וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות פנייה של "רפאל": בוטל סימן המסחר "IRONDOME"

11.8.2020 / 11:29

בשל השימוש של חברת הסייבר IronNet בסימן המסחר, פנתה רפאל לרשות הפטנטים והגישה בקשה למחיקת Irondome, שכן הוא מקושר ל"כיפת ברזל". הבקשה התקבלה

צילום: דוברות משרד הביטחון

ב-31 ביולי 2020 הגישה חברת "רפאל", חברה ממשלתית ישראלית אשר עוסקת בפיתוח וייצור אמצעי ומערכות לחימה מתקדמות, בין היתר בתחומי סייבר, יבשה, אוויר, ים וחלל, בקשה לרשות הפטנטים למחיקת סימן המסחר "IRONDOME" של חברת IronNet Cybersecurity, Inc, שהיא חברה אמריקנית העוסקת בתחום אבטחת הסייבר ומספקת פתרונות הגנה לגורמים שונים מפני לוחמה ומתקפת סייבר. רפאל טענה, בין השאר, כי "כיפת ברזל" הוא סימן מסחר מוכר היטב בארץ ובעולם ומסמן עליונות טכנולוגית ויכולות הגנה מתקדמות ביותר והציבור בארץ ובעולם מקשר את תדמיתה החיובית של מערכת "כיפת ברזל" עם רפאל. בעלת הסימן בחרה שלא להגיב לטענות רפאל.

עשור לניסוי היירוט המוצלח הראשון של מערכת כיפת ברזל. דובר צה"ל
המושלים בכיפה/דובר צה"ל

"רפאל" הציגה ראיות כי מערכת זו הוצגה החל משנת 2010 בתערוכות מקצועיות ברחבי העולם וזכתה לסיקור תקשורתי רחב בארץ ובעולם ברשתות כמו CNN ו BBC. כבר אז נעשה שימוש בשם "כיפת ברזל", ארבע שנים טרם הקמת חברת בעלת הסימן ושנים לפני הגשת הבקשה לסימן מסחר.

בעלת הסימן "IRONDOME" הגישה בקשה לרשות הפטנטים בישראל בשנת 2016 לרישום הסימן, בזמן שסימנה של רפאל כבר היה בשימוש נרחב ולמערכת "כיפת ברזל" כבר היה מוניטין בינלאומי, ועל כן טוענים בחברת "רפאל", שבחירת הסימן נעשתה בחוסר תום לב.

הפוסקת ד"ר רויה ישראלי כתבה: "לאור האמור אני סבורה שרישומו של הסימן "IRONDOME" פגע בזכותה של רפאל לשימוש ייחודי בסימן המסחר המוכר היטב "IRON DOME", משכך הסימן אינו כשיר לרישום לאור הוראות סעיף 16(א)(1) לפקודה ודינו מחיקה בהתאם לסעיף 39(ב) לפקודה".

  • עוד באותו נושא:
  • כיפת ברזל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully