וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות האופטימיות, הצרות של טבע רחוקות מסיום

6.8.2020 / 1:10

מניית טבע עלתה בוול סטריט ביותר משבעה אחוזים לאחר הדוחות, אבל אנליסט בנק הפועלים ירון פרידמן סבור שהדרך לאושר עדיין רחוקה: "עומדת בפני שורת אתגרים לא פשוטים"

מנכ"ל טבע קאר שולץ. Creative Commons
אפשר לחייך, אבל רק לזמן קצר. קאר שולץ, מנכ"ל טבע/Creative Commons

חברת טבע פרסמה אתמול (רביעי) את דוחותיה לרבעון השני, עקפה את תחזית הרווח למניה וזינקה בסופו של יום המסחר ב-7.29 אחוז בוול סטריט, לרמה של 12.66 דולר. מחיר זה מתקרב למחיר היעד הקודם של אנליסט בנק הפועלים ירון פרידמן, שבמאי העמידו על 13.8 דולר ועוד לפני פתיחת יום המסחר בניו יורק עדכן אותו ל-15 דולר.

"מבחינת טבע, המשבר הגיע בעיתוי נוח יחסית", כותב פרידמן באנליזה שפרסם אתמול, "מאז אוקטובר אשתקד החברה נהנתה ממספר התפתחויות חיוביות מהותיות, ששינו את הסנטימנט בעסקיה ובמנייתה. בין היתר, החברה הספיקה בתקופה זו לגבש הסדר בפרשת משככי הכאבים הנרקוטיים (אשר טרם אושר על ידי התובעים, ולכן עדיין מהווה איום לחברה), ביצעה גיוס חוב מוצלח שדחה את עומס הפירעונות שלה ל-2023, השיקה מספר מוצרים מהותיים (שני מוצרי ביוסימילר ומזרק אוטומטי לאג'ובי) ואפילו נראה כי תעשיית הגנריקה, הלחם והחמאה של טבע, נהנית מהמשך התמתנות שחיקת המחירים החריפה שאפיינה אותה בשנים האחרונות".

אנליסט בנק הפועלים ירון פרידמן. סיון פרג',
ירון פרידמן/סיון פרג'

כל זה לא אומר שבטבע יכולים לקרר את השמפניות. "טבע עדיין עומדת בפני שורת אתגרים לא פשוטים, שימשיכו ללוות אותה גם בשנים הקרובות", ממשיך פרידמן, "בין היתר, בזמן שמשבר משככי הכאבים טרם נפתר, ומעבר לפינה כבר מחכה איום התביעה בשל תיאום מחירי הגנריקה. אג'ובי, שהושקה לפני כשנתיים כהבטחה גדולה, מאכזבת בינתיים, והמזרק האוטומטי שהושק ואמור לשפר את מעמדה צריך להוכיח את עצמו מול שני שחקנים חזקים מאוד בשוק. שחיקת מחירי הגנריקה אומנם התמתנה, אולם התעשייה עוברת עדיין אבולוציה שעלולה להחריף מחדש את התחרות. ומעל לכל ממשיך לאיים החוב העצום של החברה, שאונם צומצם בכ-1.1 מיליארד דולר (נטו) מתחילת השנה, אולם עדיין מדובר בחוב עצום, שעל החברה לפרוע על פני השנים הקרובות.

"בשורה התחתונה, טבע מסכמת מחצית ראשונה טובה מאוד ל-2020. אשרור היעדים גם הוא חיובי מאוד לחברה, וגם אם האיומים עדיין קיימים (והם משמעותיים), נראה כי החברה עושה צעדים מדודים לשיפור הדרגתי במצבה. לאור כל זאת, אנו נותרים בהמלצת 'תשואת יתר' למניית טבע, תוך שימת דגש כי מדובר במניה תנודתית מאוד, ולכן מדובר בהשקעה בסיכון גבוה מאוד".

לאנליזה המלאה של ירון פרידמן.

גילוי נאות מטעם עורך האנליזה: אין לעורך האנליזה ו/או לפני משפחתו (כהגדרתם בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשווק השקעות ובניהול תיקי השקעות, תשנ"ה - 1995) ניגוד עניינים עליו הוא יודע בעת פרסום עבודת האנליזה.

  • עוד באותו נושא:
  • טבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully