וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד החברות הציבוריות לאוצר: קדמו את תכנית ההאצה לשוק ההון

19.7.2020 / 10:02

איגוד החברות הציבוריות הגיש למשרד האוצר תכנית שתהפוך את ישראל למרכז פיננסי בינ"ל, עם תמריצים שיגדילו את מספר החברות הציבוריות בישראל מ-450 ל-1,000 חברות ויובילו ליצירה של אלפי מקומות עבודה חדשים. האם האוצר ירים את הכפפה?

בסרטון: התכנית הכלכלית, 15.7.

איגוד החברות הציבוריות פנה לשר האוצר ישראל כץ ובכירי המשרד לקראת הדיונים על גיבוש תכנית האצה למשק הישראלי, והציג בפניהם תכנית ליצירת מרכז פיננסי בינ"ל בישראל, תוך הגדלה של מספר החברות הציבוריות שנסחרות בארץ ל-1,000 חברות, עלייה של למעלה מ-100% לעומת המצב כיום, בו בבורסה הישראלית נסחרות רק כ-450 חברות.

במכתב שנשלח לשר האוצר כותב מנכ"ל האיגוד אילן פלטו נכתב: "בעקבות משבר הקורונה והשלכותיו הכלכליות החמורות, ניצבת מדינת ישראל בפני תקופה מאתגרת כלכלית באופן חסר תקדים, המחייבת חשיבה מחודשת של משרד האוצר, במטרה לייצר כמה שיותר מנועי צמיחה, מקומות תעסוקה והכנסות לקופת המדינה. תקופות משבר מאופיינות גם בהזדמנות להובלת רפורמות מבניות בכלכלה, ולתפיסת האיגוד, זו העת להוביל תכנית האצה לשוק ההון הישראלי, תוך הפיכתה של ישראל למרכז פיננסי בינלאומי".

תדרוך של שר האוצר, ישראל כ"ץ במסגרת הצגת השינויים המבניים ועיקרי המדיניות הכלכלית, משרד האוצר, ירושלים 1 ביולי 2020. אוליבייה פיטוסי/פלאש 90, פלאש 90
ייענה לבקשה? השר ישראל כץ/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי/פלאש 90

במסגרת התכנית, האיגוד יוזם הפרטה והנפקה בבורסה של חברות ממשלתיות מובילות כגון חברת חשמל, תעשייה אווירית, רפאל, מקורות, דואר ישראל, נתיבי גז ועוד. במקביל, האיגוד מציע תכנית מענקים לחברות זרות שהן 'חדי קרן'- עם שווי של למעלה ממיליארד שקל, שיבחרו להיסחר בבורסה הישראלית. בנוסף, האיגוד מציע לעודד חברות ישראליות פרטיות להפוך לציבוריות, על ידי מענק של מיליוני שקלים שיועברו עם השלמת תהליך ההנפקה והרישום כחברה ציבורית.

לדברי מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות אילן פלטו: "המדיניות הממשלתית שגויה. במקום לפזר כסף מהליקופטרים, צריך להשקיע עכשיו בתכניות ארוכות טווח שיחלצו את המשק מהמיתון וייצרו אלפי מקומות עבודה חדשים. אנו משוכנעים שיוזמה משותפת של החברות הציבוריות וקהילת שוק ההון יחד האוצר והרגולטורים הרלוונטיים יכולה להפוך את ישראל למרכז פיננסי בינ"ל מוביל. זאת השקעה שתחזיר את עצמה מהר מאד".

לצד הפעולות לעידוד חברות להיסחר בישראל, האיגוד גם מציע הפחתה של המס על רווחי הון ל-15%, במטרה לעודד השקעה של ישראלים בשוק ההון, ולמתן את ההסתערות הצפויה של המשקיעים על שוק הנדל"ן עם ההורדה הצפויה של מס הרכישה ל-5% בלבד. לתפיסת האיגוד, האפלייה במס בין משקיעי הנדל"ן למשקיעים בבורסה הישראלית היא אחד הגורמים המשמעותיים לחולשה של הבורסה הישראלית וביצועי החסר שלה מול בורסות אחרות בעולם.

מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות אילן פלטו. יחצ,
מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות אילן פלטו/יחצ

במכתב לשר האוצר מפרט האיגוד את יתרונות המהלך, שעשוי אף להזניק את ההיקף הכולל של המדינה מהכנסות ממסים בשוק ההון, לאור הצפי להגברת הפעילות ומחזורי המסחר: "שיעור מס רווח ההון המוטל כיום על רווחים ממכירת ניירות ערך סחירים עומד על 25%. שיעור זה גבוה משמעותית משיעור המס החל על סוגים אחרים של הכנסות פסיביות (דוגמת הכנסות משכר דירה למגורים - החייבות במס בשיעור של 10%, הכנסות ריבית מנכסים לא צמודים, החייבות במס בשיעור של 15%). על כן מבחינת מערכת המס, יש תמריץ שלילי להשקעה בניירות ערך סחירים. ראוי לקבוע שיעור מס אחיד על רווחים מהשקעות בשוק ההון; לצורך זה אנחנו מציעים כי הרווח ממכירת נייר ערך הנסחר בבורסה בישראל יהיה חייב במס בשיעור של 15%".

לסיכום מציינים באיגוד החברות כי, "דווקא בתקופה מאתגרת זו, אנו מאמינים שעל הממשלה להשקיע במנועי צמיחה עתידיים, תוך הובלת רפורמות שיפתחו את שוק ההון הישראלי לעולם ויהפכו אותו למרכז פיננסי בינלאומי מוביל, המייצר אלפי מקומות עבודה וגידול דרמטי בהכנסות המדינה מפעילות בשוק ההון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully