וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר חדש חושף: שינוי דרמטי בהרגלי הצריכה של הישראלים

11.8.2020 / 1:06

15 אחוז מהישראלים עברו מראשית ימי הקורונה לרכישות אונליין בלבד והפסיקו לקנות בחנויות פיזיות. 23-27 אחוז מהמדגם הגדילו את הקנייה Online. שופרסל הרשת המובילה. הישראלים הפסיקו ללכת גם לדואר: גידול של 36 אחוזים בהזמנת משלוחי Gett Delivery

ShutterStock

אם לפני ימי הקורונה חלקתם את מסע הרכישות שלכם בין חנויות פיזיות לקניות אונליין, הרי שההרגלים הללו השתנו באופן דרמטי. מסקר שנערך על ידי מכון IFOCUS וקהילת השיווק "מנהלי שיווק מצייצים", בו השתתפו בו 500 גברים ונשים ממדגם ארצי ומייצג של כל האוכלוסייה היהודית בישראל, עולה כי 15 אחוז מהישראלים החלו לקנות אונליין בלבד ו-ויתרו על החנויות הפיזיות, וכרבע ממשיבי המדגם הגדילו את היקף הרכישות שלהם אונליין.

לפי הסקר, חלה עליה מאוד משמעותית בשהות בבית במהלך השבוע ועליה בשיעור המבשלים בבית, קיים שיעור דומה של צרכנים שיותר מזמינים טייק אוויי לבין אלו שפחות מזמינים. העלייה המשמעותית היא בצריכת מוצרי ניקיון וחיטוי אישיים וקניית מזון ומשקאות באופן כללי, אך שינוי מינורי בצריכת משקאות מוגזים ואלכוהוליים. עליה קטנה בצריכת תוספי תזונה, אולי כחלק משמירה על הבריאות ומניעת מחלות.

כמחצית מהאוכלוסייה קונה מוצרי מזון, משקאות, ניקיון ופארם אונליין. עוד לפי הסקר, 23-27 אחוזים ממשתתפי מהמדגם הגדילו את הקנייה ברשת בתקופת הקורונה. הרשת המובילה היא שופרסל אונליין, ואחריה רמי לוי וסופר פארם.

לפי הסקר, חלה עליה בצריכת מדיה בתקופת הקורונה, בעיקר בגלישה באתרי אינטרנט, ברשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם ובשיעורי הצפייה בשירותי הסטרימינג של נטפליקס.

קניות אונליין באמצעות לפטופ. ShutterStock
לא מפתיע שאנשים רוכשים אונליין, קצת מפתיע שיש כאלה שזו הדרך היחידה שבה הם עושים שופינג/ShutterStock

לפי דברי אודליה קלדרון, מנכ"לית של חברת המחקר Ifocus, "מעניין לראות שלוש מגמות מעניינות: עליה בשוהים בבית גם באמצע שבוע וכתוצאה מכך חלה עליה בבישול הביתי (בעיקר בקרב נשים), עליה מאוד משמעותית בקנייה אונליין ועליה משמעותית בהרגלי צריכת המדיה -בגלישה ברשתות החברתיות (בעיקר פייסבוק ואינסטגרם), ובצפייה בערוצי הטלוויזיה (בעיקר ישראלים ונטפליקס)".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טל ספיבק, שותף בקהילת השיווק - מנהלי שיווק מצייצים: "נתוני הסקר מצביעים על שינויים משמעותיים בהרגלי הצריכה בישראל ולמעשה מהווים מיקרו קוסמוס של השינוי בצריכה העולמית בעקבות הקורונה. הסקר מעיד על כך שהצרכן הישראלי סטטי, שוהה יותר בבית, אך מסתגל למציאות צרכנית חדשה. הקורונה הובילה להתעצמות המגמה הדיגיטלית ואת ההשלכות לכך, כבר ניתן לראות ועוד נראה בעתיד. כאנשי מקצועות השיווק יש לנו נטייה לרצות להוביל את השינוי. כאן, עלינו לאמץ אותו וזה הזמן הטוב ביותר ליצירתיות ונועזות".

seperator

באותו הקשר, דואר ישראל ו-Gett הודיעו על הרחבת שירות Gett Post, המאפשר איסוף חבילות ודברי דואר רשום מסניף הדואר או מרכז המסירה, תוך פחות מ-30 דקות מהיחידה עד הבית. השירות מצטרף ל-330 נקודות שירות שפעלו בעיקר בגוש דן והמרכז, כך שיקיף כעת מעל 500 נקודות ברחבי הארץ. זאת לאור גידול של 36 אחוז במשלוחי Gett Delivery במחצית הראשונה של 2020.

מאיה רויזמן, מנהלת Gett Delivery ישראל, מסרה: "אירועי החודשים האחרונים הובילו לעליה ניכרת בביקוש למשלוחים עד הבית, הן בקרב הצרכנים והן בקרב עסקים, כפי שראינו היטב ב-Gett Delivery בכלל, ובשירות Gett Post בשיתוף דואר ישראל בפרט. שיתוף הפעולה בינינו לבין הדואר שנמשך כשלוש שנים חוסך ללקוחות זמן יקר, ומייעל משמעותית את ה-Last mile delivery עבור קמעונאים מקומיים, בתקופה ובה זמן אספקת המשלוח הפך להיות גורם משפיע מתמיד בהחלטת הקנייה עבור צרכנים רבים".

גלעד תירוש, סמנכ"ל הסחר בדואר ישראל: "תקופת הקורונה מהווה עבור עסקים ישראלים רבים גם הזדמנות להיכנס ולצמוח בתחום האי קומרס ולהציע מגוון רחב של מוצרים המותאמים לטעמו של הצרכן הישראלי, עם שליח עד הבית. אנו רואים גידול של עשרות אחוזים גם בפעילות השליחים בדואר ישראל, הן של לקוחות שהזמינו חבילות מחו"ל והן של עסקים קטנים ובינוניים שעושים שימוש במערך השליחים של הדואר, על מנת להעביר ללקוחות חבילות בכל רחבי הארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully