וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי דיון סוער: ועדת הכספים אישרה את הורדת מס הרכישה למשקיעים

עמירם ברקת

28.7.2020 / 20:37

ל"גלובס" נודע כי ברגע האחרון הוכנס לתוך הצעת החוק של התוכנית הכלכלית סעיף המבטל את הוראת השעה של כחלון - סעיף שמשמעותו החזרת מדרגות מס הרכישה לרמתן המקורית של 5%

בווידאו: נתניהו מתייחס בפתח ישיבת הממשלה לתכנית המענקים/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

אחרי דיון סוער והפכפך: ועדת הכספים אישרה הערב לקריאה שנייה ושלישית את יוזמת שר האוצר ישראל כץ להורדה מיידית במס הרכישה. נוסח ההצעה שהגיש כץ אושר יחד עם סעיפי חוק התוכנית הכלכלית במלחמה בקורונה. זאת למרות הסתייגותו של יו"ר הוועדה משה גפני, שדרש לדון בנושא בנפרד.

עם אישורו הסופי של התיקון במליאת הכנסת, צפויה להתבטל הוראת השעה שיזם שר האוצר הקודם משה כחלון ובמסגרתה עלה מס הרכישה לרוכשי דירות להשקעה ל-8%. עם ביטול הוראת השעה, יחזור מס הרכישה למשקיעים לרמתו המקורית, 5%.

שר האוצר ישראל כץ בדיון במליאת הכנסת, 27 ביולי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
האם מחירי הדירות יעלו? ישראל כץ/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

הבוקר מנע ברגע האחרון גפני הצבעה בוועדה על יוזמת כץ להחזיר את מס הרכישה לרמתו המקורית. עם זאת, כאמור, היוזמה עולה כעת להצבעה.

האוצר ביקש לאשר להחזיר את מדרגות מס הרכישה לרמתן ב-2015 באמצעות ביטול הוראת השעה שיזם שר האוצר הקודם משה כחלון. הסעיף המבטל את הוראת השעה הוכנס לתוך סעיפי הצעת חוק התכנית הכלכלית לטיפול במגפת הקורונה.

אולם זמן קצר לפני ההצבעה המתוכננת על הצעת החוק, הודיע גפני כי הוא מסרב להעלות את הסעיף להצבעה. גפני אמר לראש המטה הכלכלי של כץ תמיר כהן כי הוא דורש מהאוצר להגיש לו את השינוי בנפרד מחוק התוכנית הכלכלית, על-מנת שניתן יהיה לדון בו בצורה מסודרת.

גורמים משפטיים הביעו תמיהה כיצד הוכנס נושא עדכון מדרגות מס הרכישה לתוך חוק תוכנית הקורונה למרות שאין לו כל קשר ושייכות לנושא משבר הקורונה. יתרה מכך לא ברור כיצד ניתן לאשר את הורדת מדרגות המס בקריאה שנייה ושלישית לאחר שככל הידוע הן לא אושרו בקריאה ראשונה. כץ הוא זה שהחליט על הורדת מדרגות מס הרכישה כצעד לעידוד המשקיעים לחזור ולרכוש דירות. הביקורת שנמתחה על הורדת מס הרכישה התמקדה בכך שהחזרת המשקיעים עשוייה לחדש את ההתייקרויות במחירי הדירות ועל-רקע זה נטען כי מדובר בפגיעה בשכבות החלשות.

  • עוד באותו נושא:
  • ישראל כ"ץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully