וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דעה: המשבר הכלכלי ייפתר ע"י קשר אישי מול האזרחים, לא מלמעלה

משה גרין

14.7.2020 / 10:31

כל עוד האינטראקציה עם הציבור היא מגבוה, חוסר האמון במקבלי ההחלטות רק יגדל. הפיתרון: להשקיע ביחסים בין אישיים, שיסייעו להבהרת המצב. מי יעשה את זה? ה"לשעברים" הטובים שלנו

עריכה: איתי עמרם

בסרטון: ראש הממשלה מנהל בזום דיון עם העצמאים.

רק ביום חמישי האחרון פרסמה ממשלת ישראל תכנית כלכלית, תכנית נוספת מעבר לאלה שפורסמו עד כה. חלקן היו טובות יותר, חלקן פחות, אך אחת הביקורות העיקריות שהושמעו כלפי התכניות הללו היא שהן אינן מבינות את העצמאי ובעל העסק, הן רק נותנות לאותם אנשים מענה כספי קלוש לצרכיהם השונים - האישיים והעסקיים. על אף ששר האוצר וראשי משרדו נפגשו עם ארגוני העצמאים השונים ואילו ראש הממשלה עצמו ערך פגישה אישית עם גורמי המחאה, התחושה בציבור היא שהממשלה, על שריה ופקידיה, לא מבינה את "החיים עצמם" וכי מתווה הפיצויים שמוצע מדי פעם לא נותן מענה שלם.

נתניהו וגנץ בישיבת הקבינט, 28 ביוני 2020. אוליבייה פיטוסי/פלאש 90, פלאש 90
הביקורת: הממשלה לא מבינה את העצמאים. נתניהו וגנץ/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי/פלאש 90

הציבור חש בניתוק. בנוסף, הממשלה אמורה לתת מענה ייחודי לכל קבוצת עסקים שונה בהתאם לצרכיה: אנשי התיירות צריכים התייחסות אחת, תעשיית האמנות אחרת. אנשי התרבות מבקשים דברים שונים ממה שהמסעדנים מבקשים וכן הלאה ועוד. כך, יש ערב רב של בעיות שונות כשכל ציבור עסקים צריך פתרון אחר.

לכן, במקום לשפוך כסף בצורה ישירה על כלל הענפים כפי שחלק מהציבור מבקש, אני רוצה להציע משהו אחר. הייתי מציע לראש הממשלה ושר האוצר לחלק את המדינה לאזורים מוגדרים גאוגרפית, שבמסגרתם כל אחד יודע מה גבולות הגזרה שלו. זה לא אמור להיות קשה במיוחד. ניתן להגדיר קבוצת יישובים יחד וכך לאגד אותם. על כל אזור מוגדר ימנו רה"מ ושר האוצר איש ניהול וכלכלה מטעמם: שרים לשעבר, אנשי עסקים מובילים שפרשו וכד'. אותם אנשים יקבלו ממדינת ישראל פנקס צ'קים. תפקידם יהיה לפגוש את האנשים, לראות במו עיניהם את הבעיות ולתת את הכסף במקום. לא בעוד שבוע ולא בעוד 48 שעות. לפגוש את האנשים, להבין את הבעיות והצרכים ולתת להם כסף כפי שהם יכולים לאשר או בסכום שהמדינה יכולה להרשות לעצמה לחלק.

בכך, ירגיש הציבור, סוף סוף, שיש לו כתובת. שיש איש מטעם המדינה שבא לראות את המצב, לשמוע את זעקותיו ובסוף התהליך גם לתת סכום כסף שיסייע לאותם עצמאים ובעלי עסקים להתקיים ולשקם את העסק. במצב בו הבנקים מקשים עד מאוד את חלוקת הכספים, המדינה היא כמעט האפשרות היחידה לקבל כסף. פיתרון זה גם יתאים למשרד האוצר. משרד האוצר יוכל להבין טוב יותר את הצרכים ולכוון את תעדוף הכספים במקום להוציא הון עתק. ברגע שעסק יחזור לעצמו וירוויח בזכות עצמו ניתן יהיה לנתקו מהזרמת הכספים. רק אותו אדם שאמון על אזור מסוים, שמנהל את המקום, מכיר ומדבר עם האנשים על בסיס קבוע יידע להעביר למדינה דיווח אמיתי.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
משה גרין. יחצ,
משה גרין/יחצ

לכן, על ראש הממשלה ושר האוצר למנות, בהקדם, את ה"לשעברים" הטובים ביותר שלנו, אלו שאינם בעלי שאיפות פליטיות או כלכליות ולהסתייע בהם על מנת להוביל את המשק קדימה.

משה גרין הוא יועץ ראש הממשלה לענייני חקלאות והתיישבות ויו"ר צומת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully