וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיליארדר מארק קיובן: "מניות הטק מזכירות את 1999"

20.7.2020 / 19:50

בעלי קבוצת דאלאס מאבריקס, שהתעשר במהלך הבועה, חשף סיפור שדומה לזה של ג'ו קנדי ב-1929: "ברגע שהאחיינית שלי שאלה אותי במה להשקיע, הבנתי שזה מסוכן"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

בסרטון: דונלד טראמפ מבטל את מעמדה הכלכלי של הונג קונג.

המיליארדר מארק קיובן, בעלי קבוצת הכדורסל דאלאס מאבריקס, הוא אחד האנשים הסקפטיים יותר לגבי הריצה החיובית של מניות הטק בוול סטריט. כבר באפריל אמר קיובן שהוא לא נסחף לראלי שגילו המניות. הוא טעה, אגב, משום שהשוק נסק, אבל גם עכשיו הוא לא משנה את דעתו - ויותר מכך, מזהיר מפני התרסקות שמזכירה מאוד את בועת הדוטקום בשנת 2000.

הבעלים של דאלאס מאבריקס מארק קיובן. AP
לא מתלהב מהראלי. קיובן/AP

"יש אספקט מרכזי אחד שונה מ-1999", אמר קיובן ל-CNBC, "הפד הזרים כספים הפעם, אבל מהרבה בחינות זה מאוד דומה למשבר אז".

קיובן, שמכר את הרדיו האינטרנטי שלו ממש לפני ההתרסקות של הבועה ליאהו בקרוב ל-6 מיליארד דולר, חשף סיפור שמזכיר מאוד את האגדה האורבנית שסיפר ג'ו קנדי בסוף שנות ה-20. קנדי יצא מהבורסה בזמן, נחלץ מהקריסה ואמר לאחר מכן: "כשמצחצח הנעליים שלי החל לתת לי טיפים על השקעות, הבנתי שהגיע הזמן לצאת". קיובן אמר דברים דומים: "האחיינית בת ה-18 שלי שאלה אותי במה להשקיע כי החברים שלי עושים 30 אחוז ביום. אנשים אחרים, אקראיים לחלוטין, שואלים אותי אותו דבר. זה מסוכן".

הוא המשיך להזהיר: "כולם גיבורים בשוק שורי. הפד מזרים כספים ומי לא רוצה להשתתף בחגיגה? אם הרווחתם על הנייר ואתם רוצים להמשיך להרוויח, יש רק דרך אחת - למשוך את הכסף. אל תהיו חמדנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully