק של המטפלים. בנוסף לסכום זה, המשפחה אף היא נדרשת להשלים סכום כלשהו למטפל, כך שזוהי בעצם עסקה משותפת של חברת הסיעוד והמשפחה".

לדבריו, גם הביטוח הלאומי, שמוציא בכל שנה 7 מיליארד שקלים על תשלום גמלאות סיעוד עשוי להרוויח מהמהלך, שכן 2 מיליארד שקל מהסכום מוקדש לתשלום עמלות לחברות סיעוד. "בהעסקה הישירה, שני הצדדים מרוויחים ומתחלקים ביניהם בחיסכון על העמלות. במידה וכולם יעברו להעסקה ישירה, מדובר ברווח או חיסכון שנתי של מיליארד וחצי שקלים עבור הביטוח הלאומי. אין ספק שזהו סכום שאין להקל בו ראש, במיוחד בתקופה זו שבה הביטוח הלאומי נדרש לשלם לציבור כספים רבים. החיסכון עבור כל משפחה נע בין כמה מאות לכמה אלפי שקלים בחודש, שיכולים להגיע ל- 25,000 שקלים בשנה ו- 125,000 שקלים ב- 5 שנים".

הבעיה היא, מוסיף כבירי, שחלק ניכר מבני המשפחות בכלל אינו מודע לכך שהתשלום עובר מהביטוח הלאומי למטפלת דרך מתווכים. אבל מעבר לכך, ישנו מחסום פסיכולוגי. אנשים מפחדים להיות המעסיקים הישירים של המטפלים, מאחר שהם לא יודעים איך לעקוב אחר השכר, איך לחשב את החופשות, איזה סכום כסף לשים בצד לטובת פנסיה ופיטורים וכו'. כאמור, מדובר בנושא מאוד מורכב המרתיע אנשים רבים.

עלות השימוש במערכת מסתכמת בסכום חד פעמי של 490 שקלים ו-29 שקלים בחודש במסלול עצמאי ו-99 שקלים לחודש במסלול הכולל ליווי מלא - עזרה במילוי הטפסים, חישוב המשכורת, שליחה ועוד. בכל עת ניתן להפסיק את השירות.

  • עוד באותו נושא:
  • סיעוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully