וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפמפמים לכם לקנות כחול-לבן, ויש סיבה טובה לכך

26.7.2020 / 8:03

כשראש הממשלה ביקש לצרוך מוצרים ישראליים, הייתה לכך סיבה טובה: "הפזילה של הצרכן הישראלי לעסקים מעבר לים עלולה ליצור כדור שלג, שעלול להשפיע על מידת הישרדותם של עסקים"

בווידאו: מחאת המסעדנים מול בית ראש הממשלה בירושלים/צילום: רוני כנפו

במציאות הקיימת, כמעט ואין תחום במשק שלא נפגע ממשבר הקורונה, על שלל השלכותיו. המשבר יצר מצוקה כלכלית אצל היצרנים והעסקים המקומיים, אשר רבים מהם תלויים בתמיכה כלכלית המבוססת על הצרכנים הישראלים.

החודשים האחרונים עוררו מחדש את הקריאה לקנות 'תוצרת הארץ', והציבור הישראלי יודע להתגבש ולהתלכד בימי משבר סביב אותם עסקים הזקוקים לעזרה. על מנת להתגבר על הקשיים שיצרה הקורונה, נמצאו פתרונות יצירתיים בכדי לשמר את העסקים המייצרים תוצרת ישראלית מקומית. מיזמים חברתיים שונים הוקמו כדי לתמוך בשוק ובכדי לחבר את הלקוח לצרכן באופן ישיר במטרה למנוע את הפגיעה הקשה - ביניהם קבוצות פייסבוק כמו "מצב קורונה - עוזרים לעסקים כחול לבן" ואתרים המוכרים סחורות של קבוצת חקלאים, גיוס כספים בעזרת מימון ההמונים ב - headstart. לא מעט בעלי עסקים הבינו את המציאות החדשה, התחברו לשירותים מקוונים, והחלו להציע מרכולתם באופן דיגיטלי.

מפעל פריניב. ענבר הלפרין,
לאחרונה רכשה פריניב מפעל מתחרה לייצור מיצים על בסיס תפוח בשם 'קשת מיצים', רכישה זו הרחיבה את נוכחותו בשוק והצמיחה מקומות עבודה חדשים בחברה/ענבר הלפרין

תוצרת כחול לבן גדולה ומשמעותית מאוד בייחוד בתקופות מהסוג הזה. ראש הממשלה נתניהו קרא לציבור בנאומיו בשבועות האחרונים "לפעול בכל הכלים העומדים כדי לעודד את הכלכלה המקומית". בעוד תרבות הצריכה עוברת שינויים והצרכן הישראלי נחשף למגוון רב של אתרי קניות בינלאומיים, ומוצא על מדף הקניות בסופר עשרות מותגים בינלאומיים לצד המותגים המקומיים, חשוב להציף את העובדה כי לצרכן יש תפקיד מרכזי בהחייאת המשק הישראלי ושימורו ע"י תמיכה וקנייה של מוצרי כחול לבן. ההעדפה של מוצרים כחול לבן על אלו המיוצרים ומיובאים מחו"ל תסייע בטווח הארוך לשיקום מהיר יותר של הכלכלה. האפקט שנוצר מצריכה מקומית מביא לתגובת השרשרת הבאה: קניה בעסק מקומי אחד, מפרה קניה בעסק מקומי אחר, מסייעת ליצירת מקומות תעסוקה, חינוך והשכלה שכולם הם תולדה של שגשוג מקומי.

"לצריכה מקומית בישראל ולתמיכה בתעשייה הישראלית, יש משמעויות רבות. האפקט שנוצר מבחירה בתוצרת המקומית הוא אדיר, ותורם רבות לפריון וצמיחת הכלכלה, בין אם ביצירת מקומות תעסוקה חדשים, או התרחבות בתי עסק. כל זה מצביע על היכולת של הצרכן הישראלי להשפיע ישירות על המציאות הקיימת ועל מצב התעסוקה הישראלית על ידי צרכנות חכמה ומושכלת", אומר אפי דיין, סמנכ"ל שיווק חברת ייצור המיצים 'פריניב', מפעל משפחתי היושב בגלבוע ומעסיק כ-100 עובדים. לאחרונה רכשה החברה מפעל מתחרה לייצור מיצים על בסיס תפוח בשם 'קשת מיצים', רכישה זו הרחיבה את נוכחותו בשוק והצמיחה מקומות עבודה חדשים בחברה. דיין מציין דוגמה הממחישה את המצב "אצלנו למשל, רואים פגיעה ישירה בקטגוריית מיצי הלימון, בעוד שאנחנו מייצרים מיץ סחוט טבעי לתיבול במפעלינו, ישנן מתחרות המייבאות את המיץ מארצות זרות. כאשר הצרכן צורך מוצרים מיובאים, הוא פוגע בסחר הכלכלי המקומי שבא לידי ביטוי בין השאר בהעסקת עובדים וייצור משרות עבודה חדשות בתקופה זו", אומר דיין.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מיזם עיריית אשדוד לעסקים קטנים. עיריית אשדוד,
המיזם של עיריית אשדוד לעסקים הקטנים/עיריית אשדוד

עיריית אשדוד, בראשות סגנית ראש העיר שרון מרק, הובילה מהלך לחיזוק העסקים המקומיים בעיר וחיבורם למגוון שירותים מקוונים המאפשרים לבתי העסק לסחור בדיגיטל מחד, ולהצליח להתמודד עם שחקנים ורשתות בינלאומיות מאידך.

"תמיכה בעסקים מקומיים זו לא רק יוזמה חברתית, זו מדיניות אסטרטגית שמאחוריה עומדת ההבנה כי היצרנים, בעלי העסקים ועובדיהם, הם לב ליבו של המשק המקומי ועמוד השדרה של הכלכלה הישראלית", מספרת מרק, הממונה על העסקים והתעשייה בעיר. "אנחנו בתור רשות שלטון מקומית, מבינים כי הפזילה של הצרכן הישראלי לעסקים מעבר לים, במיוחד בימי משבר כפי שאנו חווים כעת, עלולה ליצור כדור שלג, שעלול להשפיע על מידת הישרדותם של עסקים רבים ועל אחוזי האבטלה שרק מטפסים. עוד בתחילת המשבר, הקמנו זירת סחר עירונית בשם "אשדודשופ" ופעלנו לקדם את העסקים בפלטפורמות העירוניות השונות שעמדו לרשותנו, במבט לאחור אנחנו מבינים כי בזכות שיתוף הפעולה המהיר בינינו ובין בעלי העסקים, רבים מהם צלחו את הגל הראשון והצליחו לשמור על תזרים עסקי ואף לשמור על העובדים במשרותיהם". הוסיפה מרק.

בדרום הארץ ממוקמת חברת "פילטונה" המייצרת טונה לכל הרשתות הקמעונאיות בישראל ומעסיקה עשרות עובדים. מפעל המייצר 100% מתוצרתו בישראל והאחרון שנשאר פעיל בתחומו בארץ, לצד חברות המייבאות מחו"ל כמו חברת סטארקיסט או ויליפוד. בעלי החברה, קובי כהן, מסביר כי "תמיכת הצרכן הישראלי יוצרת השפעה ישירה על המשק. כאשר המכירות והביקוש למוצרים עולים, כפי שראינו בחודש במרץ, חלק מאפקט ההתרחבות הוא הגדלת כמות משרות העבודה, ופיתוח והגדלת המשק הישראלי. פחות עובדים שיוצאים לחל"ת, פחות מובטלים ופחות דאגה למדינה". עוד מוסיף ואומר כי "בייחוד במציאות הקיימת היום, החשיבות רבה מתמיד. כיום, ההעדפה במוצר המקומי שאנו מייצרים מונעת מהמפעל מלחדול להתקיים, ואף להגדיל אותו, במטרה להמשיך לספק לצרכן תוצרת ישראלית איכותית במחיר הוגן".

דווקא בזמן משבר, רכישת מוצרים מקומיים משתלמת לכולם. העסקים הישראלים יוצאים נשכרים ומצליחים להמשיך לספק פרנסה לעובדים, שלאחר מכן אלה רוכשים גם הם מזון או סחורות מקומיות, הכסף נשאר בארץ ומתגלגל מעסק לעסק, כך שכל שקל מפרנס יותר משפחות. בסופו של דבר הכסף מגיע אלינו בחזרה, לא משנה במה אנחנו עובדים. לכן, לקנות כחול-לבן זה לא רק הדבר הנכון מבחינה חברתית אלא גם האינטרס של כולנו מבחינה כלכלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully