וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט יורדת מטיקטוק, אבל זה מאוד לא סופי

2.8.2020 / 8:35

על פי דיווח של ה"וול סטריט ז'ורנל", הנשיא טראמפ הטיל וטו ומיקרוסופט עוצרת בשלב זה את השיחות, אבל לא מן הנמנע שהן יחודשו. אם העסקה תצא לפועל, היא תהיה עבור טיקטוק אמריקה בלבד. המחיר: 5 מיליארד דולר

בווידאו: אפל, גוגל, אמזון ופייסבוק נחקרו בקונגרס האמריקני על פגיעה בתחרות/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

המגעים בין חברת Bytedance למיקרוסופט על רכישת אפליקציית טיקטוק, שהחלו בסוף השבוע שעבר, נעצרו בשבת, על פי דיווח של ה"וול סטריט ז'ורנל", בשל התערבותו של הנשיא דונלד טראמפ. הנשיא עצמו המשיך בקו העקבי וטען שהוא רוצה להוציא את טיקטוק מכלל פעולה בארצות הברית. "ככל שזה נוגע להם, אנחנו חוסמים אותם מפה".

מנכ"ל מיקרוסופט שאמר לנשים לא לבקש העלאה מתנצל. רויטרס
יושב על הגדר, השאלה לכמה זמן. סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט/רויטרס

לא ברור אם ומתי סטטוס המכירה ישתנה. בייטדאנס תכננה למכור את טיקטוק לחברה אמריקנית, להוסיף 10 אלפים משרות בארצות הברית ובכך להכשיר את האפליקציה, שכן מיקרוסופט תהיה האחראית לאבטחת המידע. בכל מקרה, מיקרוסופט לא הייתה האופציה היחידה מבחינת טיקטוק.

בממשל טראמפ חמים מאוד על טיקטוק כבר זמן רב. הסיבה הרשמית היא בעיות אבטחה חמורות שהתגלו בחודשים האחרונים, אולם נראה כי מלחמת הסחר הקרה בין ארצות הברית לסין מניעה את הממשל לא פחות. ויש עוד משהו שקרה לאחרונה: קמפיין בטיקטוק עודד את תומכי טראמפ לא להגיע לעצרת שקיים בטולסה, אוקלהומה, ב-20 ביוני, ואכן - מקומות רבים נותרו מיותמים.

חשוב לציין, אם עסקת הרכישה תתבצע, היא תהיה רק עבור טיקטוק אמריקה ותעלה למיקרוסופט כ-5 מיליארד דולר. טיקטוק העולמית תמשיך כרגיל מחוץ ליבשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully