וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הדיווח של מודרנה: זינוק במניות חברות התעופה

16.7.2020 / 0:27

הודעתה של מודרנה על פריצת דרך בפיתוח התרופה לקורונה הקפיצה את המניות של אמריקן איירליינס ויונייטד, שעלו ב-16 ו-14 אחוז בהתאמה. מודרנה עצמה עלתה ב-6.9 אחוזים

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

בסרטון: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מבטל את מעמדה הכלכלי של הונג קונג.

הדיווח של חברת הסטארטאפ הביוטכנולוגית מודרנה על התקדמות בפיתוח החיסון לקורונה הזניק ביום רביעי את מניות חברות התעופה, שסבלו לאחרונה מנפילות וטלטלה. יונייטד איירליינס נסקה ב-14.5 אחוז, אמריקן איירליינס ב-16 אחוז, דלתא ב-9 אחוזים ובואינג ב-4.5 אחוזים.

מטוס דרימליינר 787 של יונייטד איירליינס. יח"צ יונייטד איירליינס,
נסיקה עצבנית. יונייטד איירליינס המריאה ב-14.5 אחוז/יח"צ יונייטד איירליינס

חברות התעופה מדשדשות זמן רב תחת חוסר הוודאות. דלתא פרסמה ביום שלישי את דוחותיה לרבעון השני, שחשפו כי הפסידה 7 מיליארד דולר. מסיבה זאת העלייה שלה הייתה מתונה יותר מזו של אמריקן ויונייטד. עם זאת, החדשות הטובות מכיוון מודרנה עודדו את המשקיעים לשים כספם על מניות התעופה, בתקווה שיתאוששו. על פי התחזית של דלתא, בספטמבר היא צפויה לירידה של 75 אחוז בתפוסה לעומת השנה שעברה.

עם זאת, למרות האופטימיות אין עדיין לדעת כמה ישפיעו תוצאות הניסויים של מודרנה על השוק באמת. יש לציין כי בתחילת יולי מודרנה דיווחה על עיכובים בביצוע שלב 3 בניסוי, מה שגרם לצניחת המניה. מודרנה עצמה פתחה היום את המסחר עם עלייה של 11.6 אחוז ובהמשך התייצבה על 6.9 אחוזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully