וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה באמת מיץ טבעי? הבקשה לייצוגית נדחתה, אבל שינוי אחד בכל זאת קרה

29.7.2020 / 10:22

בקשה לאישור תובענה ייצוגית כנגד בתי קפה שהציגו משקאות עם חומרים משמרים כמיצים טבעיים נדחתה, אבל השינוי שנעשה בתפריטים יגרום לנו להתעצבן פחות בעתיד

סדנת ניקוי רעלים/צילום: ליאור נאור, עריכה: אביב אירגז ונועה לוי

בסרטון: מיץ טבעי אמיתי, במדבר.

בנובמבר 2015 שודר בערוץ 10 תחקיר, במסגרתו הוצגו בדיקות מעבדה שנערכו למיצים ברשתות בתי קפה. בדיקות המעבדה שנערכו בתחקיר העלו כי המיצים מכילים חומרים משמרים ואינם טבעיים.

לבית הדין המחוזי בתל אביב הוגשה בקשה לאישור תובענה ייצוגית בסך 500 מיליון שקל כנגד חמש רשתות בתי קפה מובילות בארץ: קפה גרג, לנדוור, קפה קפה, ארומה תל אביב וארקפה. המבקש, גילי גולן, טען כי הוא נוהג לצרוך מיצי פרי מסוג המיצים שהרשתות מציעות, אלא שמהתחקיר עולה כי אלה אינם מיצי פרי וכי מדובר בהטעיה. "מיץ טבעי הוא מיץ שאינו מכיל חומרים משמרים, אלא מכיל פרי שנסחט במקום העסק בלבד".

מיץ תפוזים. ShutterStock
מעכשיו, אם לא כתוב בתפריט שזה טבעי - זה לא טבעי/ShutterStock

בית המשפט דחה את הבקשה לאישור התובענה, מאחר ש"המבקש לא טען שהוטעה לגבי מרכיבי המיץ, לא טען שעיין בתפריטי המשיבות והוטעה או ששאל את עובדי המשיבות ונאמר לו שהמיצים נסחטו במקום או שאינם מכילים חומרים משמרים. המבקש לא והכיח שנגרם לו נזק ולא הוכיח כי קיים קשר סיבתי בין ההטעיה לבין הנזק".

עם זאת, אף על פי שהבקשה הוסרה, התנהלות בתי הקפה השתנתה. כיום הן מציגות בתפריט את המשקאות הקרים, כולל מיצי פרים, תחת הכותרת "משקאות קלים", כאשר הכיתוב "מיץ טבעי" הוסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully