וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב מנצחות: ענקיות הטכנולוגיה ניפצו את תחזיות הרווח

30.7.2020 / 23:05

בצל השימוע, אפל, אלפאבית (גוגל), אמזון ופייסבוק הציגו את הדוחות הרבעוניים לאחר המסחר, כולן הציגו דוחות טובים עד מצוינים. יונייטד עלולה להוציא לחל"ת שליש מהטייסים

בווידאו: אפל, גוגל, אמזון ופייסבוק נחקרו בקונגרס האמריקני על פגיעה בתחרות/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

עם ובלי קשר לשימוע שנערך להן, ארבע ענקיות הטכנולוגיה של וול סטריט - אמזון, אפל, אלפאבית (גוגל) ופייסבוק - דיווחו הלילה (חמישי) לאחר סיום המסחר על תוצאותיהן הרבעוניות. מדובר ביום המשמעותי ביותר בעונת הדוחות, שכן החברות הללו חולקות ביניהן ערך של כ-5 טריליון דולר.

מנכ"לי אפל, טים קוק, גוגל, סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס ופייסבוק מארק צוקרברג. רויטרס
ערך של חמישה טריליון דולר ביחד - וזה עוד יגדל. מנכ"לי ענקיות הטכנולוגיה/רויטרס

אמזון: החברה ניפצה את תחזית האנליסטים, כשדיווחה על הכנסות של 88.9 מיליון דולר לעומת צפי ל-81 מיליון ורווח של 5.2 מיליארד לעומת צפי של מעט יותר מ-4 מיליארד דולר. המניה עלתה ב-4 אחוזים לאחר המסחר.

פייסבוק: החברה דיווחה על הכנסות של 18.69 מיליארד דולר לעומת תחזית של 17.31 מיליארד. הרווח למניה עמד על 1.80 דולר לעומת 1.39 בצפי. המניה עלתה ביותר מ-7 אחוזים לאחר המסחר.

גוגל: גם חברת אלפאבית עקפה את התחזיות עם 31.6 מיליארד דולר הכנסות לעומת צפי של 30.45. הרווח למניה עומד על 10.13 דולר לעומת 8.21. עם זאת, לגוגל יש ירידה של שני אחוזים ביחס לרבעון המקביל אשתקד. החברה עלתה ב-2 אחוזים לאחר המסחר.

אפל: גם החברה שבראשה עומד טים קוק לא אכזבה, ושברה צפי של 52 מיליארד דולר הכנסות עם 56 מיליארד בפועל. הרווח למניה עמד על 2.58 מיליארד דולר לעומת תחזית של 2.07. מכירות אייפון הניבו הכנסות של 26 מיליארד דולר לעומת תחזית ל-21 מיליארד ומכירת המוצרים עמדה על 44.5 מיליארד לעומת 38.3. החברה עלתה ב-5 אחוזים לאחר המסחר.

מניות הטכנולוגיה היו הראשונות לצאת ממשבר הקורונה ונסקו בעשרות אחוזים מאז אפריל. הן נחשבות ל"בטוחות" מאוד ויש כלפיהן אהדה גדולה, אבל בשוק של היום אין שום דבר בטוח, במיוחד לאחר הדו"ח של אינטל, שהודיעה בשבוע שעבר על דחיית ייצור הדור הבא של השבבים.

אפל, אמזון, אלפאבית, פייסבוק ומיקרוסופט, שדיווחה בשבוע שעבר, השיגו תשואה ממוצעת של 35 אחוז השנה, בעוד יתר החברות במדד S&P 500 הפסידו 5 אחוזים בממוצע. מעניין יהיה לראות את הדוחות וכיצד יגיב אליהם השוק לאחר המסחר וביום שישי.

בינתיים, פייפאל פרסמה את תוצאותיה לרבעון השני, שהיה החזק בהיסטוריה שלה. 222 מיליארד דולר עובדו בצינורות PayPal (עלייה של 30% מהתקופה המקבילה אשתקד). זוהי הפעם הראשונה בהיסטוריית החברה שסך התשלומים חצה את סף ה-200 מיליארד. ברבעון האחרון הצטרפו 21.3 מיליון משתמשים חדשים, עלייה של 137% במספר הלקוחות שהגיע ל-346 מיליון לקוחות ברחבי העולם. כמות העסקאות ברבעון האחרון עמדה על 3.7 מיליארד (עלייה של 26%). ממוצע העסקאות למשתמש עומד על 39.2%. רווחי החברה לרבעון עומדים על 5.26 מיליארד דולר (עלייה של 25%) וזוהי הפעם הראשונה שהחברה חוצה את סף ה-5 מיליארד, 50% מההכנסות הגיעו מחוץ לארה"ב. החברה, שעלתה ב-4.73 אחוזים במסחר עצמו, עלתה בעוד קרוב ל-4 אחוזים בשעות שלאחר המסחר.

* חברת התעופה יונייטד ממשיכה בהתראות הפיטורים. לאחר שהודיעה כי היא עשויה להשבית 36 אלף עובדים, החברה התריעה כי היא עלולה להוציא לחל"ת יותר מ-2,200 טייסים, המהווים שליש מכלל הטייסים בצי. מניית החברה שוב ירדה היום ביותר משני אחוזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully