וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה נגד משה חוגג ושותפיו: "הרוח החיה מאחורי פעילות נכלולית"

12.8.2020 / 15:57

יצרנית הטלפונים FIH תובעת את חוגג ושותפיו לחברת סירין ב-20 מיליון שקל על כך שלא שילמו, לכאורה, על אספקת המכשירים שהזמינו: "חוגג עמד בראש הקנוניה, מעשיהם נגועים בחוסר תום לב". מקורבי חוגג: "מבליטים את שמו בתקשורת כדי להפעיל עליו לחץ"

יח"צ - חד פעמי

FIH, יצרנית הטלפונים מהונג קונג, הגישה היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה בסכום של למעלה מ-20 מיליון שקל נגד משה חוגג, צביקה לנדאו וגיא אלחנני, בטענה שלא שולמו סכומים המגיעים לה, לכאורה, על ייצור מכשיר ה-Finney והאביזרים הנלווים לו.

Finney הוא מכשיר שנחשף לפני כשנתיים של חברת סירין בבעלות חוגג ואלחנני. FIH, שמייצרת מכשירים גם עבור ענקיות התקשורת הסיניות וואווי ושיאומי, תובעת את חוגג, לנדאו ואלחנני, שהיה סמנכ"ל הכספים של החברה, על כך שלא שילמו על האספקה של המכשירים - ובכתב התביעה לא חוסכת במילים קשות כנגד חוגג ושותפיו.

משה חוגג בעלים בית"ר ירושלים. קובי אליהו
"אם הוא לא היה בבית"ר זה לא היה מגיע לכותרות". חוגג/קובי אליהו

"מר חוגג עומד בראש הקנוניה המתוארת בתביעה זו... הוא הרוח החיה מאחורי הפעילות הנכלולית שביצעו הנתבעים". לגבי לנדאו נכתב: "במעשיו ומחדליו גרם לתובעת להאמין במצגים הכוזבים שנתן עם מר חוגג, בין היתר לגבי חוסנו הפיננסי והתחייבויות שהנתבעים הבטיחו לתובעת". על אלחנני נכתב: "עמד בחזית הכספית בהתנהלות הנתבעים, פעל ושיתף פעולה עם הנתבעים 1 ו-2 במעשיהם ובמחדליהם כלפי התובעת".

עוד נכתב כי "הנתבעים 1-3 או מי מהם עשו גם שימוש באחרים לביצוע המזימה, לרבות תאגידים זרים... בין היתר, בהיות מעשיהם ומחדליהם נגועים בחוסר תום לב, לשון המעטה, אחראים הנתבעים אישית בעצמם כלפי התובעת, יחד ולחוד, ולכל אחד מהם אחריות אישית וחלק בעילות התובענה".

על פי כתב התביעה, הוצג בפני FIH קמפיין של סירין בכיכובו של ליאונל מסי. מצוין כי "בדיעבד הסתבר שבעבר נטענו 'אי דיוקים' בדרך בה עושה מר חוגג שימוש בשמות מפורסמים ואזכור של דמויות בינלאומיות נוספות, כמו למשל ליאונרדו דיקפריו, טובי מגווייר, סרינה וויליאמס ועוד, כמעורבים עימו בהשקעות למיניהן. אך בשלב זה לא עלו חשדות כאלה".

השיחות המתקדמות בין הצדדים התקיימו ב-2017, ולטעת FIH לנדאו עדכן את נציגת החברה כי סירין גייסה 157 מיליון דולר. "בפרסומי הנתבעים נטען כי מר חוגג גייס כ-157 מיליון דולר כטענתם, אשר יושקעו בפיתוח המכשיר, לפי הצהרותיו ומצגיו של מר חוגג כפי שדאג גם לפרסמם באופן נרחב".

לכתב התביעה צורפו תכתובות מיילים בין הצדדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"עצם העובדה שהתביעה היא אישית מראה שהכוונה היא לחץ תקשורתי"

בסביבתו של חוגג נטען כי מדובר בניצול מעמדו כדמות מתוקשרת בפרופיל גבוה. "זה עניין קלאסי של סכסוך בין ספקים. אם הוא לא היה בבית"ר ירושלים זה בכלל לא היה מגיע לכותרות והיו סוגרים את זה בצורה אחרת, אבל בכל פעם הם מבליטים אותו בתקשורת כדי להפעיל עליו לחץ".

מנכ"ל סירין צביקה לנדאו הגיב: "מדובר בספק שערך התקשרות עם חברת סירין שוויץ, עצם העובדה שהתביעה שהוגשה כעת היא אישית ובישראל מראה שהכוונה היא לחץ תקשורתי, שכן אחרת, אם היה עניין בטענות, הייתה מוגשת בפורום הנאות. אין לי ספק שבית המשפט יבהיר את הדברים במהירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully