וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית לימודים חדשה לפיתוח מנהיגות נשים בהייטק תיפתח בטכניון

16.8.2020 / 9:50

תכנית לימודים חדשה של הטכניון שתפתח באוקטובר הקרוב נועדה לספק מענה למחסומים המאפיינים נשים בהיי-טק ולהעצים מנהיגות עסקית נשית בתחום

ד"ר שרה לב. יחצ,
ד"ר שרה לב, מנהלת התכנית/יחצ

היחידה ללימודי המשך בטכניון תפתח באוקטובר הקרוב תכנית משחק מנהלות לפיתוח מנהיגות עסקית נשית בהיי-טק. התכנית בשיתוף ענקית הטכנולוגיה GE Healthcare יוצאת לפועל כדי לענות על צורך שעלה מהחברות עצמן, שזיהו מחסומים הבאים לידי ביטוי ביתר שאת בקרב נשים. מחסומים אלה באים לידי ביטוי בניהול מו"מ, הצגת עצמן בביטחון ועוד. למרות המודעות הגבוהה ושיפור במרבית המדדים, נשים עדיין מנהלות פחות, ומהוות רק כ-20% מהנהלות בכירות.

תכנית הלימודים החדשה שתתקיים בסביבה חדשנית, טכנולוגית ומשחקית פותחה במטרה לספק מענה לבעיות שזוהו, להעצים מנהיגות עסקית נשית בהיי-טק ולחדד תכונות של חשיבה בגדול, התמודדות עם אי ודאות ועבודת צוות. הלימודים ייערכו בעזרת Capsim - סימולציה ממוחשבת המשמשת בתי ספר לניהול מהמובילים בעולם. ייחודה של הסימולציה היא האפשרות של המשתתפות "לשחק" במשחק ניהולי בקבוצות קטנות ולדמות את הקבוצה להנהלה הבכירה של החברה. כל קבוצה מקבלת נתונים התחלתיים זהים ובמהלך המשחק היא לומדת לקבל החלטות אסטרטגיות לטובת מיקסום הביצועים הכלכליים של החברה כדוגמת מכירות, מחקר ופיתוח, רווח ומחיר מניה. חברת GE HealthCare תלווה את התכנית, תביא את החיבור לעולם העסקי האמתי וכן תממן פרסים לקבוצה המנצחת במשחק.

בין נושאי הלימוד יהיו ניהול אסטרטגי, עבודת בצוות ניהולי, דוחות פיננסיים, הערכת ביצועים, ניתוח מתחרים, ניהול בתנאי אי וודאות, שיווק ותפעול, משא ומתן, ישיבת דירקטוריון, השקעות והערכת שווי של חברות ובנוסף יתקיים פאנל יזמיות ומנהלות. תנאי הקבלה לתכנית הנם תואר ראשון ממוסד אקדמי מוכר, ניסיון מקצועי של 5 שנים לאחר סיום התואר או תארים מתקדמים. יתרון בהרשמה יינתן לבעלות ניסיון ניהולי של שנתיים לפחות. הקורס יתקיים במתכונת של 9 מפגשים שבועיים בקמפוס הטכניון בחיפה.

ארז לוי מנכ"ל GE. יחצ,
ארז לוי, מנכ"ל GE Healthcare, מהמרצים בתכנית/יחצ

בין נושאי הלימוד יהיו ניהול אסטרטגי, עבודת בצוות ניהולי, דוחות פיננסיים, הערכת ביצועים, ניתוח מתחרים, ניהול בתנאי אי וודאות, שיווק ותפעול, משא ומתן, ישיבת דירקטוריון, שוק ההון, השקעות והערכת שווי של חברות ובנוסף יתקיים פאנל יזמיות ומנהלות. תנאי הקבלה לתכנית הנם תואר ראשון ממוסד אקדמי מוכר, ניסיון מקצועי של 5 שנים לאחר סיום התואר או תארים מתקדמים. יתרון בהרשמה יינתן לבעלות ניסיון ניהולי של שנתיים לפחות. הקורס יתקיים במתכונת של 9 מפגשים שבועיים בקמפוס הטכניון בחיפה.

את התכנית החדשה תנהל ד"ר שרה לב, המובילה ומנהלת את תכנית הסטארט-אפ MBA בפקולטה להנדסה, תעשייה וניהול בטכניון. הייתה עמיתת מחקר בבית הספר למנהלת עסקים INSEAD בצרפת. בין המרצים בתכנית: ארז לוי, מנטור עסקי ומנכ"ל GE HealthCare ישראל - בעל ניסיון של למעלה מ-20 שנות מנהיגות ובעל רקע עשיר בהובלת פרויקטים של טכנולוגיה חדשנית, ייצור, פיננסים ועוד; ד"ר מחמוד קעדאן - רו"ח, מרצה בכיר ומומחה במימון חברות ושוק ההון; ד"ר עדי לוריא - מרצה וחוקרת בתחומים של קבלת החלטות והתנהגות בארגונים. בעלת ניסיון רב בלימוד מנהלות ומנהלים במגוון נושאים; ענבר אמיר - תסריטאית, מחזאית ובימאית, משתמשת בכלים מעולם הבמה בסדנאות עמידה מול קהל ו-Storytelling בהנחייתה וחיים רבינוביץ' - מומחה באסטרטגיה עסקית, מימון ומשחק מנהלים שסיים באחוזון העליון בעולם בסימולצייה בה ייעשה שימוש בתכנית. בעל ניסיון רב ביישום אסטרטגיות עסקיות בניהול פרויקטים בתעשייה.

  • עוד באותו נושא:
  • הטכניון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully