וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב הגלישה תהיה מהירה יותר? צעד ענק בכנסת לחוק חדש

6.8.2020 / 15:11

שר האוצר ישראל כץ ושר התקשורת יועז הנדל יביאו לאישור הממשלה ביום ראשון את מתווה הסיבים האופטיים שנועד לפתוח ולהאיץ את פרישת תשתיות התקשורת של ישראל

בווידאו: שר האוצר בתדרוך על התכנית הכלכלית/צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

מהפכת התשתיות בעיצומה. בעוד מכרז הדור החמישי מתנהל, תובא לממשלה ביום ראשון החלטה היסטורית שתפתח פקק של עשור, ותביא לרישות ישראל בתשתיות תקשורת אולטרא רחבות פס. מהלך זה יתרום להאצת כלכלת המשק הישראלי המצוי במשבר.

טכנולוגיית הסיבים האופטיים היא הדור הבא של תשתיות התקשורת שתספק אינטרנט מהיר, וצפויה להביא לצמיחה כלכלית ולהתפתחות של שימושים מתקדמים על גבי הרשת. מהירות הגלישה על גבי סיב גבוהה דרמטית ממהירות גלישה בתשתיות הישנות.

הרשת החדשה מאפשרת פיתוח טכנולוגי ותעסוקתי בכל מקום בארץ. לאחר השלמת הליך החקיקה, תבחר חברת "בזק" את אזורי הפריסה, ותחויב לפרוש באזורים אלו את כל משקי הבית תוך זמן מקסימלי של חמש שנים. כדי להבטיח שלכל בית יגיעו תשתיות מתקדמות, לצד שמירה על התחרות בשוק, יחויבו חברות התקשורת בתשלום של 0.5% מהכנסותיהן לקרן ייעודית. כספי הקרן ישמשו לפרישה של חברות מתחרות באזורים שבה אין מחויבות פרישה. הכסף יוקצה במכרז שחברת בזק לא תוכל להשתתף בו. באזורים בהם תבחר "בזק" שלא לפרוש סיבים אופטיים, ייאסר עליה לפרוש למשך פרק זמן של חמש שנים. בנוסף, היא לא תוכל ליהנות מכספי התמריצים לפרישה באזורים אלו.

תיקון החקיקה הנדרש יובא על ידי שר האוצר לאישור הכנסת במסגרת חוק התכנית הכלכלית.

יועז הנדל, הגשת רשימות לבחירות לכנסת ה-22, ועדת הבחירות המרכזית, 1 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
מהלך מבורך. שר התקשורת יועז הנדל/ראובן קסטרו

שר האוצר, ישראל כץ: "אני רואה חשיבות רבה בפיתוח תשתיות רחבות בכל חלקי הארץ שיביאו להתפתחות ולצמיחה טכנולוגית ותעסוקתית. ביום ראשון אביא לאישור הממשלה את מתווה הסיבים האופטיים שנועד להאיץ את פרישת תשתיות התקשורת בישראל. זהו רק צעד אחד מבין צעדים רבים שאני מוביל שיביאו לתחרות, חדשנות, התפתחות וצמיחה של המשק והכלכלה".

שר התקשורת, יועז הנדל: "זוהי בשורה אדירה למדינת ישראל, פקק של עשור נפתח. גלישה באינטרנט ותשתיות תקשורת הן לא מותרות אלא הכרח. איפה שיש תשתיות תקשורת יש צמיחה בשוק התעסוקה, בתמ"ג, גידול באוכלוסייה וחיבור של פריפריה למרכז. כך נראית ציונות 2020, לצד קו המחרשה, קו הסיב. בגבולות מדינת ישראל ובמרכז. הממשלה מחליטה כאן להביא לסדר עדיפויות חדש. המשימה הגדולה שלנו היא לצמצם את הפער שנוצר עד כה, לפרוש מהר ולקדם את הכלכלה הישראלית. מדובר על פתיחת פקק של עשור באמצעות הסרת חסמים רגולטוריים לצד הבטחה לאזרחים הישראלים שיש להם אפשרויות עבודה עתידיות בפריפריה ולחברות הזנק שיש להן סיבה טובה להישאר פה ולהתפתח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully