וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הזהב שובר שיאים - והיה מי שראה את הנולד

12.8.2020 / 9:40

בנק אוף אמריקה, אדוארדו אלשטיין וצבי סטפק המליצו בחודשים האחרונים על השקה בזהב, שזינק בעשרות אחוזים וחצה את רף ה-2,000 דולר לאונקיה

בווידאו: טראמפ חותם על צווים לסיוע כלכלי בזמן הקורונה/צילום: רויטרס

הבנקים המרכזיים בעולם מזרימים כסף לשווקים לטובת תמיכה בכלכלה מה שמגדיל את החובות הלאומיים ומאיים על דירוגי האשראי של המדינות. מחיר אונקית זהב חצה לאחרונה את הרף הפסיכולוגי של 2,000 דולר לאונקיה, זינוק של 37% מתחילת 2020. היחלשותו של הדולר ביחס למטבעות המובילים בעולם מתדלקת אף היא את התחזקות מחיר הזהב, כי מחיר הזהב נקוב במטבע האמריקני בלבד.

רוב המשקיעים חשופים למחיר הזהב דרף חוזים עתידיים על מחירו או תעודות סל. אלו המדינות המובילות באחזקה של זהב פיזי: ארצות הברית מחזיקה למעלה מ-8 טון זהב, גרמניה מחזיקה 3.3 טון ואיטליה 2.45 טון זהב. למרות העליב בקצב רכישת הצהב מצד סין היא מחזיקה כיום 1.9 טון בלבד.

אונקיית זהב. ShutterStock
זה לא רק נראה נוצץ/ShutterStock

בחודשים האחרונים גופים פיננסיים ואנשי עסקים מובילים המליצו על שקעה בזהב בהזדמנויות רבות.

באפריל השנה בנק אוף אמריקה פרסם דוח תחת הכותרת "הפד לא יכול להדפיס זהב" והקפיץ את התחזית למחיר הזהב ל-18 חודשים הקרובים ל-3,000 דולר לאונקיה - 50% מעל רמת השיא שלו. הבנק עדכן את היעד הקודם הקודם שעמד על 2,000 דולר לאונקית זהב.

בחודש מאי ציין אדוארדו אלשטיין, בעל השליטה בקבוצת אי.די.בי/דסק"ש במכתב השנתי למשקיעים: "לפד יש מזל שאנשים עדיין מוכנים להחזיק דולרים, אבל מה יקרה כשיבינו שמה שהם מחזיקים שווה פחות ופחות עקב הדפסת כסף?" אלשטיין הוסיף כי בתקופה הקרובה נסבול מדפלציה כתוצאה מהמצב הכלכלי ואולם, משום ששיעור האבטלה צפוי להישאר גבוה מאוד, והממשל האמריקאי והבנק הפדרלי הבטיחו לעשות כל שיידרש כדי לצאת מהמיתון — המסקנה היא שהגירעון הפיסקלי והדפסת הכסף יהיו בהיקף כזה שברגע שהאינפלציה תגיע לרמה דו־ספרתית, זה יהיה מאוחר מדי להשיב לאחור את המדיניות הרעילה הנוכחית. הוא המליץ על השקעה בזהב, המטבע היחיד שלא ניתן להדפיס, ומחירו זינק מאז בלמעלה מ-30%.

בחודש אוגוסט המליץ גם צבי סטפק בעל השליטה בבית ההשקעות מיטב דש על השקעה בזהב וציין כי שווה להחזיק בזהב גם כששוק המניות עולה. סטפק המליץ למשקיע המחזיק במניות בתיק ההשקעות שלו להחזיק בזהב ביחס של 1 ל־5, כלומר — על כל 5 שקלים המושקעים במניות, להשקיע שקל אחד בזהב. מכיוון שזהב - הודות ליכולת שלו להתנהג באופן הפוך (מתאם שלילי) למניות, יכול לשמש בשנה־שנתיים הקרובות כבלם זעזועים בתיק ההשקעות ולספק הגנה מסוימת למשקיעים לאורך זמן.

עד כה נראה שהתחזיות של אלשטיין, סטפק ובנק אוף אמריקה היו מדויקות. השאלה המעניינת היא כמובן האם מהלך העליות מיצה את עצמו או שאנחנו צפויים לחזות בזינוק נוסף במחיר הזהב.
.

  • עוד באותו נושא:
  • זהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully