וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחריות תאגידית חשובה מתמיד בתקופת משבר הקורונה

בשיתוף בנק הפועלים, בשיתוף בנק הפועלים

28.7.2020 / 8:00

ארגונים הם חלק מהחברה והסביבה בה הם פועלים ולכן יש להם אחריות לייצר ערך והשפעה לטובה. בימים אלו, לאור משבר הקורונה, התנהלות אחראית של ארגונים הינה חשובה מתמיד

ארגונים הם חלק מהחברה והסביבה בה הם פועלים ולכן יש להם אחריות כחלק מהפעילות העסקית השוטפת שלהם לייצר ערך למי שמושפע מהם: לקוחות, עובדים, ספקים וכן להשפיע לטובה על החברה והסביבה.

זוהי המהות של תפיסת האחריות התאגידים, תפיסה שנמצאת בהתפתחות ובמודעות הולכת וגוברת בשנים האחרונות. בימים אלו, לאור משבר הקורונה, התנהלות אחראית של ארגונים הינה חשובה מתמיד.

היום (21.7.2020) ארגון 'מעלה' קיים כנס דיגיטלי לחשיפת הדירוג לשנת 2020 לביצועי אחריות תאגידית של חברות בישראל. בכנס השתתפו ראשי החברות המדורגות ויו"ר הבורסה לני"ע.
בנק הפועלים מדורג זו השנה השלישית ברציפות בראש מדד 'מעלה' מבין כל החברות בארץ.

שרון אללוף, מנהלת אחריות תאגידית בבנק הפועלים מסבירה מדוע חשובה פעילות באחריות תאגידית לבנק ומה מייחד את הפעילות שלהם בתחום:

"בנק, במיוחד בנק גדול כמו בנק פועלים, הוא ארגון שיש לו השפעה רחבה מאוד על כלל המשק והציבור. אחרי הכל, מדובר בארגון שמעסיק אלפי עובדים וספקים, נותן שירותים למיליוני לקוחות פרטיים ועסקיים, ומספק מימון לפרויקטי תשתית גדולים בארץ. לכן אנו מחויבים לפעול באחריות כלפי מחזיקי העניין שלנו, ואנו מיישמים זאת בכל רבדי העשייה בבנק.

בנוסף, בנק הפועלים משקיע משאבים משמעותיים בפעילויות למען החברה - כאשר הכוונה אינה רק למשאבים תקציביים (אנו תורמים למעלה מ-40 מיליון ש"ח בשנה) אלא, גם בעשיה רחבה: 'המרכז לבנקאות חברתית' בבנק מוביל מהלכים ארציים לקידום מוביליות חברתית ותעסוקה בפריפריה, העצמת אנשים עם מוגבלות ואוריינות דיגיטלית לגיל השלישי, ו'המרכז לצמיחה פיננסית' מספק ידע וכלים פרקטיים להתנהלות פיננסית נכונה עבור אנשים ועסקים קטנים, אשר זמינים בחינם לכולם".

שרון אללוף בנק הפועלים. לואיזה סלומון,
שרון אללוף, מנהלת אחריות תאגידית בבנק הפועלים/לואיזה סלומון

במיוחד בתקופה זו לאור ההתמודדות של המשק והאנשים עם משבר הקורונה, יש חשיבות לארגונים לפעול באחריות, יכולה לשתף כיצד זה בא לידי ביטוי בפעילות שלכם?

"עם פרוץ המשבר נערך הבנק לשמור על המשכיות עסקית, תוך הקפדה על שמירה על בריאות הלקוחות והעובדים. תגברנו את המענה ללקוחות במוקדים הטלפוניים, הרחבנו את הפעולות בערוצים הדיגיטליים, נתנו אפשרות לדחות החזרי הלוואות ומשכנתאות ופיתחנו פתרונות מימון והטבות לעסקים קטנים. לאחרונה יצאנו ביוזמת "קונים מקומי" לעידוד רכישות בעסקים קטנים שנפגעו מהמשבר הכוללת מעטפת ליווי וייעוץ מיוחדת לעסקים קטנים ועצמאים.

כחלק מהאחריות והמחויבות שלנו לקהילה הובלנו יחד עם שותפים חברתיים רבים, מהלכים ארציים לסייע להתמודדות עם משבר הקורונה שכללו : תמיכה רחבה במחלקות הקורונה בבתי חולים ובמד"א, סיוע לאוכלוסיות ומשפחות שנפגעו מהשלכות המשבר וכן מתן כלים וידע להתנהלות פיננסית לעמותות ומשפחות.

משבר הקורונה הוביל לכך שמאות אלפי אנשים מצאו את עצמם ללא עבודה ופרנסה, לכן במסגרת הפעילות החברתית שלנו לקידום תעסוקה, יצאנו במיזם משותף עם 'עמותת חסדי לב ' שנקרא "פועלים לתעסוקה". התוכנית מעניקה ללא תשלום, ידע וכלים מקצועיים ושיחת אימון תעסוקתי פרטנית מתוך תקווה שזה יסייע לאנשים רבים לשוב במהרה למעגל התעסוקה".

לאחרונה אנו שומעים שאחריות תאגידית הינו נושא שחשוב גם למשקיעים. הם מעוניינים לדעת האם החברה שהם משקיעים בה היא חברה אחראית שגם משפיעה לטובה. איך הם יכולים לדעת אם חברה היא אחראית ?

אכן בשנים האחרונות יותר ויותר משקיעים מעוניינים לוודא כי הכסף שלהם משפיע לטובה, באמצעות השקעה בחברות שעושות טוב בעולם. ולכן לצד הביצועים הפיננסיים, הם בוחנים את החברות גם בהתייחס להשפעה שלהן על הקהילה ועל הסביבה ואיך הן מתנהלות מבחינה אתית.

יש היום חברות דירוג בינלאומיות שמודדות את הפעילויות באחריות תאגידית של חברות ומדרגות את הביצועים על הפעילויות שלהם בשלושה תחומים: סביבה, חברה וממשל תאגידי. או כפי שנוהגים לקרוא לזה בעולם בקצרה: ESG (ראשי תיבות של Environmental Social Governance).

דירוגים אלו משמשים כלי תומך החלטה למשקיעים בבואם לקבל החלטות השקעה: לצד בחינת הביצועים הפיננסיים, דירוג ESG מאפשר להם לקבל אינדיקציה על הדרך שבה החברה מתנהלת, על התרבות הארגונית שלה ועל ההשפעה שלה על החברה והסביבה.

בעולם, תחום ההשקעות האחראיות הינו מתקדם מאוד. היקף ההשקעות שעוקבות אחרי מניות בעלות דירוג ESG גבוה, עומד על למעלה מ-30 טריליון דולר. אגב מחקרים רבים מהעולם מראים שהביצועים הפיננסיים לאורך זמן, של חברות בעלות דירוג ESG גבוה הם טובים יותר (בהשוואה לאלו עם דירוג נמוך).

פועלים לתעסוקה בנק הפועלים. יח"צ,
שלל פרויקטים, כולל פועלים לתעסוקה, אוריינות דיגיטלית לגיל השלישי, המרכז לצמיחה פיננסית, המרכז לבנקאות חברתית ועוד/יח"צ

איך בנק הפועלים מדורג בדירוגי אחריות תאגידית? ומה אתם עושים בתחום?

אני גאה מאוד לשתף שהמהלכים והפעילויות של הבנק, שנובעים מעשיה רבת שנים ומחויבות של כל העובדים בכל רבדי העשייה, באים לידי ביטוי בין היתר גם בדירוגי האחריות התאגידית בארץ ובעולם. כאמור בנק הפועלים ממוקם בדירוג הגבוה ביותר ב'מדד מעלה' הישראלי (פלטינה+), ומדורג בעשירון העליון של מדד האחריות התאגידית הבינלאומיים של 'בלומברג', 'MSCI', ו- 'Vigeo Eiris' בסקטור הבנקים.

בהשוואה לעולם, תחום השקעות אחראיות בארץ הוא בראשית הדרך ואני מאמינה שהוא ימשיך ויתפתח כשכבר היום ניתן לראות משקיעים מוסדיים רבים שנכנסים לתחום. לאור זאת , השקנו לפני שנה מהלך המאפשר ללקוחותינו, במסגרת שיחת ייעוץ השקעות, לקבל המלצות למניות ואג"ח גלובליות עם דירוג ESG גבוה. אנו הבנק הראשון והיחיד, בשלב זה, עם תהליך שכזה. בנוסף אנו מפתחים מעת לעת פיקדונות יעודים שמאפשרים ללקוחות לקחת חלק בקידום מטרות חברתיות וסביבתיות. לאחרונה לדוגמא השקנו פיקדון מובנה שעוקב אחרי מניות עם דירוג ESG גבוה .

תודה שרון, שמעתי שפרסמתם בתחילת החודש את דוח האחריות התאגידית השנתי שלכם. למי שמעוניין ללמוד יותר על הפעילויות שלכם, היכן ניתן לקרוא את הדוח?

הדוח המלא מופיע באתר בנק הפועלים ויש גם מהדורה מקוצרת שמספרת בתמצית על הדרך שבה אנו פועלים. מזמינה את כולכם לקרוא ולהכיר אותנו מזווית נוספת.

בשיתוף בנק הפועלים, בשיתוף בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully