וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מצילים את הקיץ האבוד?

19.7.2020 / 16:38

כולם חיכו לאוגוסט ולחופשה המשפחתית, אבל התקופה הנוכחית הביאה עמה הרבה אכזבות, שהראשית שבהן: היא פשוט לא נראית כמו קיץ. יש מה לעשות כדי להציל את המצב? בהחלט

בעוד מספר שנים כולנו נשב ונזכר בקיץ 2020 בתור הקיץ המוזר, זה שהיינו צריכים לשבור בו את הראש, כיצד להנות ממנו כנגד כל הסיכויים וההנחיות, כזה שנזכור אותו, ככל האפשר, לחיוב. בימים אלה, בהן ההנחיות והגזרות של משרד הבריאות משתנות ללא הרף בתכיפות, בהתאם למידת התחלואה, תחושת חוסר הודאות מעלה את רף החששות של הורים רבים בארץ, אשר לא רוצים לאכזב את ילדיהם וליצור עבורם חווית קיץ נורמלית ככל האפשר.

זה התחיל מעצם המחשבה לוותר על חופשת הקיץ המשפחתית שעוררה את הדכדוך הראשוני. מיד התעשתנו על עצמנו ומרבית הישראלים החלו להזמין חופשות בארץ ולקחו בחשבון שגם אם ייאלצו לבטל אותן בסופו של דבר, הם מסרבים בתוקף לוותר על התכנון ואף ליהנות מכך. אחרי שהפנמנו שזה המצב וככל שהימים התחממו, התחלנו לחשוב מה עוד יכול לעודד אותנו בימים אלה.

מה יציל את הקיץ האבוד?

קמפיין בלנדר הלוואות לחופשה משפחתית טוב לדעת. ShutterStock
העובדה שאתם נמצאים בארץ לא צריכה למנוע מכם להיכנס למצב הרוח הנכון/ShutterStock

ד"ר יעל פוזננסקי מהמחלקה לפסיכולוגיה במכללה האקדמית אחוה אומרת: "הקיץ הנוכחי לא מצלצל כמו חופש. מגיפת הקורונה באה וטרפה לנו את כל הקלפים. מה שאנחנו רגילים לקשר למושג חופש, פשוט לא רלוונטי. הקישור בין קיץ לחופש, לים, לטיסה, למפגשים חברתיים - אלו קשרים אוטומטים. ברגע שאומרים חופש נדלקות הנורות האלו במח. כך המח עובד. גם עכשיו הן נדלקות, רק שזה לא אפשרי ליישום, והנורות הדולקות האלו רק מדגישות את האין וזהו מצב רגשי/שכלי שלא עושה טוב.

"אז מה עושים? חיווט מחדש. אין ברירה אחרת. שקיעה לתחושת בלוז לא תוביל למקום טוב. יש קיץ והוא אחר ולכן גם נדרשת חשיבה אחרת. צריך ללמד את המח להדליק נורות חדשות - לייצר חיבורים חדשים. הם לא יהיו אוטומטיים, הם קשים ליצירה. נדרש פה כיבוי של החיווט האוטומטי והדלקה של חיווט מכוון חדש לחלוטין. אם תכננו לטוס לחו"ל - נעשה חופשת אוהלים בארץ, למשל. זו יכולה להיות הזדמנות לגלות מקומות פסטורליים מעבר לפינה. קוראים לזה חשיבה מחוץ לקופסא, רק שלפני שחושבים מחוץ לקופסא צריך לצאת מהקופסא. זהו מהלך אפשרי, אך כזה שדורש הרבה מאמץ רגשי וקוגניטיבי. לטעמי, אין נחוץ ממנו כרגע למען הבריאות הנפשית שלנו ושל ילדינו.

"למרות השמש והחום שבחוץ, ברור שהקיץ לא הולך להיראות כמו קיץ רגיל. המסכות, הבידוד ואווירת הקורונה הכללית גורמת לצרכן הישראלי לחשש ולהמעיט את היציאה מחוץ לבית. לצד כל זה, לחופש הגדול יש משמעות מיוחדת אצל הורים וילדים, ההזדמנות לקחת רגע לנשום, ליהנות מהמשפחתיות ולעשות דברים שלא עושים כל יום בשגרה.

קמפינג רשות הטבע והגנים. רשות הטבע והגנים,
אין שום דבר רע בקצת קמפינג לנשמה/רשות הטבע והגנים

תומי שנפלד, מנכ"ל GROO (לשעבר גרופון), מזהה את המגמות העדכניות בשוק האיקומרס הבינלאומי ומציע פתרונות כיצד לעשות את החופש הגדול כמו שצריך גם בשגרת קורונה ואיך יראה הניו נורמל בקיץ הקרוב.

לא מוותרים על מסיבות הבריכה.

הדבר הכי טוב ומרענן בקיץ חם הוא בריכה קרירה, ולשמחתנו אין סיבה לוותר על בריכות גם הקיץ. לכל החוששים ממנוי ארוך לבריכה או משינויים בהנחיות, אפשר לקנות כרטיסייה וללכת רק כשמרגישים בטוחים. אופציה נוספת היא לרכוש בריכה ביתית, כזאת שתתאים לתנאים בביתכם. הבריכות היום מגיעות במגוון גדלים, החל מברכות קטנות לילדים שאפשר לשים במרפסת ועד בריכות גדולות לחצר שלא מבישות את הבריכה בקאנטרי המקומי.

אולמות הקולנוע עדיין סגורים? פותחים אולם קולנוע ביתי.

טלוויזיה ענקית היא פתרון מעולה לשעות של הנאה במקום קולנוע. הטלוויזיות מגיעות היום בגדלים שלא הכרנו פעם, 65 אינץ' ומעלה, ומהוות חווית צפייה מעולה במיוחד אם משלבים את זה עם רמקולים איכותיים, וכמובן לא לשכוח את הפופקורן.

אף על פי שנתב"ג סגור - חופשה משפחתית היא חובה.

חופשה משפחתית מהווה זמן איכות שובר שגרה, היציאה מהבית למרחבים חדשים יוצרת זיכרונות שנשארים גם לאורך השנים. גם בתקופה הזו אפשר להתאים את החופשה לתקציב, החל מחופשה ארוכה באילת, צימרים ומלונות במגוון אזורים בארץ ועד לקמפינג עם האוהל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully