וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירת הירושה של הסבתא: סיפור על אחיינים תמימים ודוד ממולח

3.8.2020 / 12:05

הסבתא נפטרה, ובנה ניצל את תמימות אחייניו - ילדיו של בן אחר הלך לעולמו לפניה - כדי לעשות שימוש בלעדי בדירה שהותירה באשקלון. כאשר הנכדים גילו את התרמית, הם הגישו לבית המשפט תביעה למכירת הדירה ולקבלת חלקם בדמי השימוש לאורך השנים. מה פסק בית המשפט?

רויטרס

בסרטון: כך הפסיד מומחה פנג שוויי ירושה של מיליונים.

תחילתו של הסיפור הזה היא לפני 18 שנה, אז הלכה לעולמה סבתא שהותירה אחריה בן ועוד שני נכדים, ילדיו של אחיו שמת לפניה. מעת פטירת הסבתא החל בנה, כאמור דודם של הנכדים שהיו אז בני 22 ו-25, להשתמש בבלעדיות בדירת המגורים שלה באשקלון תוך שהוא טוען שהסבתא הורישה לו את הדירה.

בשנת 2017 ביקש הדוד לרשום בטאבו את הבעלות בדירה ואז פנה לאחייניו וביקש שיסתלקו לטובתו מחלקם בירושת הסבתא. רק אז פנו האחיינים לייעוץ משפטי והבינו כי במשך 17 שנה הדוד הוליך אותם שולל, שכן הם היו זכאים לרשת מחצית מאותה הדירה באשקלון שבה השתמש הדוד בבלעדיות.

זוג מבוגר חותם על צוואה. ShutterStock
כדאי מאוד לבצע בדיקה משפטית של מסכת הזכויות בירושה/ShutterStock

האחיינים פנו לבית המשפט בתביעה לממש את חלקם בדירה ולקבל מן הדוד את חלקם בדמי השימוש בגין השנים שבהן נמנע מהם להשכיר את הדירה לאחרים. בבית המשפט טען הדוד כי הוא זה ששילם את תשלומי המשכנתא על הדירה מאז רכישתה, אולם לאחר שבחן את טענותיו, קבע השופט עידו כפכפי כי זולת תשלום של 400 שקל בחודש, הדוד לא הוכיח כי נשא בתשלומים כלשהם. באותה המידה, גם טענות של הדוד כאילו שהשקיע בדירה לאורך השנים - לא התקבלו בבית המשפט בהיעדר הוכחות מספיקות מצדו.

סופו של דבר - הדירה נמכרה, הצדדים התחלקו בתשלום ובנוסף מתוך חלקו של הדוד שולם לאחיינים סך של 102,550 שקל בגין דמי השימוש שנמנעו מהם. בנוסף, בית המשפט חייב את הדוד לשלם לאחייניו סך של 15,000 שקל לכיסוי ההוצאות שנגרמו להם מן ההליך המשפטי - הליך שקיבל את עמדתם.

עורכי הדין דניאל פרידנברג ואוהד הופמן שותפים מייסדים במשרד "הופמן & פרידנברג" המתמחה בענייני משפחה וירושה, מסבירים כי מדובר בתוצאה צודקת ובצדה מוסר השכל ברור: בכל מקרה של פטירה ישנה חשיבות קריטית לכל אחד מבני המשפחה והיורשים הפוטנציאליים לבצע בדיקה משפטית של מצבת הזכויות בירושה.

בדיקה שהיתה נערכת בסמוך לפטירת הסבתא היתה מלמדת את האחיינים כי מחצית הבעלות בדירת הסבתא שייכת להם מכח היותם צאצאי בנה שנפטר לפניה, וברור שהדבר היה יכול לייתר התדיינות משפטית מיותרת שנערכה בחלוף 17 שנים ובוודאי העכירה את היחסים המשפחתיים. במקרה הזה, הצדק יצא לאור, אבל באיחור רב מאוד, שככל הנראה ניתן היה למנוע.

  • עוד באותו נושא:
  • ירושה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully