וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גובר הסיכוי להתאוששות V באירופה, בניגוד לישראל וארה"ב"

21.7.2020 / 13:51

קובי לוי מלאומי שוקי הון מנתח את המהלכים האחרונים: "אירופה מתנהלת במשבר היטב". ומה לגבי המטבע שלנו? "הכוחות שתמכו בהתחזקותו של השקל פחתו"

בווידאו: דיון בוועדת הקורונה על פתיחת המסעדות/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניר חן

קובי לוי, ראש דסק אסטרטגיית שווקים בלאומי שוקי הון, התייחס להסכם שהושג אמש באירופה ועל המתרחש בשוק המטבעות.

"חדשות טובות אתמול תמכו בהמשך המגמה החיובית בשווקים, בין היתר, תוצאות חיוביות לחיסון לקורונה ואישור תכנית החילוץ באירופה. שווקי המטבע מתנהגים בתקופה האחרונה במגמה דומה. מטבעות המקלט נחלשים, והאירו ומטבעות הלווין שלו (הקורונה השבדית והדנית) הם המתחזקים הגדולים".

ומה לגבי המטבע שלנו? "מי שמחפש את חולשתו של השקל בתקופה האחרונה יוכל למצוא אותה בקלות בהשוואת ערכו מול האירו לפני המשבר עת נסחר בשער 3.7", מוסיף לוי, "לעומת שער של 3.9 כיום. גם מול הדולר אפשר להגיד שהשקל מתפקד פחות טוב מבעבר. זאת, למרות שהשקל חזר לערכו מול הדולר לפני המשבר סביב שער 3.4. חשוב לזכור את הסיבה לכך - לפני המשבר הריבית בדולר הייתה גבוהה בכמעט 2% לעומת הריבית בשקל, הפחתת הריבית בדולר הייתה אמורה להחליש אותו יותר מול השקל. העובדה שזה לא קרה, מעידה שהכוחות שתמכו בהתחזקותו של השקל פחתו ושהעוצמה שאפיינה את השקל מול סל המטבעות בשנים האחרונות מתערערת. למרות זאת, יתכן כי השקל יתחזק מול מטבע כזה או אחר, כמו למשל הדולר, כתלות באירועים נקודתיים".

קובי לוי לאומי שוקי הון. כפיר סיון,
קובי לוי/כפיר סיון

"החדשות הגדולות של התקופה האחרונה מגיעות מאירופה. במסגרת מפגש פסגה בן ארבעה ימים, מדינות אירופה הגיעו להסכמה לגבי חבילת חילוץ להתמודדות עם משבר הקורונה. לתכנית הוקצו 1.8 טריליון אירו, מתוכם 750 מיליארד יגוייסו בחוב אירופאי משותף, ומתוכו כ-390 מיליארד יחולקו כמענקים והיתר כהלוואות בריבית נמוכה. הנהנית העיקרית מפירות ההנפקה, תהיה כנראה איטליה, ובנוסף, כתוצאה מהמהלך יתכן כי האג"ח של המדינות החלשות יזכו לביקושים על חשבון אג"ח המדינות החזקות. חשוב להדגיש כי למרות שלא מדובר על סכום גיוס גבוה, אישור התכנית והפשרה שהושגה עם ארבע המדינות מתנגדות לגבי ההנפקה המשותפת ותנאיה פותחים פתח לאיחוד חובות רחב יותר באירופה בטווח הארוך. כתוצאה, להערכתנו גובר הסיכוי להתאוששות כלכלית מסוג V, שמשמעותה התאוששות מהירה המקזזת לפחות חלק מהפגיעה בכלכלה שאפיינה את 2 החציון הראשון של השנה, באירופה. זאת, בניגוד למצב בארה"ב ובישראל.

"בהסתכלות רחבה יותר, אירופה מתנהלת במשבר היטב, הן מבחינת השליטה בקצב ההדבקה והימנעות מגל שני עד כה, והן מבחינת תמיכה בתעסוקה. ההנפקה הנוכחית תתמוך בהגברת הסולידריות בין מדינות אירופה, ובצמצום פערים בין הכלכלות. בכך מוסר אחד האיומים הגדולים ביותר על יציבות האיחוד. בדומה למצב לאחר המשבר הפיננסי הגדול של שנות ה 1929, ומלחמת העולם שיצרה את האיחוד האירופאי לאחריו, ייתכן כי המלחמה באויב הבלתי נראה כיום תניח את היסודות ליציאת אירופה מהקיפאון הכלכלי שאפיין אותה בעשור האחרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully