וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

121 טייסים יעזבו את אל על: "עשו לנו אמבוש"

מיכל רז-חיימוביץ'

16.7.2020 / 12:32

הסכם ההתייעלות שנחתם לוקח בחשבון חזרה של 75% מהפעילות עד לסוף 2021 ותקף למשך 5 שנים, כלומר למשך תקופת ההלוואה : "מישהו מכר אותנו, ההסתדרות לא הגנה עלינו", אומר טייס בכיר

בווידאו: חדר הישיבות של אל על לאחר ישיבת הנהלה עם נציגות הטייסים ויו”ר איגוד התחבורה/עריכה: ניר חן

בסרטון: פיצוץ המו"מ עם עובדי אל על, 25.5.

הסכם ההתייעלות שחתמה ההסתדרות אתמול בשם ועד הטייסים עם אל על יכלול פיטורי 71 טייסים, הצעירים ביותר מבין 650 הטייסים שמועסקים באל על כיום, ופרישה של 53 נוספים, מתוכם 40 הם טייסים שהם בני 63.5 עד 65 כיום ועוד 13 טייסים בני 65-67 שמועסקים בעיקר בהדרכות ובהפעלת הסימולטור. אחרי פרישתם יישארו כ-7 טייסים בקבוצת הגיל הזו. ההסכם הזה הוא האחרון שאל על צריכה להציג לאוצר בדרך למתווה הסיוע.

התכנית לוקחת בחשבון חזרה של 75% מהפעילות עד לסוף 2021 והיא תקפה למשך 5 שנים, כלומר למשך תקופת ההלוואה. "עשו לנו אמבוש. מישהו מכר אותנו, ההסתדרות לא הגנה עלינו", כך תחושת טייס בכיר באל על הבוקר. הטייסים תולים תקווה בקונה שישתלט על החברה, שלדבריהם כבר יצר עמם קשר ואף נטע בהם תקווה כי ההסכמים הללו ייפתחו ויובאו לשולחן דיונים מחדש.

מטוס אל על נוחת לראשונה במלבורן באוסטרליה. דוברות אל על,
שוב לא שקט באל על/דוברות אל על

הטייסים טוענים שיחד עם מנגנון הפחתת השכר שלהם וקיצוץ בסעיפים נוספים כמו שעות נוספות ואש"ל, הם יקצצו כ-50% משכרם: הפחתת שכר של 29% משכר הבסיס השעתי (ואחרי חמש שנים הקיצוץ יצומצם ב-5%) והפחתה של שעות נוספות עליהן השתכרו הטייסים ב-150% משכרם. הטייסים יקבלו בתמורה הגדלה בימי החופש שלהם. הקיצוץ בעלויות לחברה יתאפשר גם בחסות לוח הטיסות שלא צפוי לחזור למימדיו, כך שעלויות הלינה והאש"ל ייחסכו.

ההסכם נחתם בלי נוכחות ועד הטייסים והוא משקף חיסכון של 105 מיליון דולר בשנה. "מה שלכאורה סדרו לנו מההסתדרות זה ירידה של 5 מיליון דולר משום שההנהלה רצתה להגיע לקיצוץ של 110 מיליון דולר בשנה. מה שלא לוקחים בחשבון זה שאם בוחנים את כל הסעיפים, החיסכון שאנחנו משקפים יעמוד על 150 מיליון דולר בשנה אבל לא נוח להנהלה להציג את זה. עשו עלינו סיבוב. הבעלים רצו להקטין את הטייסים וזו הייתה המטרה. לא נעמוד בדרכה של החברה לקחת הלוואה, אבל ברגע שהבעלים יוחלפו יהיה לנו עם מי לדבר", אומר טייס אחר.

  • עוד באותו נושא:
  • אל על

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully