וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד מכל חמישה לא מגיע לריאיון עבודה. זה עומד להשתנות

22.7.2020 / 10:18

20 אחוז מכלל המרואיינים הפוטנציאליים לא מגיעים. סטארטאפ המשתמש בבינה מלאכותית מנסה לייעל את התקשורת בין החברות והמועמדים ולהביא לתוצאות טובות יותר לשני הצדדים

בווידאו: נתניהו מתייחס בפתח ישיבת הממשלה לתכנית המענקים/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

חמישית מכלל ראיונות העבודה שנקבעים בחברות לא מתקיימים מאחר והמועמד לא מגיע אליהם. לדברי ים דביר, מייסד הסטארטאפ spetz.io המשתמש בבינה מלאכותית כדי לייעל ולשפר את התקשורת שבין החברות לבין המועמדים, הסיבות לשיעור הגבוה של הימנעות מהפגישות הן מגוונות. לעיתים המועמד מצא עבודה או שינה את תוכניותיו בלי לטרוח לעדכן על כך. במקרים אחרים נתקפים המועמדים חששות שמשפיעות גם על התחושה הפיזית ואילו יש אנשים שלא רוצים באמת בעבודה.

מבחינת הארגונים מדובר בנזק מצטבר עצום שכן המנהלים מפנים זמן יקר למפגשים שלא מתקיימים. הם גם נאלצים לוותר על בחינת מתמודדים אחרים שהיו מתייצבים לפגישה ומתאימים יותר לחברה.

בחור צעיר מתראיין למשרה בחברת הייטק. ShutterStock
אם לא הגעתם, לפחות תודיעו מראש/ShutterStock

במטרה לצמצם את שיעור ההיעלמויות פיתח הסטרטאפ ספץ אלגוריתם המנהל את כל התקשורת עם המועמדים באמצעות הווטסאפ. שינוי אמצעי התקשורת הביא לשיפור דרמטי בקשר. בעוד שרק שליש ממי שהגישו קורות חיים טרחו לענות כשניסו לחזור אליהם דרך טלפון או מייל, 85% מהם ענו דרך הווטסאפ, רובם בתוך פחות משעה, וכך ניתן היה לקדם במהירות את תהליך הגיוס והמיון. לדברי ים דביר, העידן של שיחות טלפוניות שמגיעות "משום מקום" באמצע יום העבודה הסתיים.

במקרה של חוסר יכולת להגיע לפגישה רוב המרואינים הודיעו על כך מראש בווטסאפ, לאחר שהם התרגלו לתקשורת שוטפת ומכבדת עם הגוף שאליו פנו. עם חלק מהמרואינים השיח נעשה דרך מסנג'ר או אינסטגרם לאחר שהתברר שזהו האמצעי הנוח עבורם.

האלגוריתם של ספץ מנהל את מרבית התקשורת עם המועמדים ללא צורך מעורבות אנושית, בזמנים שנוחים להם שלרוב הם מחוץ לשעות העבודה המקובלות. כך למשל אם חסר מידע מהותי לבחינת ההתאמה למשרה העובד הפוטנציאלי נשאל על כך באופן אוטומטי כדי לקצר את התהליכים. גם התשובות ניתנות במהירות כדי לכבד את כל הפונים שלא ישארו באי ודאות.

ספץ הוקמה על ידי יעל פלורנטל, סמנכ"לית תפעול, אלון סלוצקי, סמנכ"ל טכנולוגיה וים דביר ומועסקים בה עשרה עובדים בישראל ובארה"ב. החברה גייסה לאחרונה 750 אלף דולר, מקרן GoAhead Ventures האמריקאית, אליה הצטרפה תוכנית ההאצהFusion LA , שמקדמת סטרטאפים ישראלים בשוק האמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully