וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות מתריע מפני היועץ שמעניק "חיסון מנטלי לקורונה"

11.8.2020 / 14:26

דני וידיסלבסקי פרסם ברשתות דרכים להתמודדות עם הנגיף וציין רשימת לקוחות גדולים להן ייעץ לטענתו. משרד הבריאות הגיב במסמך רשמי: "אשליה, מסר מטעה, אין בסיס"

בווידאו: ראשת ממשלת ניו זילנד מכריזה על מקרים חדשים של קורונה/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

לאחרונה יצא היועץ העסקי דני וידיסלבסקי בסדרת פרסומים בערוצים וברשתות השונות בנושא נגיף הקורונה ודרכים להתמודדות. בתגובה, הוועדה למניעת הטעיית הציבור בפרסום במשרד הבריאות יצאה בהודעת אזהרה לציבור.

  • דני וידיסלבסקי אינו מוסמך לעסוק ברפואה או מקצוע בריאות כלשהו. המידע הניתן על ידו או בפרסומיו אינו יכול להנחות הציבור בכל הקשור להתמודדות עם נגיף הקורונה או כהמלצה או הוראה רפואית. בפרסומיו, מתיימר וידיסלבסקי לייעץ לציבור הנרשמים, תמורת תשלום כספי, כיצד למנוע הידבקות בנגיף הקורונה, לטפל באספקטים שונים במקרה של הדבקות.
  • אין למידע ובייעוץ הניתן על ידי וידיסלבסקי בפרסומיו למכירת תכנית וסדנאות "חיסון המנטלי לקורונה" ו/או "קורס הישרדות קורונה"- כל בסיס מדעי ורפואי, והוא אינו יכול לשמש תחליף לייעוץ רפואי פרטני או אחר.
  • המסרים המעודדים רכישת תכניתו, משדרים מסר המטעה את הצרכנים ויוצרים "אשליית בדיקה וחיסון". מפרסומיו עולה חוסר הבנה רפואית לגבי משמעות ומטרת הטיפול התרופתי במחלות ובנגיף הקורונה בפרט.
  • הרוכשים תכנית זו עלולים להימנע מהתנהגות מגינה ומצמצמת הדבקה, תוך הפרות תקנות החירום החוקיות והמלצות משרד הבריאות. בכך מהווים פרסום מסוכן ומטעה לבריאות הציבור.
  • יתרה מזאת, תיתכן גם סכנה ישירה למשתמשים, ככל שאכן יידבקו בווירוס ויטופלו על פי הנחיות מר וידיסלבסקי ותכניותיו השונות ל"חיסון מנטלי"/"הישרדות קורונה" עלולים להגיע לטיפול רפואי מתאים בשלב מאוחר מדי או מתקדם , ובמיוחד יש לכך חשיבות יתרה במחלה זו, שהינה דינמית.
  • במסגרת פרסומיו וכחלק ממצגיו לצורך מכירת ושיווק "החיסון המנטלי" עשה מר דני וידיסלבסקי שימוש בשמות וסימני לוגו של חברות ומוסדות אקדמיים להן הוא "ייעץ" לטענתו. כגון חברת זוגלובק, אוניברסיטת תל אביב, תאגיד השידור "כאן" והמועצה להשכלה גבוהה. לפי המידע שיש בידינו, גופים אלה מכחישים קשר למר וידיסלבסקי.
  • לסיכום, פרסומיו יוצרים "אשליית בדיקה וחיסון". המשתמשים במוצר זה עלולים להימנע מהתנהגות מגינה ומצמצמת הדבקה, תוך הפרות תקנות החירום החוקיות העדכניות והמלצות משרד הבריאות המתעדכנות בהתאם למידע בריאותי עדכני, ולסכן את עצמם.
  • לבירורים ומידע נוסף ניתן לפנות למוקד קול הבריאות 5400* ולאתר הוועדה למניעת הטעיית הציבור בפרסום מוצרי בריאות במשרד הבריאות.
הפנייה לייעוץ של דני וידיסלבסקי בנושא קורונה. יחצ,
ההפניה דרך גוגל לפרויקט של דני וידיסלבסקי/יחצ
הפניה לייעוץ של דני וידיסלבסקי בנושא קורונה. יחצ,
עמוד "האמת של הקורונה"/יחצ

יש לציין כי וידיסלבסקי מדגיש כי אינו מעניק ייעוץ רפואי, אולם משרד הבריאות רואה בקמפיין הטעיה מכוונת והוציא את ההבהרה: "אין בדברים הנאמרים על ידי דני וידיסלבסקי בסרטונים ו/או בפוסטים ו/או בקבוצות משום ייעוץ רפואי ו/או משום המלצה לפעולה כזו או אחרת, אלא קריאה להתבוננות ובחינה אישית של הדברים מזוויות שונות. מר וידיסלבסקי אינו רופא, אינו מוסמך ליתן יעוץ רפואי, ואין בסרטון זה או אחר משום תחליף לקבלת ייעוץ רפואי מתאים.

"יישום העצות בסרטונים ובפוסטים, אם יעשה, יעשה על דעת הצופה ועל אחריותו בלבד. מר וידיסלבסקי ו/או מפרסם הסרטון לא יהיה אחראי בשום צורה או דרך לכל תוצאה חיובית או שלילית, לרבות נזקים שיגרמו, אם יגרמו, כתוצאה מיישום או ניסיון ליישם איזה מהעצות שבסרטונים ו/או בפוסטים. יש לכבד את החוק והנחיות המדינה ולפעול על פיהן. בכל מקרה של הופעת סימפטומים או חשש להדבקות - יש לפעול לפי הנחיות המדינה והחוק ולפנות מייד לטיפול רפואי מתאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully