וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה עבדה: האחים נקש יזרימו כספים לארקיע

מיכל רז-חיימוביץ'

2.8.2020 / 10:21

בעלי החברה מתחייבים לחתום בימים הקרובים על הלוואה של 130 מיליון שקל מהבנקים המלווים הפועלים ודיסקונט. ל"גלובס" נודע כי הדירקטוריון החליט למנות מחדש את גדי טפר לתפקיד יו"ר ארקיע

המחאה עבדה: הנהלת ארקיע מודיעה כי האחים ג'ו אבי ורפי נקש, המחזיקים ב-70% מחברת ארקיע, יזרימו 25 מיליון שקל לחברה "למרות שהם אינם מחויבים לכך", כך נכתב בהודעה. עוד נמסר כי בעלי החברה מתחייבים לחתום בימים הקרובים על הלוואה בסך של 130 מיליון שקל מהבנקים המלווים הפועלים ודיסקונט. מדובר בהלוואה בערבות מדינה בשיעור של 75%.

ל"גלובס" נודע כי הדירקטוריון החליט למנות מחדש את היו"ר והמנכ"ל לשעבר גדי טפר לתפקיד יו"ר ארקיע במקומו של אבי חורמרו.

הפגנת עובדי ארקיע נגד התנהלות הבעלים- האחים נקש, הרצליה, 29 ביולי 2020. שלומי גבאי
תחילתן של בשורות טובות? עובדי ארקיע מפגינים/שלומי גבאי

טפר שימש כמנכ"ל ארקיע עד לשנת 2014. ב-2019 הוא חזר לחברה ומונה כיו"ר ארקיע לקדנציה קצרה במיוחד שנמשכה שבועות ספורים אחרי עזיבת היו"ר אבי נקש. מאז שטפר פינה את תפקיד היו"ר מכהן בתפקיד נציג קבוצת גו'רדאש בישראל אבי חורמרו ששימש גם כיו"ר ארקיע, כעת טפר יחזור לכיסא היו"ר בתקופה המאתגרת ביותר שידעה החברה בצל משבר הקורונה.

ההודעה הזו מגיעה אחרי שעובדי ארקיע פתחו בסכסוך עבודה ויצאו במחאות ובהפגנות, כולל מול ביתו של יו"ר החברה אבי חורמרו. דרישות העובדים היא להעיר את החברה מתרדמת ולהחזיר אותה לפעילות כלשהי, לרבות התקדמות בהלוואה שתוכל לסייע לחברה לקום בשעה זו. מאז חודש מרץ נמצאת ארקיע בהדממה והיא אינה מפעילה טיסות הן בקווים הבינלאומיים והן בקו לאילת. לעובדים נמאס כאשר רוב הגדול מתוך 550 העובדים בארקיע מצויים בחל"ת, בלי אופק לחזרה.

אבי חורמרו, המנהל את עסקי קבוצת נקש בישראל, מסר כי על מנת להחיות ולהפעיל מחדש את ארקיע הוחלט לקבל את ההלוואה בערבות המדינה ולהזרים סכומים של עשרות מיליוני שקלים נוספים לחברה. זאת בהמשך להשקעה של 70 מיליון שקל על ידי האחים נקש בשנה שעברה.

"חשוב להוסיף, שהאחים נקש מעולם לא משכו דיבידנד מחברת ארקיע על אף שהיו זכאים לכך", מסר חורמרו. עוד ציין כי "אנו עושים ככל שניתן כדי להציל את החברה מתוך דאגה לכ-550 משפחות העובדים המסורים ובני משפחותיהם, וזאת למרות המשבר הכלכלי הקשה שתקף אותנו בשל מגפת הקורונה. בשלב הראשון, החברה תחזור להפעיל טיסות בקו בן גוריון-אילת, ולאחר מכן תפעיל טיסות למדינות ה’ירוקות’, כמו יוון וקפריסין". בתוך כך נציין כי מדינות אלה עדיין לא מתירות כניסת לאזרחים ישראלים, מצב שלא צפוי להשתנות עד לאמצע חודש אוגוסט לפחות.

עליזה בלאיש, יו"ר ועד עובדי ארקיע: "שבענו הבטחות והצהרות שניתנו ללא כיסוי. מבחינתנו, לא השתנה דבר. עד שלא נראה שהכסף הוזרם לחשבון הבנק של החברה ונראה את המטוס הראשון בשמיים, נמשיך להפגין ולמחות".

  • עוד באותו נושא:
  • ארקיע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully