וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורונה הוכיחה: יש לשפר את תנאי ההעסקה של עובדי האבטחה

ניר גלבוע

26.7.2020 / 14:06

"קהילת" הפורצים והגנבים לא חזרה למוטב בתקופת הקורונה, אבל לא מתוגמלת כראוי בסיוע למשטרה ולכוחות הביטחון. קריאה לשר הכלכלה: יש לפעול לתגמול הולם. דעה

בווידאו: עצמאים עתרו לבג"ץ בדרישה לקבל דמי אבטלה/צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

התפרצות נגיף הקורונה שינתה את המציאות שהכרנו. לצד אזרחים רבים שנותרו ללא ביטחון תעסוקתי ונכנסו לחרדות לגבי עתידם הכלכלי, מצאה עצמה משטרת ישראל עוסקת יותר ויותר באכיפת תקנות החירום הנוגעות להתנהגות אישית במרחב הציבורי. כעת, עם התפרצות גל הקורונה השני, נדרשת משטרת ישראל לביצוע משימות פיקוח ואכיפה בהיקפים שלא נראו בעבר ובאופן ששוחק את כוח האדם העומד לרשותה.

דומה כי ידיה של משטרת ישראל מלאות, גם ללא אכיפת תקנות הקורונה, בטיפול באירועים ביטחוניים או בלוחמה בפשיעה חמורה. בין השנים 2011-2019, על פי נתוני חופש המידע שהתפרסמו לאחרונה, התקבלו 176 אלף תלונות במשטרה על פריצות לבתים. 90 אחוז מהתיקים לא פוענחו או נסגרו. ב-2020, יחד עם משבר הקורונה שהתווסף לרשימת המשימות, הסטטיסטיקה אינה מראה שיפור עבור האזרחים.

שני דברים לא השתנו בימים אלו: האחריות של המדינה לביטחון אזרחיה ואורח חייהם של הפושעים. "קהילת" הפורצים והגנבים לא חזרה למוטב וגם בימי הקורונה המשיכה לבצע את זממה ולהטריד ארגונים, בתים פרטיים ומוסדות ציבור.

ניר גלבוע. יחצ,
ניר גלבוע/יחצ

מצב זה אינו גזירת גורל. חברות האבטחה והמיגון המפעילות בין היתר מוקדי ביטחון, המונחות על ידי משטרת ישראל, מספקות שכבת הגנה נוספת ומעטפת אבטחה ראויה בהתמודדות עם אירועי פריצות אלו.

הפורצים של שנת 2020 מגלים יצירתיות בניסיון הפריצה למוסדות ולבתים תוך תחבולות מקוריות במיוחד. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי הקידמה והטכנולוגיה שנמצאת ברשותנו, ומעליהם כוחות האבטחה המפעילים אותן, מביאים לסיכולם ומניעתם של עשרות מקרים על בסיס יומי. הפורץ יודע ברוב המקרים, לזהות אזור שמצולם ומחובר למוקד וחושב פעמיים, תרתי משמע, האם הפשע ישתלם לו. בימינו, מסלולי הכשרת המאבטחים מקנה להם יכולת מקצועית רבה ואיכותית ומסייעת במעטפת האבטחתית ברשויות המקומיות, מוסדות החינוך, בתי עסק ובתים פרטיים. הרתעה איכותית ואפקטיבית בשילוב מערכות מתקדמות וכוח אדם מיומן, מקצועי, אשר נבחר בקפידה לעסוק במשימות הביטחון, מתקבל האפקט המתבקש - הפחתת פשיעה.

אין ספק כי ללא פעילותם של העובדים והעובדות בחברות האבטחה והמיגון, העומס על כתפי משטרת ישראל היה רב עוד יותר ועלול היה לפגוע בתחושת בטחון הפרט. ענף השמירה והביטחון קיבל הכרה מהמדינה כי עובדים אלה נחשבים לחיוניים בימי הסגר ולהמשך תפקודה של חברה בריאה ולמעשה הם מהווים מעגל ביטחון שלישי, אחרי הצבא והמשטרה, שמספק ביטחון. אך הכרה זו לבדה אינו מספיקה.

אני קורא לשר הכלכלה והתעשייה, ח"כ עמיר פרץ: כמי שמכיר את מעלותיהם הרבות של העובדים, אני סבור שזו שעת כושר ליטול את המושכות ולדאוג לאותם עובדי אבטחה חיוניים, להכיר להם טובה ולעגן בחקיקה מהלך שיתרגם את חיוניותם באמצעות תגמול כספי הולם.

* הכותב הוא בעלים של קבוצת האבטחה צוות 3.

  • עוד באותו נושא:
  • מאבטחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully