וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכוני כושר בעולם: מי פתח, מי יפתח, מי נמנע?

19.7.2020 / 1:36

סוגיית מכוני הכושר בוערת, ובמיוחד בעקבות העימות בין ד"ר שאשא-ביטון לראש הממשלה, בדקנו מהי המדיניות בעולם. למי גילינו שאנחנו הכי דומים? דווקא ל"ידידתנו" איראן

מתעמלי איגוד אילת עם טיפים לאימונים בבית/התאחדות אילת

אחת הטענות שהושמעו בשבוע שעבר וגרמו, בסופו של דבר, להחלטת ועדת הקורונה, היא שחדרי כושר אינם מדבקים. ההחלטה אף הובילה להתנגשות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר, לבין ראש הוועדה ח"כ יפעת שאשא-ביטון.

העימות הזה היה רק ההקדמה לדרמה של מוצ"ש, אז החליט הליכוד להדיח את שאשא-ביטון מכס יו"ר הוועדה, לאחר שאמרה ב"פגוש את העיתונות" כי תמנע את סגירת המכונים גם אם הממשלה תאשר זאת. בין כל העניינים הפוליטיים עולה השאלה מה עושת מדינות אחרות עם חדרי הכושר.

חדר כושר ספייס X. יחצ, אתר רשמי
האם גם בעולם סוגרים? חדר כושר של רשת ספייס פיקס/אתר רשמי, יחצ

יש לציין כי הדעה הרווחת אינה שונה מזו של ד"ר שאשא-ביטון. על פי מחקר מאוניברסיטת אוסלו, שפורסם בסוף יוני, סכנת ההדבקה במכוני הכושר אינה משמעותית. הצוות, בראשות החוקרת מאט קלאגר, בחן 4,000 מתעמלים שלא נבדקו לקורונה ושהולכים למכוני כושר בין פעם אחת לשש פעמים בשבוע. המכונים היו סגורים באותה תקופה, אולם לנבדקים ניתנה אפשרות להתאמן בקבוצות. לאחר שנבדקו נמצא בקרבם חולה אחד בלבד.

עם זאת, חוקרים רבים מפקפקים ביכולתו של המחקר לבדוק את סיכויי ההדבקה, וגם קלאגר מסכימה שיש פרמטרים רבים שישנו את סיכויי ההדבקה. למשל, ככל שיש יותר חולים במדינה, כך הסיכויים להדבקה בחדר הכושר גדלים.

עוד בוואלה!

בניגוד לעמדת נתניהו: ועדת הקורונה אישרה פתיחת חדרי כושר ובריכות

לכתבה המלאה
אימון בחדר כושר, סאו פאולו, ברזיל. GettyImages
בברזיל חזרו השבוע להתאמן. מכון כושר בסאו פאולו/GettyImages

ארה"ב

חדרי הכושר נפתחו במהלך החודש, כשההנחיה הכללית היא לתפוסה של 50 אחוז. עם זאת, סקרים שנעשו מצביעים על כך שרוב האמריקאים עדיין חוששים, ובאופן כללי הפתיחה נתונה להחלטות המושלים. בנורת' קרוליינה, למשל, המכונים לא נפתחו וגם במישיגן הם נשארו סגורים בשל התפרצות גדולה במדינה, כשלא ברור אם ומתי ייפתחו. בעלי המכונים במישיגן עתרו והנושא הגיע להכרעת בית הדין העליון בארצות הברית.

ספרד

במדינה, שהייתה אחת המוכות הקשות בנגיף בין מרץ למאי, הודיעו כי מחשש לפריצה מחודשת בקטלוניה, יוטלו הגבלות מחודשות על החבל האוטונומי. בברצלונה, המונה כ-5.5 מיליון תושבים, תיאסר התקהלות של יותר מ-10 אנשים, כשחיי הלילה יושבתו וגם מכוני הכושר ייסגרו. מכוני הכושר פתוחים בשאר המדינה, אבל הספרדים עם היד על השלטר.

בריטניה

נסיכות ויילס תתיר מכוני כושר במרחב הפתוח ביום שני, אולם אלה המקורים יישארו סגורים. בשאר חלקי הממלכה תאריך הפתיחה הרשמי הוא ה-25 ביולי, השבת הקרובה, אבל לא כל מכוני הכושר ערוכים למגבלות החמורות. גם בריכות השחייה עדיין סגורות.

במדינה יש ביקורת רבה על הממשלה, על כך שהברים והמסעדות נפתחו לפני מכוני הכושר. יש לא מעט קולות הטוענים כי מדובר בכניעה לתרבות העושר במקום לבריאות. בקיצור, הבריטים סבורים שצריך לעשות כושר, והרבה.

גרמניה ואיטליה

גרמניה היא, אולי, המדינה המעניינת ביותר. הגרמנים נבהלו מסקרים שעשו במרץ, ומהם עלה כי 70 אחוז מהמתאמנים במכוני הכושר משקרים ומדווחים (או יכולים לדווח) שהם בריאים בזמן שהם חולים. מכוני הכושר נפתחו כבר ביוני, אבל 45 אחוז מהגרמנים אמרו כי לא יבקרו למרות הפתיחה המחודשת.

גם באיטליה נפתחו כל פעילויות הספורט. עם זאת, כמו בארצות הברית, כל מחוז אחראי לשינויים פנימיים, ובמדינה עוקבים באדיקות אחרי מספר הנדבקים, שהתייצב על 200-300 ביום. הפעם האחרונה שבה נמדדו יותר מ-600 חולים ביממה הייתה ב-12 במאי.

שלט על מכון כושר סגור בקליפורניה. GettyImages
שלט בחדר כושר בלוס אנג'לס, קליפורניה, בשבוע שעבר/GettyImages

איראן

מכל המדינות, לזו אנו דומים במיוחד בכל הקשור למדיניות הקורונה. לאחר שלפני קצת יותר משבוע נרשמה עליה מחודשת במספר המתים במדינה, באיראן החליטו לסגור את בתי הקפה, גני החיות, בריכות השחייה וגם מכוני הכושר.

ברזיל

אחרי ארצות הברית, בברזיל מספר חולי הקורונה הגבוה בעולם, אבל בשבוע שעבר נפתחו כל בתי העסק, ובכללם מכוני כושר, לראשונה לאחר שלושה חודשים. שיקול הדעת במדינה לא היה טוב, בלשון המעטה, מאז שהחלה המגיפה, והביקורת מושמעת היטב שם, כשרבים סבורים שבמדינה לא נעשתה הבקרה הנדרשת והפתיחה הייתה חפוזה מדי.

המזרח הרחוק

בסין ובסינגפור פתחו את מכוני הכושר לפני כחודש ולא דווח משם על סגירה מחודשת. בהונג קונג הכריזו על צעדים קיצוניים, שכוללים קנס של 645 דולר בגין אי חבישת מסיכה וסגרו את הברים ואת מכוני הכושר, בהבדל אחד מישראל - הם הגבילו את הסגירה לשבוע, כך שהמכונים צפויים להיפתח שוב בימים הקרובים.

ביפן נפתחו מכוני הכושר כבר בתחילת יוני, אבל מחקר שנערך במדינה על 61 אשכולות של הדבקות בין ינואר לאפריל מעלה כי חדרי הכושר חשופים. אמנם מספר האשכולות הגבוה ביותר, 18, היה בבתי חולים ובמוסדות בריאות, אבל אותרו מספר הדבקות גם במכוני כושר, וככלל היפנים מגדירים כל מקום סגור, ובכללו המכונים, כבעל סיכון גבוה להתפרצות.

אז מה המסקנה?

הרוב המוחלט של המדינות בעולם פתח את חדרי הכושר או מתעתד לפתוח אותם בעתיד הקרוב, אבל בשלב זה עדיין מוקדם לקבוע כמה גדול הסיכון. כנראה שיעברו מספר חודשים עד שנקבל מושג טוב יותר ובהירות באשר לרמת הסיכון הנובעת מפתיחת המכונים.

  • עוד באותו נושא:
  • חדר כושר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully