וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העסקים והמפעלים שבחרו לראות בקורונה הזדמנות

20.7.2020 / 11:37

מפעל קוסמטיקה טבעית שמקבל אחיזה בשוק המקומי, רשת חנויות צעצועים חדשה, מלון בוטיק שמנגיש סוויטות פנויות, כפר נופש שמציע תיירות בריאות ועוד. הקורונה מזיקה לעסקים, אבל יש מי שרואה גם את הצדדים החיוביים

בנימין נתניהו/צילום: לע"מ, עריכה: שאול אדם

בסרטון: ראש הממשלה מציג את תכנית הסיוע למשק, 15.7.

פרופ' ריצ'רד תיילר, חתן פרס נובל לכלכלה ומהאבות המייסדים של הכלכלה ההתנהגותית, טבע לפני 12 שנה את המושג Nudge (דחיפות קלות). הרעיון העומד מאחוריו הוא שהאופן שבו מציגים בפני אנשים את הברירות העומדות בפניהם בקבלת החלטות, משפיע באופן משמעותי על הבחירה של האנשים במוצר או בשירות המסוים ועל אופן התנהגותם.

בתקופת הקורונה אנו עדים ל"דחיפות קלות" שגורמות לנו הצרכנים והאזרחים לנהוג באופן מסוים. למשל, בהנחת חומרי חיטוי לידיים בכניסה לחנות והצבת שלט, כך שמבלי שיבקשו מאיתנו אוטומטית ניגש ונחטא ידיים. מספר עסקים ומפעלים, במודע ושלא במודע, יצרו כמה "דחיפות קלות" שיגרמו ויעודדו לבחור בשירותים ומוצרים שלהם, וכל העסקים המוזכרים רואים בקורונה הזדמנות להדק את המסר, את השירות ולהגדיל את המכירות.

איתי קינן מ"פארן". באדיבות המצולמים
הקורונה תקעה מסמר גדול. איתי קינן/באדיבות המצולמים

"הזדמנות לפנות לשוק הישראלי"

מפעל הקוסמטיקה הטבעית "פארן" שבמצפה רמון, בבעלות איתי קינן מציין כי בימים כתיקונם המפעל נשען על 40% ייצוא, בעיקר למדינות אירופה והמזרח הרחוק. "אלה שווקים שמעריכים מאד מוצרי קוסמטיקה ואיפור טבעיים שיש עליהם אישור ופיקוח בינלאומי המעיד כי המוצרים הם גם טבעיים ואורגנים", הוא אומר.

אך כמו במקומות רבים ברחבי העולם בתקופת הקורונה, מדינות החלו לעודד רכישות מייצור מקומי. קינן ראה באילוץ של צמצום הייצוא בתקופה זו הזדמנות נהדרת לחזור ולפנות לשוק המקומי: "היום אנחנו פתוחים יותר לייצור ופיתוח עבור חברות מקומיות ובכלל לשיתופי פעולה שבעבר נמנענו לעשות. תקופת הקורונה הביאה איתה יצירתיות ומציאת פתרונות חליפיים מעניינים מאוד ובראש שלנו, לחלק מהעבודה שירדה בתקופה האחרונה".

קינן מוסיף לגבי הייצוא: "בתקופה זו האירופאים היו כבר מתחילים לטפטף הזמנות ולהתכונן לעונת הכריסמס, אך ככל הנראה השנה תהיה ירידה משמעותית בהזמנות משם, נראה שהשוק העולמי עדיין בעצירה וייקח זמן לגלגלים לחזור ולהסתובב. בשנים האחרונות הרגשנו שחיקה משנה לשנה בגודל ההזמנות מאירופה ועכשיו הקורונה תקעה מסמר גדול.

הוא מציין כי נולדו עוד הזדמנויות לשיתופי פעולה עם חברות מתחום המזון שפנו אליו, שביקשו פיתוח וייצור מוצרים טבעיים תחת שם המותג שלהן, כמו גם נשים המייצרות בקטן מוצרים טבעיים בביתן ומעוניינות למסד את המותג באופן חוקי אצל מפעל היודע לייצר קוסמטיקה טבעית אמיתית. כך, התקופה בהחלט מביאה הזדמנויות ופותחת את הראש, אך במקביל דורשת זהירות ועבודה עם יד על הדופק".

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
כפר הנופש ביאנקיני. יחצ,
תחליף לטורקיה: כפר הנופש ביאנקיני בים המלח/יחצ

"פוסט ויראלי של אמא מרוצה מצעצוע יכול להביא 70 הזמנות"

רונית ואבי מוגילנצקי תכננו בחודש פברואר לפתוח רשת צעצועים ייחודית עם אתר מקוון - WeToys. ללקורונה היו תכניות אחרות.

בזמן הסגר בני הזוג עבדו בקדחתנות על שיפוץ החנות החדשה, בניית מיתוג ותוך כדי תפעלו את האתר והחלו לקבל הזמנות לצעצועים. רונית מספרת: "היה לנו את הצורך ההכרחי לא לשקוט על השמרים, אלא להיות בתנועה, כדי להכין את עצמנו ליום המחר. אז נכון שמצד אחד שילמנו כל התקופה ארנונה על החנות , אך מנגד תפעלנו את האתר וענינו על הביקוש האדיר של ההורים, סבים וסבתות שרצו לקנות מתנות וצעצועים לילדים.

"ההזמנות בתקופת הסגר הלכו וגברו, ופוסטים מפרגנים של הורים יכולים לגרום למכירות מטורפות של מוצר. למשל, בתקופת הקורונה אימא העלתה תמונות לקבוצות אימהות פוסט של מטבח מעץ שקנתה לבת ותוך זמן קצר הפך לוויראלי, כך שביום אחד בוצעו 70 הזמנות למטבחים מיניאטוריים לילדים. זו הייתה בדיוק נקודת המפנה שבו הבינו הלכה למעשה את הכוח הוויראלי שיש לרשת ולקהילה שהופכים למנוע שיווקי של ממש".

אבי מוסיף: "הבנו שמבחינה אסטרטגית אנו צריכים להישען על מכירות מקוונות. המוצרים שלנו הם קלאסיים לתקופה הזאת, משחקי חשיבה והרכבה משותפת עם הילדים, הורים ואפילו סבים וסבתות. אנו מייבאים בלעדית משחקים מגרמניה שאחת הסדרות זה משחקים לפעוטות אנטי בקטריאליים, שתוך 8 שעות מתנקים מחדש. אלו בדיוק סוג הצעצועים שהורים מחפשים. יש פה גם חזרה למשחקים של פעם, מחומרים ממוחזרים ואיכותיים, וגם משחקים רב שימושיים שלא זורקים אותם יום למחרת אלא עוברים בירושה. בקיצור, דאגנו לייבא מוצרים שבאים לענות על צורך אמיתי בקורונה".

כששאלנו מה יהיה ביום שאחרי השיבו: "אנחנו כבר עובדים על לוקשיינים נוספים לפתיחה כדי לחזק את החוויה ולאפשר להורים וילדים לשחק ממש בחנות. בקרוב קלינאיות תקשורת יוכלו לתת שירות גם בסניפים הרשת שלנו. כך ייראה המחר".

רונית ואבי מוגילנצקי. באדיבות המצולמים
"דאגנו לייבא מוצרים שבאים לענות על צורך אמיתי בקורונה". רונית ואבי מוגילנצקי/באדיבות המצולמים

"אם אין טיסות ואין תיירות קוסמטית לטורקיה, שיגיעו לכאן"

כבר 20 שנה פועל כפר הנופש "ביאנקיני" שבים המלח ומציע נופש ליחידים ומשפחות. לאור משבר הקורונה החליטה היזמית ובעלת הכפר דינה דגן לנצל את המומנטום. בזמן שהמוני ישראליות וישראלים היו טסים לנפוש ולשלב טיפולי אסתטיקה בטורקיה או רומניה במחירים אטרקטיביים ונאלצים השנה להישאר בארץ, דגן מציעה אלטרנטיבה עם טיפולים לא פולשניים כמו בוטוקס, השתלת שיער, חומצה היאלורונית ואפילו השתלות שיניים על ידי רופאים מומחים שלמדו בארה"ב.

"החלטנו להפוך את החיסרון ליתרון ולענות על הצורך של התייר הישראלי", אומרת דגן, "להנגיש לו גם את הנופש אבל גם לשלב את האופציה לטיפולים אסתטיים במחירים אטרקטיביים, כפי שהיו רגילים עד כה כשנסעו למדינות מסוימות באירופה. הקורונה מבחינתי מהווה הזדמנות נוספת לחזק את הקשר עם שכנינו הערבים. הדרך לעשות שלום וליצור דו קיום עוברת דרך הכלכלה והמסחר. העובדה שרופאים מרמאללה, שלמדו התמחו ועבדו בארה"ב ואירופה, מגיעים גם הנה היא מבחינת 'ביאנקיני' הגשר לשלום".

פורט אנד בלו. אילן נחום,
סדנאות במרפסת הצופה לים. פורט אנד בלו/אילן נחום

הסוויטה והמרפסת שהופכות לחדר סדנאות יוגה ובריאות

בימים כתיקונם, מלון הבוטיק "פורט אנד בלו" מול נמל תל אביב היה נהנה מתפוסה של 80 אחוזים תיירות חוץ ו-20 אחוז אורחים ישראלים. כמו בתי מלון רבים ברחבי הארץ בכלל ובתל אביב בפרט, הנשענים על תיירות חוץ, גם המלונות פה נאלצו "להמציא" את עצמם מחדש וכדי להתחרות עם מלונות אחרים, להציע גם מחירים אטרקטיביים ושירותים ייחודים.

בתקופה זו בחרו ב"פורט אנד בלו" לאפשר למדריכי יוגה ובריאות לקיים סדנאות ופעילות במרפסת הסוויטה הצופה לנמל לחוף הים, ליהנות מבריזה, שקיעות וזריחות ולקיים את ההנחיות הנוקשות של משרד הבריאות. כך נותני השירותים יכולים להמשיך לתפקד ואף לתת ערך מוסף וחוויה ללקוחותיהם עד 10 איש במרפסת.

איילה אשר, מנכ"לית המלון: "בתקופה של משבר נולדים רעיונות ופתרונות יצירתיים שביום רגיל לא היינו מעלים על דעתנו. הרעיון של להשכיר סוויטה עם מרפסת רחבת ידיים הצופה לים לרשות נותני השירותים כמו למורי יוגה ופילאטיס ושם לקיים סדנאות למספר מוגבל של אנשים. כך אנו במלון מנצלים במקסימום את השטח, עומדים בהגבלות ובהנחיות וגם מנצלים את הנוף לטובת חוויה ללקוחות הפוטניצאליים. זה WIN-WIN לכל הצדדים".

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully