וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התו הסגול רק מחמיר את המצב: חדרי הכושר והסטודיו קורסים תחת המגבלות

13.8.2020 / 16:57

הסגירות הפתאומיות והחוקים הנוקשים הובילו לנטישת לקוחות אינטנסיבית וממשיכים לאיים על הענף: "מפעל החיים שלנו קורס ואנחנו חסרי אונים. ממרכזים להפצת בריאות הפכו אותנו למוקד להפצת מחלות"

בווידאו: ההצבעה בוועדת הקורונה על פתיחת האטרקציות וחדרי הכושר/צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ניר חן

לאחר שקבינט הקורונה ומשרד הבריאות אישרו את פתיחת חדרי הכושר והסטודיו לקהל המתאמנים, טוענים בעלי העסקים בענף כי מגבלות התו הסגול מחמירות מדי ואינן משקפות את סכנת ההדבקות באופן פרופורציונאלי. עוד נטען כי המענקים שאישר האוצר אינם מכסים את עלויות תפעול העסקים ולמעשה, בעלי העסקים מפסידים מאות אלפי שקלים מדי חודש עקב ביטולי מנויים אינטנסיביים מהם סובל התחום.

ירון סלע הוא הבעלים של רשת מכוני הכושר "גרייט שייפ" ויו"ר ארגון בעלי העסקים בענף הספורט והכושר, והוא מביע מצוקה מהמצב: "מסע הדמוניזציה וההכפשות שספג הענף מצד נציגי משרד הבריאות, לצד מדיניות הזגזוגים בנוגע לפתיחת חדרי הכושר והסטודיו, הביאו לביטולים המוניים של מנויים ולסכנת קיום של ממש לאלפי עסקים בענף. מנגד, נציגי האוצר לא נענו לדרישת ועדת הכספים להעלות את המענקים לעסקים שנפגעו ממשבר הקורונה, והענף עומד בפני שוקת שבורה וסכנה קיומית של ממש".

סטודיו פיטנס. אביב אברג'יל, אתר רשמי
התקווה הולכת ודועכת. מכון כושר מיותם בימי הקורונה/אתר רשמי, אביב אברג'יל

סלע מציין כי המשך קיומו של הענף חיוני לא רק לעסקים אלא לכלל האוכלוסייה: " אין לנו פריבילגיה לוותר. אנחנו מחויבים למאות אלפי לקוחות, צרכני כושר ובריאות, בנוסף לאנשים בענף שמעסיק כ-110,000 עובדים". לאחרונה פורסם סקר בריאותי הנוגע לפגיעה הגופנית ולנתוני ההשמנה, כתוצאה מהירידה החדה בפעילות הגופנית עקב משבר הקורונה. הסקר מצביע על עליה חדה בנתוני ההשמנה, בנוסף לעליה בתחלואה עקב העצירה באימוני הכושר למיניהם.

דורית גאון, בעלת סטודיו לפילטיס וחברת הוועד המנהל של הארגון, זועקת: "מפעל החיים שלי, הבייבי שלי הולך ודועך, הולך וקורס מול עיני ואני חסרת אונים ושבורה נפשית. קבלת ההחלטות של המחוקק היא לא פחות משערורייה. ממרכזים להפצת בריאות ואורח חיים נכון, הפכו אותנו למוקד להפצת מחלות ולמדגרות קורונה בלי נתונים מבוססים ועל סמך גחמות והיסטריה של נציגי משרד הבריאות. מדובר בחוסר אחריות ובנזק בלתי הפיך לענף. אני 30 שנה בתחום, ובחלומות השחורים ביותר שלי, לא האמנתי שהממשלה שלי תפרק לי בכזאת קלות דעת את העסק בו השקעתי את מיטב כספי, שנותיי ומרצי".

לטענת גורמים בתחום, פניות רבות של נציגי הענף לשר התרבות והספורט חילי טרופר נענו בתשובות מתחמקות ובטענה כי ענף הכושר והספורט לא נמנה עם הענפים בו מטפל המשרד הממשלתי. בכך, לטענתם, הוא יתום ממשרד ממשלתי שיילחם על ענייניו.

ממשרד הספורט נמסר בתגובה: "המשרד נדרש לעניין חדרי הכושר ובודק עמידתם בתנאי חוק הספורט בלבד. משרד התרבות והספורט פועל למתן הקלות וצמצום פרוצדורות בפתיחתם של חדרי הכושר לקהל הספורטאים והספורטאיות. השר טרופר נפגש עם נציגי חדרי הכושר מספר פעמים, בניסיון לסייע באמצעים העומדים לרשות המשרד בהקלת הפרוצדורות לפתיחה ללא עיכובים. יחד עם זאת, תחום האחריות הכלכלית לעניין תקציבי חדרי הכושר ופיצויים אינו באחריותו של המשרד. אנו נמשיך ונסייע ונעמוד לצידם של כל מי שנפגעו בתקופת הקורונה, הן בתרבות והן בספורט. השר טרופר רואה חשיבות עליונה בניסיון לסייע לכל גוף שנפגע וכך ימשיך ויעשה".

  • עוד באותו נושא:
  • חדרי כושר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully