וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מור ומיטב דש נכנסים לפודטק: ישקיעו כ-3 מיליון דולר ב-SavorEat

27.7.2020 / 10:38

שוק תחליפי הבשק מושך את המוסדיים. SavorEat, המפתחת בשר מהצומח, מסיימת סבב גיוס שני בתוך שבועיים לפי שווי אפקטיבי של 25 מיליון דולר

בווידאו: עצמאים עתרו לבג"ץ בדרישה לקבל דמי אבטלה/צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

בתי ההשקעות מור ומיטב דש מצטרפים למילניום פודטק ונכנסים לתחום טכנולוגיות המזון. בתי ההשקעות ישקיעו 3 מיליון דולר (כ-10.5 מיליון שקל), ויקבלו אופציה להשקעה נוספת של מיליון דולר, בסטרטאפ SavorEat, המתמחה בייצור מוצרים דמויי בשר מן הצומח. SavorEat פיתחה טכנולוגיה לייצור ובישול תחליפי בשר מבוססי צמחים עם טעם וחווית אכילה זהה לבשר מן החי, בהתאמה אישית להעדפות הסועד. ההשקעה של מור ומיטב דש היא לפי שווי אפקטיבי של 25 מיליון דולר ותבוצע בשני שלבים בהתאם לעמידה באבני דרך. כמיליון דולר ראשונים יושקעו מיידית לפי שווי של 13 מיליון דולר וכשני מיליון דולר נוספים יושקעו לפי שווי של עד 35 מיליון דולר. כמו כן, ניתנה אופציה למשקיעים להשקיע כמיליון דולר נוספים.

מדובר בסבב גיוס שני ל-SavorEat בתוך כשבועיים, כאשר סך כל הגיוס עומד על 4.75 מיליון דולר. הגיוס הראשון של שותפות המו"פ מילניום פודטק עומד על 1.75 מיליון דולר לפי שווי של 7 מיליון דולר. כזכור, מילניום פודטק הונפקה בצלחה לפני כעשרה ימים והחלה להיסחר בבורסת ת"א ביום רביעי האחרון. ההשקעה הנוכחית ב-SavorEat מהווה למעשה הצפת ערך משמעותית למשקיעי מילניום, שזיהתה ראשונה את SavprEat וכעת ציבור משקיעיה נהנה מעליית הערך של החברה.

המבורגר טבעוני. סבוריט,
נראה הכי בשר שיש. המבורגר של SavorEat/סבוריט

SavorEat הוקמה בשנת 2018 על ידי רחלי ויזמן שמכהנת כמנכ"לית, פרופ' עודד שוסיוב המשמש מדען ראשי, ופרופ' עידו ברסלבסקי. החברה מונה שמונה עובדים ומפעילה צוות יועצים בכירים ושותפים מובילים בהם קבוצת BBB, השפית עינב כהן, המשמשת יועצת קולינרית בכירה של יוניליוור העולמית ואחרים. הטכנולוגיה, שפותחה בפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית, קיבלה רישיון בלעדי למסחור הטכנולוגיה מיישום, חברת המסחור של האוניברסיטה.

SavorEat פיתחה טכנולוגיה ייחודית לייצור של תחליפי בשר, המשלבת חומרים בפורמולציה חדשנית ממקורות צמחיים, רובוט המשלב הדפסה בתלת מימד ושיטות בישול מתקדמות. הייחוד של SavorEat מתבטא ביכולת לייצר ולבשל מוצרים המתחקים אחר הטעם והמרקם הייחודי של בשר (כולל שומן, שריר ורקמות) עם אופק יצרני למזונות נוספים. חומר הגלם הייחודי מגיע ממקור צמחי ומוגן בפטנט המאפשר ייעול של שרשרת האספקה. יצור כל מנה נעשה בתוך "שף רובוטי", המשלב שיטות יצור אוטומטי ואוטונומי עם הדפסה ייחודית בתלת מימד ושיטת חימום, המאפשרת בישול מלא של המנות. הרובוט מאפשר פרסונליזציה של המנה במימדים רבים, ללא מגע יד אדם.

תעשיית הפודטק מתמודדת עם מספר אתגרים מרכזיים בדרכה לייצר תחליפי בשר איכותיים. בין האתגרים: יצירת מרקמים תואמי בשר לחוויית צריכת בשר אמיתי, הארכת חיי המדף ללא תוספת חומרים סינתטיים ומשמרים, ללא אלרגניים כמו גלוטן ועוד. הטכנולוגיה החדשה של SavorEat מתמודדת בהצלחה עם אתגרי תעשיית המזון ופרט תעשיית הבשר. פיתוחי החברה יאפשרו יצירת מנעד של מרקמים המדמים את ייחודיות הבשר בדיוק גבוה, תאפשר יכולת התאמה אישית של הרכב המנה להעדפות האישיות והבריאותיות של הלקוח, זמן חיי מדף ארוכים יותר ויצירת מוצרים שאינם מכילים גלוטן/ GMO/ חומרים משמרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
פרופ' עודד שוסיוב, רחלי ויזמן ופרופ' עידו ברסלבסקי. שרון בירון,
פרופ' עודד שוסיוב, רחלי ויזמן ופרופ' עידו ברסלבסקי, ראשי SavorEat/שרון בירון

ממור בית השקעות נמסר "תעשיות המזון מן החי הן גורם מרכזי להתחממות כדור הארץ והגורם המרכזי לפליטת גזי חממה ופגיעה באיכות הסביבה, ומכאן שקיים אינטרס בינלאומי לצמצום הזיהום ולצריכה נבונה ומזינה יותר של מזון. לאור זאת אנחנו מעריכים כי קיים פוטנציאל בפיתוח של מדעני סבוריט".

ממיטב דש נמסר: "היכולות של הצוות המקצועי וקצב הצמיחה המהיר של סבוריט צפויים לספק פתרון ייחודי לשוק הפודטק המתפתח. מדובר בתחום בעל פוטנציאל צמיחה לאור מגמות גלובליות ובהן אופן צריכת המזוןאנחנו שמחים לקחת חלק במהפכה הזאת".

רחלי ויזמן, מנכ"לית SavorEat: "אנחנו מאמינים שרק אלטרנטיבות איכותיות ובריאות לבשר יצליחו להוביל את השינוי המיוחל של צמצום צריכת בשר. באמצעות הגיוסים האחרונים אנחנו נפעל לממש את התפיסה הזו ולהביא לשוק טכנולוגיה ייחודית שיכולה להוביל את שוק הפודטק. העובדה שגופים משמעותיים בשוק ההון מביעים בנו אמון משמחת מאוד, ואנחנו מאמינים שהם יראו הצדקה להשקעה בתוך תקופה לא ארוכה".

ויזמן מרחיבה: "הטכנולוגיה הייחודית שפיתחנו תהיה הבשורה הבאה בשוק תחליפי הבשר. הטכנולוגיה מתחקה לא רק אחריי הטעמים, הצבעים והריחות היחודיים של הבשר אלא גם אחריי המרקם והחוויה הייחודית של אכילת בשר, וזאת מבלי לוותר על ההרכב התזונתי של המנה. זוהי קפיצת מדרגה בהשוואה לשיטות הייצור המקובלות היום שלרוב מייצרות מרקם הומוגני (אחיד). השיטה שפיתחנו מאפשרת שליטה בטמפרטורה ובשיטת הבישול בהתאמה לסוג המוצר. במקרה של הדמייה לבשר, תוצאות הבישול ידמו צלייה של בשר אמיתי".

SavorEat מתחילה לפעול בשוק בעל תחזית לגדילה מואצת: לפי בנק ההשקעות ברקליס, שוק תחליפי הבשר מגלגל היום מחזור שנתי של 14 מיליארד דולר - 1% משוק הבשר הכולל - ואילו ב-2029 הוא יגלגל 140 מיליארד דולר ויהווה כ-10% משוק הבשר הכולל.

את הגיוס הוביל אורי מור ממשרד מור לנגרמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully