וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אופנת הגברים בשפל, והמעצבים מתאגדים במהלך יוצא דופן

27.7.2020 / 1:14

עולם האופנה שרוי בקשיים, ומעצבי בגדי הגברים יוצאים בשיתוף פעולה נדיר: קמפיין מודעות ותמיכה בכלכלה כחול-לבן, שיעלה בכל העמודים הרשמיים: "צאו לקנות אופנה ישראלית"

בווידאו: עצמאים עתרו לבג"ץ בדרישה לקבל דמי אבטלה/צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

תעשיית האופנה הישראלית בכלל והאופנה לגברים בפרט עוברת לא מעט שינויים. בשנים האחרונות נערמו קשיים לא מעטים בענף בעקבות כניסתם של מותגי ענק בינלאומיים, מדיניות השמיים הפתוחים (מישהו אמר פריימרק?) ופופולריות הזמנות האונליין. רק לפני שנתיים נסגרו רשתות אופנה כמו הוניגמן, סליו ויפו ת"א. גאפ עזבה את הארץ מזמן אם לא די בכל זה, באה הקורונה ונתנה מכה קשה עוד יותר לעשרות מעצבים. הציבור הישראלי הסתגר בבית והחל לקמץ בהוצאות ובמצב כזה - למי יש חשק לקנות בגדים יפים?

דורון אשכנזי, מבכירי תעשיית האופנה הישראלית אומר שהקורונה משפיעה על התעשייה ועוד תמשיך להשפיע: "אי אפשר לדלג מעל זה. קודם כל, כל מעצבי האופנה ייאלצו לעשות חשיבה מחודשת לגבי צריכה וחומרי גלם ולצמצם בהוצאות. גם אם הקורונה תיגמר עוד חודשיים-שלושה צריך לכוון קדימה, הנזקים הם לטווח ארוך". אשכנזי מעריך כי כמעט כל מעצבי האופנה נפגעו. אמנם חלק עברו לאונליין וזה החל לפני הקורונה אך היא העצימה זאת. בנוסף, אנשים נמנעים מלצאת לרחוב.

המעצב דורון אשכנזי. יחצ,
כולם ייאלצו לעשות חשיבה מחודשת. דורון אשכנזי/יחצ

על רקע משבר זה התעשייה המאחדת כוחות בעיצומו של משבר הקורונה ויוזמת מאורע ראשון מסוגו (ללא קהל) - "יום האופנה הישראלי" לגברים בלבד תוך קידום אג'נדה שקוראת לגברים הישראלים לתמוך בקניית אופנה ישראלית 'כחול לבן'. על רקע המצב הבעייתי אליו נקלעה תעשיית האופנה וביטול אירועים והשקות, החליטו בתעשייה "להרים" אירוע להעלאת המודעות בקנייה 'כחול לבן' ותמיכה בכלכלה הישראלית למעצבי אופנת הגברים החדשים והוותיקים, כאחד. המאורע הראשון מסוגו יעלה, במקביל, בכל העמודים הרשמיים של המעצבים והטאלנטים.

בין המעצבים שישתתפו באירוע ניתן למנות את דורון אשכנזי ודוד ששון, מעוז דאהן, רנואר, טוונטי פור סבן, עידן לרוס ועוד. בין הטאלנטים שהביעו עניין להשתתף ניתן למנות את ישראל אהרוני, מאיר אדוני, ג'ורדי, ישראל אוגלבו, סטפן, עמית רהב ועוד.

כל המעצבים שדיברנו איתם אמרים שהקורונה השפיעה עליהם כלכלית אך, מצד שני, היא גם נתנה להם זמן לחשוב. מעצב האופנה אביב בלאש מספר שתקופת הקורונה היתה לו תקופה של כיף. יצא לו להירגע, לעשות דברים שלא עשה קודם כמו לקרוא ולהתעניין ופחות ביצירה. הרעיונות לעיצובים חדשים באו לו אח"כ כי ראשו היה נקי, כהגדרתו. בלאש עוסק באופנה מאז שהיה ילד קטן. הוא החל ללמוד אופנה כבר בתיכון. לאחר מכן לימודים בשנקר, מעבר לבצלאל וכיום הוא לקראת סיום התואר.
הוא מגדיר את העיצוב שלו כקלאסי: ג'קטים, ג'ינסים, טישרטים וחולצות מכופתרות אבל מחומרים לא קונבנציונליים. הוא אוהב לפתח את החומריות. הוא אוהב ליצור בגד רגיל אבל מחומר אחר, לדעתו יש לזה איכויות "מגניבות", למשל בגד מנייר.

כך, למשל, הוא יציג באירוע בגד מנייר וסרט משטרה. ההשראה היא כמובן הקורונה שבה הוא ראה את זה בפארקי שעשועים ובזה הפרוייקט שלו מתעסק, במרחב מחייה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אביב בלאש. תמר לנדא,
דווקא הייתה תקופה של כיף. אביב בלאש/תמר לנדא

מעצב אחר שהקורונה בלמה אותו על סף כניסה לארצות הברית הוא עידן וענונו. ונעונו התחיל בכלל בתור ספר. הוא היה "חולה" על נעליים ובשיאו היו לו 140 זוגות. הכול התחיל כשהוא רצה לעצב זוג לעצמו. אז, לפני 7 שנים, הוא מצא סנדלר והחל להתמקצע אצלו מדי בוקר בין 6:30 ל-9:30, הוא למד ממנו הכול. אחר כך הסנדלר חיבר אותו עם מישהי נוספת שלימדה אותו עוד על גזרות נעליים ואבל וענונו ידע לייצר רק במידה אחת - במידה שלו.

כמו באגדות, יום אחד איתי תורג'מן הסתפר אצלו, ראה את הנעליים של וענונו ורצה לרכוש אותן. וענונו נתן לו את שלו, תורג'מן העלה תמונה מגמר התכנית "הישרדות" עם הנעלים בעיצובו של וענונו וההמשך? אין סוף פניות והזמנות לנעליים.

וענונו הבין שהוא חייב להתמקצע עוד יותר ולכן לקח קורס נוסף בו למד על הכנת נעליים במספר מידות והחל לשווק לחנויות. היה לו מקום קטן במספרה שם היה מייצר אותן. אחרי שנתיים פתח שתי חנויות בדיזינגוף ובינואר אף החל לייצא לארה"ב. אז הקורונה באה - חנויות וספקים החזירו את הסחורה, קניות חדשות נעצרו כי אין אירועים ולכן וענונו החל כעת ליצור סניקרס מתוך מטרה להתאים עצמו למצב.

מעוז דהאן. איתי תורג'מן,
מברך על הפרויקט החשוב. מעוז דהאן/איתי תורג'מן

מעצב נוסף שישתתף באירוע הוא מעוז דהאן. לאחר עשרים שנה בתעשיית האופנה, מעוז השיק לאחרונה בית ספר לעיצוב אופנה ולסטיילינג במסגרתו יועברו לימודים בנושאים כמו תדמיתנות, תפירה וסטיילינג, שיועברו על ידי אנשי האופנה הבולטים בישראל, ליאת אשורי, איתי בצלאלי, מעוז עצמו ומרצים אורחים נוספים שיעניקו לסטודנטים ידע מקיף וניסיון פיזי, מהכרת הבד ומאפייניו ועד שיווק. דהאן אמר על האירוע כי "אני מברך על הפרויקט החשוב ששם את האופנה הישראלית בכלל ואופנת הגברים הישראלית בפרט על סדר היום, האופנה הישראלית היא חדשנית, מגוונת, ומשלנו. צאו לקנות אופנה ישראלית".

ב"יום האופנה הישראלי" כל מעצב יציג 3 פריטי אופנה חדשים בעיצובם שיציגו "ההשראות" אותם בחרו המעצבים. הטאלנטים יציגו את הפריטים על חצי מסלול כשמשני צדיו בובות ראווה יושבות בצבע זהב, כמטאפורה למצב בו קיים איסור על קיום תצוגות אופנה והשתתפות קהל. בנוסף, אחד מפריטי המעצבים יוצא למכירה לציבור הרחב ויועבר כתרומה לעמותת 'עלם' - עמותת נוער בסיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully