וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה מהממשלה: "עצרו באופן מידי את החתונות הפיראטיות בבתים"

9.8.2020 / 8:36

התאחדות בעלי האולמות וגני האירועים יצאה בדרישה: "זו סכנה בריאותית. קוראים לממשלת ישראל לבנות בדחיפות מתווה שעל פיו תותר לציבור כניסה בתפוסה של 35% עפ"י רישיון העסק"

בווידאו: דיון בוועדת הכלכלה על החזרים לזוגות שדחו חתונה בתקופת הקורונה/צילום: ערוץ כנסת

התאחדות בעלי האולמות וגני האירועים בישראל יצאה בפנייה חריפה לראש הממשלה, לשר האוצר, לשר הבריאות ולממונה הלאומי למאבק בנגיף הקורונה, על מנת לעצור את האירועים הפיראטיים המתרחשים בחללים לא מפוקחים.

לטענת התאחדות בעלי האולמות וגני האירועים בישראל, התופעה שהחלה עם פרוץ משבר הקורונה, במסגרתה אנשים פרטיים וגופים שונים תורמים חללים לקיום שמחות ואירועים, מובילה לחגיגות פיראטיות רבות משתתפים. אלו אירועים שנערכים ללא כל פיקוח, אינם עומדים בהנחיות התו הסגול ומסכנים חיי אדם.

חתונה פיראטית. התאחדות בעלי האולמות והאירועים, אתר רשמי
"משרד הבריאות ויתר גופי הממשלה תורמים להתפרצות המגיפה"/אתר רשמי, התאחדות בעלי האולמות והאירועים

נועם לוי, יו"ר התאחדות בעלי האולמות וגני האירועים: "משרד הבריאות, יחד עם יתר גופי הממשלה שמובילים את המאבק, תורמים במו ידיהם להתפרצות המגיפה. הם מיהרו לסגור את אולמות האירועים קודם כל ומה שקורה בפועל גרוע הרבה יותר - מתקיימים אירועים פרטיים המהווים מדגרת קורונה. אירועים נערכים עם עשרות אנשים במקומות פיראטיים ללא כל פיקוח והשגחה. לעומת זאת, באולמות המורשים אנו יודעים לעבוד תחת פיקוח ולפי הנחיות משרד הבריאות מבלי לסכן חיי אדם. בחסות האירועים הפיראטיים הללו, להם נותנים יד ראשי הערים בישראל, אנו נתקלים גם בעבירות.

"אנו קוראים לממשלה לבנות מתווה שעל פיו תותר כניסה לאולמות וגני האירועים בתפוסה של 35% על פי רישיון עסק. כך, לדוגמא, באולם שהרישיון מתיר לו לאכלס 1,000 מוזמנים יוכלו להיכנס 35% אחוז, דהיינו 350 אורחים, וכן הלאה. זהו פיתרון מיטבי במסגרת תקנות החירום ובתקופת משבר הקורונה שמאפשר לנו להמשיך לקיים שגרת אירועים תקינה וקרובה למציאות ככל שניתן. זוגות שוכרים אנשי צוות ובעלי מקצוע שונים על מנת להפיק את אירוע חלומותיהם, ואין כל פיקוח על הכספים המשולמים במסגרת זו. אם עבירות הלבנות ההון ילכו ויגדלו, בסופו של דבר אנו צפויים לראות פגיעה במעמד ישראל ב- OECD, מה שיהווה פגיעה ממשית בכלכלת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully