וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריצת דרך? צו ארעי למניעת פינויים של שוכרי אולם אירועים

27.7.2020 / 19:21

בית משפט השלום קבע ביוני כי מפעילי אולם אירועים במרכז ייאלצו לפנותו עקב אי תשלום שכירות. המחוזי הוציא צו עיכוב ביצוע עד לערעור. עו"ד אילן בומבך: "יש לחלק את האחריות בין המשכיר לשוכר בצורה הוגנת וסבירה"

בווידאו: מחאת עצמאיים ושכירים מתחום המסעדנות אולמות אירועים, תיירות ותרבות בחיפה/צילום: שלומי גבאי

ב-23.6 קבע בית משפט השלום בתל אביב כי קבוצת ח.י.א. שותפויות, המנהלת אולם אירועים במרכז הארץ, תיאלץ לפנות את המקום המושכר על ידי חברת מ.ג. יצחקי נכסים. בעלי האולם טענו כי בעקבות הקורונה יש לסכל את הסכם השכירות ולא הסכימו להעביר החל מאפריל סכום של 76 אלף שקלים בחודש כולל מע"מ, אולם בית המשפט לא קיבל את עמדתם וקבע כי ייאלצו לפנות את המקום עד ה-30.7.

היום (שני) הוציא בית המשפט המחוזי עיכוב ביצוע להחלטה והעניק צו ארעי למניעת הפינוי ל-4.8, עד למתן החלטה בבקשת הערעור, בכפוף להפקדת עירבון בנקאי בסך 50 אלף שקל. עם זאת, בית המשפט ציין כי "למרות שפסק הדין ניתן לפני למעלה מחודש, הבקשה לעיכוב ביצועו הוגשה רק עתה, שלושה ימים בלבד לפני המועד שנקבע לפינוי". בהחלטתו נתן בית המשפט לתובעים אפשרות להגיב לכתב הערעור של הנתבעים.

בעלי אולמות אירועים בהפגנת העצמאים - ה-17 למאי 2020. יוסי שטיינר, אתר רשמי
האם תהיה בשורה מבחינתם לפחות בעניין השכירות? בעלי אולמות אירועים מפגינים במאי/אתר רשמי, יוסי שטיינר

יש לציין כי נושא חוזי השכירות הפך למרכזי מתחילת ימי הקורונה, הן במגזר העסקי והן במגזר הפרטי. אי הבהירות בנושא הייתה גדולה, והשאלה הייתה האם מגיפה היא כוח עליון שמאפשר את ביטול החוזה. עם זאת, בתחילת יולי קבע משרד המשפטים כי קורונה לא בהכרח נחשבת לכוח עליון, מה שבעצם הותיר את השאלה על כנה. בעניין הספציפי של אולמות האירועים, התייחס משרד המשפטים לצד שבין האולם לזוגות החתומים על החוזים: "על הצדדים לפעול לקיום האירוע במתכונת חלופית, תוך התאמתו לנסיבות החדשות". לא הייתה התייחסות ספציפית לדין בין בעלי האולם למפעיליו.

עו"ד אילן בומבך, המייצג את הנתבעים, אמר לאחר שהוצא הצו הארעי: "זו בשורה חשובה לאולמות האירועים, שמצד אחד אינם מקיימים אירועים ומצד שני היו צריכים לשלם תשלומי שכירות גבוהים. יש לחלק את האחריות בין המשכיר לשוכר בצורה הוגנת וסבירה".

את התובעים מייצג עורך הדין רונן יקותיאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully