וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי ארקיע בהפגנה נגד בעלי החברה: "מייבשים את החברה במתכוון"

29.7.2020 / 9:08

מאות עובדי ארקיע הפגינו היום נגד התנהלות בעלי החברה האחים נקש: "החזירו את החברה המושבתת לפעילות באופן מיידי". החברה נמצאת מאז חודש מרץ בהשבתה ללא צפי חזרה. ארקיע: "עושים כל שביכולתנו להפעיל את החברה"

בווידאו: מחאת עצמאיים ושכירים מתחום המסעדנות אולמות אירועים, תיירות ותרבות בחיפה/צילום: שלומי גבאי

הבוקר הפגינו מאות עובדי ארקיע נגד התנהלות האחים נקש, בעלי השליטה בחברה. העובדים הפגינו במספר מוקדים, כאשר המרכזיות היו מול ביתו של יו"ר ארקיע ומול משרדי ארקיע. מאז חודש מרץ, קרקעה החברה שהייתה אחראית ל-70 אחוזים מנפח הטיסות הפנימיות לאילת את כל מטוסיה, ואף החזירה מטוס אחד שהיה חכור. במקביל, הוציאה החברה את מרבית עובדיה לחל"ת, ללא צפי לחזרה. בניגוד לחברות אחרות, בעלי החברה מסרבים לקחת הלוואה בגובה של כ-130 מיליון ש"ח בערבות מדינה של 75 אחוזים, ובפועל - מובילים לסגירת החברה.

הפגנת עובדי ארקיע נגד התנהלות הבעלים- האחים נקש, הרצליה, 29 ביולי 2020. שלומי גבאי
נמאס להם מהקיפאון. עובדי ארקיע הבוקר/שלומי גבאי

עליזה בלאיש, יו"ר עובדי ארקיע: "ארקיע זה הבית שלנו. מעל 70 שנה שאנחנו מטיסים את אזרחי ישראל, ועכשיו, בחסות הקורונה, החליטו בעלי החברה להשבית את פעילותה. האחים נקש מייבשים את החברה במתכוון. איך ייתכן שהמתחרים שלנו כבר טסים, ואנחנו עדיין על הקרקע עם כמעט כל העובדים בחל"ת?... יש פה עובדים שבמשך שנים רבות ידעו להביא ממון רב לכיסם של הבעלים, ואז האחים נקש חככו ידיים בהנאה. אני מציעה לאחים נקש לא לשכוח מאיפה הם באו".

לדברי המארגנים, מדובר בהתחלת המאבק, לאחר תקופה ארוכה בה ההנהלה מתעלמת מהם ומדרישותיהם. בין מובילי המאבק נמצא פרופ' ירון זליכה, לשעבר החשב הכללי באוצר המשמש כיו"ר מועצת העובדים, ציין בעבר כי אם לא יתקדמו לפתרון העובדים יערבו את ההסתדרות במאבק בבעלי השליטה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
הפגנת עובדי ארקיע נגד התנהלות הבעלים- האחים נקש, הרצליה, 29 ביולי 2020. שלומי גבאי
המחאה תצליח?/שלומי גבאי

תגובת ארקיע: "עושים כל שביכולתנו להפעיל את החברה"

תגובת אבי חורמרו, יו"ר ארקיע בהמשך להפגנת עובדי החברה: "ליבי עם מאות העובדים ובני משפחותיהם, אשר אני מכבד את זכותם להפגין. אנו נמצאים בעיצומה של תקופה קשה, בלתי מוכרת ושלא ניתנת הייתה לצפייה, שעוברת על העולם כולו, המשק הישראלי בכלל ועל ענף התעופה בפרט. מגפת הקורונה מעמידה אותנו בפני אתגרים רבים, ועל אף זאת אנו עושים כל שביכולתנו כדי להפעיל את החברה. בניגוד לנאמר, אנו פועלים כדי לקבל את ההלוואה בערבות המדינה, אך חשוב לדעת שגם אם נקבל אותה יהיו פעולות רבות אותן נהיה חייבים לבצע כדי להבטיח את חוסנה של ארקיע. אני פונה אליכם ציבור העובדים - השותפים שלנו, אנא שתפו איתנו פעולה ונהגו באחריות לטובת עתיד החברה ועובדיה".

  • עוד באותו נושא:
  • ארקיע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully