וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע עקפה את התחזיות, המניה עולה

5.8.2020 / 15:58

החברה פרסמה דוחות, עמדה בצפי עם רווח נקי גבוה מהתחזיות ונוסקת בטרום המסחר בארה"ב. מרב פישר שרוני, אנליסטית הפארמה של לאומי פרטנרס: "בראי החוב, קאר שולץ עשה עבודה מצוינת"

בווידאו: ראש הממשלה מתייחס למשבר סביב התקציב בפתח ישיבת סיעת הליכוד/צילום: ערוץ כנסת

חברת טבע פרסמה היום (רביעי) את הדוחות לרבעון השני - והם היו טובים מהמצופה. ההכנסות ברבעון הסתכמו בכ-3.9 מיליארד דולר, לעומת כ-4.4 מיליארד דולר ברבעון הקודם וכ-4.2 מיליארד דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי ברבעון השני הסתכם ב-605 מיליון דולר, ירידה של 7.4% מהרבעון המקביל. הרווח הנקי למניה היה 55 סנט, גבוה ב-2 סנטים מתחזיות האנליסטים. מניית החברה מאמירה בבורסה בתל אביב ובטרום המסחר בוול סטריט.

מנכ"ל טבע קאר שולץ. Creative Commons
קיבל ח"ח. קאר שולץ/Creative Commons

מרב פישר שרוני, אנליסטית הפארמה של לאומי פרטנרס, מגיבה לפרסום הדוחות ומעלה את ההמלצה למניה מ"תשואת חסר" ל"תשואת שוק", במחיר יעד של 12 דולר למניה (בדומה למחיר השוק נכון לסיום המסחר אתמול).

לדברי פישר-שרוני, "דו"חות טבע תאמו את תחזיות השוק בשורת המכירות, כאשר שורת הרווח היתה גבוהה בכ-4% מהתחזיות. קשה להתייחס לתוצאות הרבעוניות בראייה השוואתית היות שרבעון זה ספג את מלוא ההשפעה של התפרצות וירוס הקורונה, במיוחד בשוק האמריקאי. כפי שצפינו, מגמת ההצטיידות טרום הסגר, אשר אפיינה את הרבעון הראשון של השנה - קוזזה בחלקה ברבעון הזה, ככל הנראה בעיקר בשל הגבלות התנועה, ו'עודפי המלאי' אצל הלקוחות. גם בזירת תרופות המקור, המהווות את מנוע הצמיחה העיקרי של החברה, נרשמה צמיחה מתונה יחסית לתחזיות טרום הקורונה, במיוחד בתרופת הAJOVY, וזאת על אף השקת המזרק האוטומטי, אשר אמור להביא את התרופה בקו אחיד מול מתחרותיה. יש לציין כי החברה ציינה שמאז השקת המזרק האוטומטי נרשמה צמיחה מהותית בהיקף המרשמים של תרופת ה-AJOVY, כך שייתכן ששיעורי הצמיחה בהמשך השנה יהיו גבוהים יותר.

"טבע הציגה תזרים מזומנים נקי של 582 מיליון דולר, מה שאיפשר צמצום מסויים של החוב הפיננסי נטו, לרמה של 23.9 מיליון דולר. אין ספק שבראי החוב, המכשלה הגדולה ביותר של טבע, מנכ"ל החברה, קר שולץ, עשה עבודה מצויינת בשנה האחרונה. החברה אשררה שוב את התחזית לשנת 2020, על אף השחיקה ברבעון השני.

"הבעיה העיקרית של טבע נכון להיום נותרה מצבה הפיננסי, ולאור שתי פרשיות משפטיות מהותיות, המתנהלות במקביל בארה"ב, ועלולות להשית על טבע קנסות מהותיים, חוסר הוודאות יימשך, ופרופיל הסיכון של החברה נותר גבוה מאוד".

  • עוד באותו נושא:
  • טבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully