וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגל השני כבר לא צפוי לנו מחסור בביצים

21.7.2020 / 11:11

כחלק מההיערכות לגל השני, משרד החקלאות ערך בדיקה מול היצרנים, המשווקים והרשתות, ממנה עולה כי ישנם עודפים בשוק הביצים, העוף ומוצרי החלב

בסרטון: שיטה לקילוף מהיר של ביצה.

במהלך אפריל שרר בארץ מחסור קשה בביצים, אבל המשבר הזה מאחורינו כבר מזמן, ועכשיו הוא מקבל גם חותמת רשמית ממשרד החקלאות.

כחלק מההיערכות המשרד ל"גל השני" של הקורונה, מבדיקה שערכו גורמי המקצוע במשרד מול היצרנים, המשווקים ורשתות השיווק עולה כי בשלב זה ישנם עודפים בשוק בביצים, בשר עוף (פטם) ומוצרי חלב. על פי ניתוח השוק של כלכלני המשרד, אם התנהגות הצרכנים תישאר כ"בשגרה" לא יווצר מחסור במוצרים אלו בשוק.

יתרה מזאת, במשרד מדגישים כי למרות עלייה מסויימת וקטנה בביקוש למוצרי מזון ברשתות השיווק בימים האחרונים, העודפים בביצים, בשר עוף ומוצרי חלב מאזנים את המצאי.

אספקת ביצים בסניף סופר בחדרה, 10 באפריל 2020. שלומי גבאי
הפעם יש מספיק לכולם/שלומי גבאי

מניתוח השוק שנערך במשרד החקלאות עולה כי העודפים נובעים הן מירידת פעילות במסעדות, בשוק המזון המוסדי ובמפעלי התעשייה המייצרים מזון לענפי התיירות, אולמות האירועים וקייטרינג, והן משיפור ההיצע מייצור מקומי. לדוגמה, ענף ההטלה מאופיין באופן קבוע בקיץ בעודפים, בנוסף, בחודשי הקיץ יש ביקוש נמוך לביצים, להבדיל מחג פסח בו יש עודף ביקוש לעומת שאר חודשי השנה.

במשרד מדגישים כי גורמי המקצוע במשרד עוקבים אחר השוק באופן קבוע, וככל שתהיה אגירת ביצים על ידי הצרכנים, המשרד נערך במקביל ליבוא ביצים.

  • עוד באותו נושא:
  • ביצים
  • חלב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully