וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גני תקווה מנסה להתאושש מהמעילה: "287 אלף שקל הועלמו"

1.8.2020 / 0:05

הרוחות עדיין סוערות וראש המועצה ליזי דלריצ'ה פרסמה פוסט: "הכסף הועלם בצורה שיטתית ולאורך זמן. המעילה הייתה סדורה ומתוחכמת ולא ניתן היה לראותה בדוחות הכספיים"

במהלך השבוע הסעירה מעילת כספים את מועצת גני תקווה. בעקבות ההודעה על משיכת כספים שלא כחוק, שנחשפה על ידי רואה החשבון יובל אהרוני, הוציאה ראש המועצה ליזי דלריצ'ה הודעה ובה פרטים חדשים על המקרה.

"כמה מילים על השבוע האחרון - מחשבות לשבת", כתבה דלריצ'ה בהודעת פייסבוק שפרסמה, "המעילה שהתגלתה השבוע בחברה לפיתוח 'לידר' היא מקרה חמור ביותר. מדובר בכ-287 אלף שקל שהועלמו מהקופה הציבורית, בצורה שיטתית ולאורך זמן. יתר על כן, המעילה הזו הייתה סדורה ומתוחכמת ולא ניתן היה לראותה בדוחות הכספיים.

"אנחנו, חברות/י דירקטוריון החברה אשר דנים בדו"חות כספיים במהלך השנים, קיבלנו דו"חות מאוזנים ותקינים. לכן, לא התעורר החשד שמא בוצעו בחשבונות החברה פעולות מעילה שכאלו. מרגע שהובא לידיעתי שנמצאה פעולה חריגה בחשבונות החברה, מיד פעלנו. הקפאנו מיידית את ההרשאות, ביצענו תחקיר ראשוני על ידי מבקר התאגיד, קראנו לעובדת - וזו חתמה על תצהיר שהיא מתחייבת להשיב את הכספים והתפטרה לאלתר".

דלריצ'ה המשיכה וסיפרה עוד על המקרה: "דיווחנו למשטרה, למשרד הפנים ודיווחנו לציבור בצורה מלאה ושקופה את אשר התגלה. בשלב זה, ככל שידוע לנו, העובדת פעלה לבד ולא שיתפו איתה פעולה גורמים נוספים בחברה, אבל כאמור - נבדוק הכל. לצורך כך, כיו"ר דירקטוריון החברה מיניתי שני דירקטורים, עו"ד, רו"ח ואת מנכ"ל החברה כצוות שיתחקר את האירוע. נעמיק במקביל את הביקורת והתהליכים בחברה ונתמקד בגבייה, כח אדם, נהלים ובבחינת המערכות הטכנולוגיות. הדו"ח יוגש תוך 45 ימים, יחד עם המלצות אופרטיביות לדירקטוריון החברה.

"ברמה האישית - חשוב לי לומר שאמון הציבור במועצה ובתאגידיה חשוב לי מאוד, לי ולכל עובדי המועצה ונבחריה. מרגע שהתגלה היקף המעילה, על אף שהוא מהווה כ-0.13% מתקציב 5 שנתי של החברה לפיתוח (התקופה שבה בוצעה המעילה), אנוכי ושאר חברי הדירקטוריון והדרג הניהולי מתקשים לעכל את הבשורה".

היא סיכמה: "כפי שאתן/ם תושבות ותושבים מכירות/ים אותי - אני נלחמת על כל אגורה שהמועצה הזו יכולה לקבל ופועלת כדי להגדיל את ההכנסות והתקציבים לתושבות ולתושבים ביישוב. קשה לי לדמיין מצב בו יש 'תחת המשמרת שלי' עובדות ועובדים שמסוגלים לפגוע כך באמון הציבור ובערכים שלנו כמועצה. כשם שאמרו רבות ורבים לפניי, אור השמש מטהר הכל. אני מתכוונת להמשיך ולפעול בשקיפות, תוך שאמשיך להוביל את היישוב בניקיון כפיים וטוהר מידות שהינם נר לרגליי, לפעול ללא לאות למען תושבות ותושביי היישוב. במקביל להצלחות הרבות ישנן לצערי גם מהמורות בדרך, אהיה שקופה לגביהם, ואפעל לתקן כל מהמורה שכזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully