וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקצו פיננסית, וישלמו יותר ממיליון שקל קנס

6.8.2020 / 11:57

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה על כוונה להטיל קנס בסך 1,101,600 שקל על חברת רוהקר אחזקות בע"מ, שהטעתה לקוחות כשהבטיחה להם החזרי מס שבפועל לא בהכרח קיבלו

בווידאו: מעצר חשודים בהונאת קשישים/צילום: משטרת ישראל, עריכה: ניר חן

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה לחברת רוהקר אחזקות בע"מ על כוונתה להטיל עליה קנס כספי בסך 1,101,600 שקל. מדובר בעיצום גבוה שמדגיש את חומרת ההפרות שנעשו על ידי החברה. לחברה אין הפרות קודמות ולכן העיצום הכספי הופחת ב 20% בהתאם לתקנות הגנת הצרכן (במקור הסכום היה 1,377,000 שקל.

החקירה החלה בעקבות עבודת מודיעין ותלונות רבות שהתקבלו מצרכנים, וממנה עולה נציגות החברה פונות טלפונית לצרכנים מתוך מאגר לקוחות. מרגע שענה הצרכן משוחחות עימו הנציגות על פי תסריט שיחה שהוכתב מראש על ידי טופ פיננסי.

  • תחילה מזדהה הנציגה כעובדת חברת טופ פיננסי, חברה המתמחה בהחזרי מס ועובדת בשיתוף פעולה עם מס הכנסה.
  • לאחר מכן, מכריזה הנציגה בפני הצרכן כי הוא זכאי להחזר מס בגובה של שמונת אלפים שקל, ממוצע מדינתי, עבור שש שנים אחורה.
  • לצורך קבלת השירות, נדרש הצרכן לשלם סכום חד פעמי של כ- 990 שקל לטופ פיננסים. הנציגה מוסרת לצרכן כי בתום התהליך יושבו לו כ-50% מדמי פתיחת התיק.
  • לאחר תשלום דמי פתיחת התיק, לצרכן נשלחים מגוון מסמכים, ביניהם הסכם הזמנת שירות בין הצרכן לטופ פיננסי, דף דרישה להמצאת מסמכים, חשבונית מס קבלה בגין דמי פתיחת תיק, ייפוי כוח לחתימה.
  • לאחר הגעת המסמכים, שולחת טופ פיננסי את ייפויי הכוח למס הכנסה וביטוח לאומי לצורך קבלת אישור גישה לנתוני הצרכן. לאחר קבלת אישור גישה, עורכת טופ פיננסי בדיקה אל מול הרשויות בנוגע לזכאויות הצרכן להחזרי מס.

ההפרות העיקריות שנתגלו במהלך החקירה

  • צרכנים הוטעו באשר לפרט מהותי בעסקה - כאשר נאמר להם כי הינם זכאים להחזר מס בגובה מסוים וכי זכאותו להחזרי המס התבררה עוד בטרם השיחה. בפועל עולה מחומר הראיות כי החברה עורכת בדיקה באשר לזכאות להחזר המס רק לאחר קבלת מסמכים שונים חתומים וייפוי כוח מידי הצרכן.
  • גילוי פרטים - בחשבוניות המס שנשלחו לצרכנים לא ציינה החברה את שמה כפי שהחוק דורש.
  • גילוי פרטים בשיווק מרחוק בטרם ביצוע העסקה - על החברה היה לגלות פרטים כגון: שם החברה, מספר הזהות/ח.פ וכתובת החברה, מחיר השירות, פרטים בדבר האפשרות לבטל את העסקה ועוד. אך החברה לא מסרה בעת פנייתה הטלפונית לצרכנים טרם ביצוע העסקה את כל הפרטים שנדרשים לגלות.
  • גילוי פרטים בשיווק מרחוק לאחר ביצוע העסקה - על החברה היה למסור מסמך הכולל פרטים לפי דרישת החוק לאחר ביצוע העסקה, דבר שלא קרה.
  • איסור השפעה בלתי הוגנת - נאמר לצרכן כי היום זה היום האחרון בו ניתן לנצל את הזכאות טרם תבוטל עקב התיישנות - החוק אוסר על פגיעה ביכולתו של הצרכן לקבל החלטה באם להתקשר בעסקה עם העוסק, הדבר הינו השפעה בלתי הוגנת על הצרכן.
sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, מסרה: "אני רוצה להזהיר את ציבור הצרכנים בפני תופעת העוקץ הפיננסי שהחלה להרים את ראשה. אנו ברשות מזהים מעבר מעוקץ הטלמרקטינג לעוקצים פיננסיים שונים בתחומי ההלוואות, החזרי המס, ביטוחים וכו'. על הצרכנים להיות מודעים לתופעה זו ולנקוט משנה זהירות כאשר פונים אליהם בהצעות לשירות כזה. ההודעה על כוונת חיוב הגבוהה שנשלחה מדגישה את ההפרות הרבות שנעשו על ידי חברת רוהקר אחזקות. הרשות ממשיכה בפעילותה נגד חברות הפוגעות בציבור הצרכנים בדגש על אוכלוסיות צרכנים חלשות ותביא לדין כל עוסק אשר פועל תוך פגיעה וניצול של ציבור הצרכנים".

לחברה יש 45 יום לערער על העונש ועל הסכום.

  • עוד באותו נושא:
  • הונאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully