וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם חברות ההייטק בדרך לבורסת תל אביב?

16.8.2020 / 17:05

הבורסה לניירות ערך השיקה היום את TASE UP - זירת מסחר חדשנית המאפשרת לחברות ולקרנות, לגייס כספים ממשקיעים מוסדיים וכשירים ולהישאר פרטיות; מומחים בתחום: "המהלך צפוי לפתוח לחברות ההייטק אפיקי מימון חדשים ללא ההוצאות הכבדות של רישום למסחר"

בווידאו: נתניהו מתייחס להסכם ההיסטורי עם איחוד האמירויות/לע"מ

הבורסה לניירות ערך בתל אביב עשתה היום (ראשון) צעד משמעותי לחיבור בין חברות הצמיחה הישראליות לאלפי משקיעים חדשים, כאשר השיקה פלטפורמה ייעודית, שתיקרא TASE UP, במסגרתה יוכלו חברות הייטק פרטיות, קרנות המשקיעות במיזמי נדל"ן בחו"ל וקרנות אשראי ליהנות מגישה ייחודית למשקיעים מוסדיים ומשקיעים כשירים, ולגייס כספים מבלי להפוך להיות ציבוריות, ללא חיוב בדיווחים על פי חוק ניירות ערך ומבלי לפרסם תשקיף כמתחייב בדרך כלל מחברות הרוצות לגייס הון בבורסה. הפלטפורמה תקודם באמצעות מספר שיתופי פעולה ייעודיים הכוללים, בין היתר, את בנק ההשקעות הגלובלי Jeffries, Novus, Fundit ו- IVC.

מנכ"ל הבורסה, איתי בן זאב אמר היום כי: "הבורסה לניירות ערך מחויבת לקידום הכלכלה הישראלית והחברות הישראליות הפועלות כאן. היום, אנחנו לוקחים את המחויבות הזאת צעד גדול קדימה באמצעות TASE UP - פלטפורמה שמשנה לגמרי את הדרך שבה חברות מגייסות הון ומאפשרת, בפעם הראשונה בישראל, לשלב בין היתרונות של הבורסה, כמו גישה למשקיעים ונזילות ובין הרצון של רבות מהחברות, לפחות בשלב זה, להישאר פרטיות. בימים אלו, של משבר הקורונה, הפתרון הזה הוא בעל חשיבות גדולה במיוחד, לנוכח העובדה שמשקיעים פרטיים לא ששים להשקיע בהייטק וחברות טכנולוגיה נמצאות בסכנת בלימה של הפעילות ושל המשך הצמיחה. אנחנו מאמינים שהדבר יכול לתרום משמעותית לכך שנראה בסטארט אפ ניישן יותר ויותר חברות הייטק שצומחות וגדלות כחברות עצמאיות המחוברות טוב יותר למשקיעים המוסדיים ומשקיעים כשירים שמחפשים להגדיל את החשיפה שלהם לסקטור הטכנולוגיה".

כחלק ממהלך השקת הפלטפורמה החדשה וחשיפתה לציבור המשקיעים והאקוסיסטם הטכנולוגי המקומי, תעלה הבורסה בקמפיין דיגיטלי, בהובלת הקומיקאית עדי אשכנזי, שממשיכה לשתף פעולה עם הבורסה לאחר מספר קמפיינים משותפים. מהלך ההסברה והחשיפה של TASE UP נועד לסמן אותה כאבן הדרך הבאה - your next milestone - עבור היזמים ומובילי החברות במסלול הצמיחה שלהן בדרך למעלה והוא גם יכלול אתר ייעודי המיועד לחברות ולמשקיעים.

עו"ד קרן שמואלי, שותפה בקבוצת ההייטק במשרד פרל כהן אמרה כי "המהלך של הבורסה מגיע במקביל למהלך של רשות החדשנות לעידוד השקעות של הגופים המוסדיים בתעשיית ההייטק, באמצעות הענקת הגנה להשקעותיהם בחברות הייטק ישראליות שיתחייבו לייעד לפחות 20% מההשקעה למטרות מו"פ. מהלך זה יאפשר נזילות של ניירות הערך שיוקצו לגופים המוסדיים בחברות אלו ללא תלות במועד ההנפקה לציבור הכללי, אירוע שמגיע, אם בכלל, בשלבים מאוחרים הרבה יותר. גם לחברות ההייטק צפוי המהלך לפתוח אפיקי מימון חדשים ללא ההוצאות הכבדות שבצידה של פעולת הרישום למסחר ובראשן פרסום תשקיף וקיום החובות החלות על תאגיד מדווח".

האם היא צופה שבעקבות המהלך חברות ההייטק יירשמו למסחר בתל אביב? עו"ד שמואלי מציינת כי "מכיוון שעל פניו נראה כרגע שאין נטל, כלכלי או אחר לרישום באמצעות הפלטפורמה וככל שתהיה דרישה לכך או תנאי מצד המשקיעים, יש להניח שנראה יותר חברות שנרשמות למסחר באמצעות הפלטפורמה. בצד זאת, יש להניח שנראה גם תנאים הנוגעים לחסימה מלאה או חלקית של ניירות הערך ממסחר, בפרט של מייסדי החברות ובעלי תפקידי מפתח בהן, שמהם מצפים להמשיך ליטול חלק משמעותי בפיתוח החברה".

עו"ד אמיר זולטי, שותף וראש תחום ההייטק במשרד ליפא מאיר ושות' מסביר: "בתקופה הנוכחית כל מקור מימון חדש לסטארט אפים ולחברות שאינן "יוניקורן" (או שואפות להיות כאלו) יבורך. בצד הפתרונות הקיימים למימון המונים, שילוב משקיעים מוסדיים יכול להעניק זריקת עידוד לתעשייה. עם זאת, יש להמתין ולראות כיצד ייבנה הממשק בין החברות המגייסות למשקיעים, מהו היקף המידע שיידרשו החברות המגייסות לספק (ברמה הרגולטורית וברמה הפרקטית), מה תהיינה ההשלכות לגבי הממשל התאגידי של חברות אלו ועד כמה יהיו שחקני שוק ההון המסורתיים מוכנים להגמיש ולסגל את אמות המידה שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully