וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

SpaceIL מתכוננת לטיסה שניה לירח, ומתגברת את מערך הסייבר

13.8.2020 / 13:53

חברות הסייבר הישראליות SentinelOne ו-Konfidas תאבטחנה את החללית למסע הבא, לאור עליית מתקפות סייבר גם בזירת סוכנויות החלל והלוויינים

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

ב- 4 באפריל 2019 התרסקה החללית "בראשית" רגע לפני ההגעה לירח. SpaceIL הפכה לעמותה הראשונה בעולם שמטיסה לשם חללית במימון פרטי. כעת, בימים בהם העמותה נערכת למסע השני, SpaceIL החליטה להגביר את אבטחת הסייבר שלה עם SentinelOne, ענקית הסייבר הבינלאומית מישראל, המתמחה באבטחת נקודות קצה לצד חברת konfidas, ספקית שירותי סייבר נוספת מובילה בישראל. ביחד החברות תספקנה את שירותי האבטחה של הארגון, הכוללים מעקב 24/7, שירותי רגולציה, מענה לאירוע בזמן אמת ועוד.

הרקע להחלטה על הגברת אבטחת העמותה מגיע ממקרים מתגברים של פריצות אבטחה בארגוני סוכנויות חלל בשנים האחרונות, יחד עם מאמצים לשמירה על פעילות הלוויינים. כך, למשל, באפריל 2018 פרצו האקרים את רשת סוכנות נאס"א וגנבו כ-500 מגה בייט של נתונים הקשורים למשימות מאדים. גם סוכנות החלל ההודית סבלה מפרצה באבטחת הדאטה של ארגונה.

תמונה ראשונה מהירח -חדר הבקרה של התעשייה האוירית לקראת נחיתת החללית בראשית על הירח, 11 באפריל 2019. אלון רון, אתר רשמי
נקווה שהפעם הנחיתה תהיה מושלמת. דגל ישראל בחלל/אתר רשמי, אלון רון

לצד אלו, גורמי ביטחון בשירות הדיגיטלי של ההגנה של הפנטגון (DDS), חיל האוויר האמריקאי והארגון האמריקאי Red Balloon Security, פועלים לשפר את אבטחת הלוויין כחלק מהמאמץ להבטיח כי אותם לוויינים גדולים המקיפים את כדור הארץ יישארו אמינים ובאמצעות כך גם ניווטי ה GPS המושתתים עליהם.

כפיר דמארי, מייסד SpaceIL: "זהו צעד חשוב ביצירת התנאים הטובים ביותר למשימה החשובה הבאה שלנו. כעמותה ישראלית פרטית בעלת פרופיל גבוה, אני חושד שאנחנו עשויים להיחשף להתקפות סייבר. עם סנטינל וואן יש לנו דבר אחד פחות לדאוג לו".

תומר וינגרטן, מייסד ומנכ"ל SentinelOne, אמר: "אנו גאים להיות חלק מיוזמה כה חדשנית ופורצת דרך. ככל שאנו עדים ליותר ויותר מדינות שמשתמשות בתקיפות סייבר כנשק פוליטי, המשימה שלנו היא לחסל איומי אבטחת סייבר שעלולים להזיק למשימה הבאה של SpaceIL".

  • עוד באותו נושא:
  • בראשית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully