וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסוכן? זה תלוי: האם זה הזמן להיכנס לשוק ההון?

גבע גזית

19.7.2020 / 11:42

שוק ההון נחשב לאחת משלוש הדרכים המובילות בעולם ליצירת הון וביטחון כלכלי גם בתקופת משבר. גבע גזית, מהסוחרים הוותיקים בישראל ומפתח גישת המסחר התלת מימדי 3D Trading, מפרט על היתרונות והחסרונות בכניסה לשוק ההון דווקא עכשיו

בנימין נתניהו/צילום: לע"מ, עריכה: שאול אדם

בסרטון: ראש הממשלה בנימין נתניהו מציג את התכנית הכלכלית, 15.7.

העולם נמצא בתקופה משוגעת. מגפת הקורונה מתפשטת בעולם ומדינות נסגרות מבחינה תיירותית, בריאותית וכלכלית. המצב משפיע, כמובן, על כלכלות המדינות והשווקים (הבורסות) בעולם משתוללים. סגרים וההגבלות גורמים לקשיים כלכליים למשקי הבית והעסקים שמובילים לירידה משמעותית בפעילות הכלכלית.

מצד אחד, לחלק גדול מהאנשים מקור ההכנסה נפגע משמעותית. מצד שני, אנשים מחפשים היכן להשקיע, איפה לשים את הכסף. למעשה כל אחד מבין היום ש"ריבוי מקורות הכנסה" אינו משפט סתמי, זה צורך קיומי לכל אחד. הסתמכות על מקור הכנסה אחד של משכורת או לקוחות, אינו מייצר ביטחון כלכלי לאורך זמן. וכל זעזוע אישי או גלובלי, מוביל מיד לקטסטרופה פיננסית.

רופאה עומדת בחזית הבורסה לניירות ערך בניו יורק, מאי 2020. GettyImages
מסממני התקופה. רופאה עומדת בחזית הבורסה לניירות ערך בוול סטריט/GettyImages

יש 3 אפשרויות עיקריות להגדלת ההכנסות בתקופת משבר:

1. להשקיע ביזמות עסקית - מה שבתקופה זו נראה הכי פחות משכנע. במיוחד כשלרוב האנשים אין את הידע והניסיון להיכנס לתחום היזמות העסקית.

2. להשקיע בנדל"ן - תחום שבהחלט כדאי להכיר וזמין לרוב האוכלוסייה. גם למי שחושב שאין לו את ההון להשקיע בנדל"ן. חשוב להבין שנדל"ן הוא כלי שדורש השקעה גדולה מבחינה כספית והתעסקות רבה במציאת ההזדמנויות וניהולן. כמו כן, עסקאות אלה לוקחות יותר זמן ותלויות באנשים נוספים. (קונה/מוכר, יזמים, שוכרים, עורכי דין, מתווכים וכד').

3. להשקיע בשוק ההון - הדרך הקלה והפשוטה ביותר ליצירת רווחים בזמן קצר יחסית.

למעשה גם מי שחושב שאין לו קשר לשוק ההון, חשוב שיידע שכספים רבים מושקעים בשמו בשוק ההון בקרנות הפנסיה, קרנות ההשתלמות וביטוחי החיים.

לנו, כבעלי הכספים, יש את האפשרות להכיר את הכלים בהם הכספים מושקעים ולהבין שעם ידע בסיסי כל אחד מאתנו יכול להשפיע על ניהול הכספים ובשינויים קטנים מאוד להשפיע על הרווחים לאורך השנים, שינויים שיכולים ליצור הבדלים של מאות אלפי שקלים בעת פדיון הכספים. וזה רק לגבי כספים שמיועדים לשנים קדימה בעת הפרישה והפנסיה.

שוק ההון מאפשר בנוסף לייצר רווחים על בסיס חודשי, אפילו יומי ומהווה מקור הכנסה נוסף או עיקרי לאלפי ישראלים ולמיליונים בעולם. הדבר שמפתיע את רוב האנשים, הוא הפשטות והידע שנדרש כדי להתחיל לסחור בשוק ההון באופן אישי ולהרוויח אפילו על בסיס יומי מאות דולרים בהשקעה נמוכה ובזמן קצר. זה אולי נראה חלום, אך זו המציאות של רבים. בואו נבדוק מהם היתרונות ומהם החסרונות בכניסה לשוק ההון דווקא בתקופה מאתגרת זו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
גבע גזית. יחצ גבע גזית,
גבע גזית/יחצ גבע גזית

יתרונות

• בשונה מהשקעות לטווח ארוך, מסחר פעיל על בסיס יומי אינו דורש הבנה מעמיקה של שוק ההון וניתוח מעמיק של חברות.

• מסחר יומי או תוך-יומי, מאפשר היום להתחיל לסחור בסכומים נמוכים מאוד (אפילו מ-2000 דולר) ואינו תלוי במגמות השווקים ובחוסר היציבות בבורסות העולם.

• למעשה, דווקא בשל התנודתיות, ניתן להרוויח יותר כסף בזמן קצר יותר ובהשקעה נמוכה מאוד.

• בשווקים בעולם ניתן להרוויח גם כאשר הבורסות יורדות. וכל מי שקצת עוקב אחר החדשות והאתרים הכלכליים, יודע שבעת ירידות, אפשר להרוויח הרבה יותר.

לכן, בתקופה של חוסר ודאות וכשאין ביטחון תעסוקתי, שוק ההון הוא בהחלט כלי ליצירת הכנסה נוספת או עיקרית. יש קורסים רבים בנושא וניתן בזמן קצר להכיר את הכלים ליישום מעשי. המסחר בשוק ההון נגיש לכולם באופן ישיר בפלטפורמות אינטרנטיות. כל אחד יכול לסחור בשוק ההון כמו הסוחרים המקצועיים בחברות ההשקעות הגדולות בעולם. עם ידע מקצועי בסיסי וליווי אישי של מדריך, ניתן להיכנס לשוק ההון בלי סיכון.

ניתן לסחור במערכות מסחר מקצועיות, על סימולטור בהתחלה, בכסף דמו, לפני שעוברים לסחור בכסף אמיתי. בדרך זו ניתן להכיר את תחום המסחר בשוק ההון ללא סיכון ולהגיע לרמה מקצועית גבוהה. רק לאחר תרגול מעשי והצלחה על סימולטור לאורך תקופה שמראה שהגעתם לרמה מקצועית גבוהה והצלחה ביצירת רווחים יום-יומיים, עוברים לסחור בדיוק אותו דבר כמו בתרגולים, על כסף אמיתי ומתחילים להרוויח על בסיס יום יומי.

חסרונות

• נגישות קלה לביצוע עסקאות בשוק ההון יכולה להיות גם חיסרון. אנשים שללא ידע מקצועי פועלים על סמך המלצות, שיחות סלון עם חברים או כתבות בטלוויזיה, ייכנסו בשלב מאוחר ולא מבוסס שיוביל בעיקר להפסדים ומכאן לתחושה ששוק ההון זה קזינו.

• למרות שהכניסה לשוק ההון אינה דורשת ידע מיוחד וניתן ללמוד את הידע בקורסים קצרים, דווקא משום כך חשוב להבין ששום קורס של כמה מפגשים כיתתיים לא יכול לספק את הידע המקצועי הנדרש וזה לא יהיה רציני לצפות לאחר קורס קצר להיות מומחה בשוק ההון ולהתחיל להרוויח כסף מהיר.

• מינוף הוא כלי מצוין ליצירת רווחים בכל תחום. אך הקלות למנף בשוק ההון מגדילה את הפיתוי למנף את עצמך לדעת וכתוצאה להפסדים כואבים. יש לקחת בחשבון את החשיפה לשווקים בהתאמה לכספים הפנויים והיכולת לספוג הפסדים.

• הכניסה לשוק ההון מלווה בהשקעה כספית. כסף הוא גורם שמשפיע מאוד על התגובות והרגשות שלנו. ואנשים רבים לא מצליחים להתמודד עם הלחץ המנטלי שמלווה להשקעות בשוק ההון.

לכן, רוב הציבור מעדיף לנהל את הכספים הפנויים שלו דרך מנהלי תיקים ולא בעצמם. מרבית האנשים שמנסים להשקיע בעצמם בשוק ההון, מחליטים לבסוף שזה לא בשבילם. לפעמים לאחר הפסדים, לפעמים בגלל המתח הנפשי.

גבע גזית הוא אחד הסוחרים הוותיקים בישראל לשוק ההון והכשיר אלפי אנשים למסחר. הוא מפתח גישת המסחר התלת מימדי 3D Trading.

  • עוד באותו נושא:
  • שוק ההון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully