וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום: הבריחו סמארטפונים מאילת וניצלו את הפטור ממע"מ

17.8.2020 / 12:12

על פי כתב האישום, מספר בעלים של חברות חברו לעסקאות מכירת מכשירים סלולריים לגורמים שונים שאינם תושבי אילת, תוך ידיעה שכוונתם להבריחם. התרמית בהיקף של כ-4.8 מיליון שקל

בווידאו: תיעוד של אדם הנוסע עם M16 דרוך ברחבי אילת/דוברות משטרת ישראל

כתב אישום הוגש לאחרונה על ידי המחלקה המשפטית מכס ומע"מ באר שבע בפרשת הברחת הטלפונים הסלולריים מאילת תוך ניצול לרעה של הפטור ממע"מ באילת.

כתב האישום מייחס לנאשמים ביצוע תכנית עבריינית שמטרתה הייתה ביצוע עסקאות למכירת טלפונים סלולריים לגורמים מחוץ לאילת, תוך שהם מתחמקים מלשלם מע"מ בגין עסקאות אלו, ותוך יצירת מצג שווא כלפי רשות המסים, לפיו כביכול בוצעו עסקאות אמיתיות בין חלק מהנאשמים והטלפונים נמכרו כדין לאחרים בתוך אזור אילת, בשעה שבפועל נמכרו והוברחו הטלפונים הסלולריים לגורמים שונים מחוץ לאזור סחר חופשי אילת בפטור ממע"מ שלא כדין.

כתב האישום הוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כנגד דוד ציון דוד מאילת, מנהלה של הנאשמת חברת 'אופיס 3000 אילת בע"מ', חברה למכירת ציוד משרדי, ונגד חברת 'ש. כהן ניהול ואחזקות בע"מ', העוסקת במכירה קמעונאית של רהיטים וציוד לבית ונגד מנהלה שרון כהן, וכן נגד חברת 'אולסל אילת בע"מ' למכירת מוצרי חשמל ועוד, שבעליה הוא בנו של דוד ציון דוד שהאחרון ניהל אותה בפועל ונגד חברת 'ב.נ.ק מיזמים אילת בע"מ' למכירת מוצרי חשמל וטלפונים סלולריים, שבעליה הייתה רעייתו של דוד ציון דוד, שהאחרון ניהל גם את חברה זו בפועל. כתב האישום, המייחס לנאשמים שורה ארוכה של עבירות על פקודת המכס, חוק מע"מ, חוק אס"ח וחוק איסור הלבנת הון, הוגש על ידי עו"ד רעות סנה ועו"ד עינב לוי בעקבות חקירה שנוהלה ע"י חקירות מכס ומע"מ תל-אביב והמרכז יחד עם מכס ומע"מ אילת.

עיקרי האישום

  • הוצאת חשבונות מס פיקטיביות בסכום כולל של כ-4.8 מיליון שקל. החשבוניות הוצאו כנגד עסקאות טובין שכביכול בוצעו
  • מכירת מכשירי טלפון סלולרי בטובין המצוינים בחשבוניות. בפועל, המכשירים לא הועברו כמפורט בחשבוניות, אלא נמכרו בפטור מתשלום מע"מ לגורמים שונים שהוציאו אותם מאזור אילת
  • הוגשה בקשה לחילוט רכוש הנאשמים בשווי סך העבירות

ע"פ כתב האישום, במהלך שנת 2017, במסגרת מצג השווא של מכירת הטלפונים הסלולריים באזור אילת, הוציאו הנאשמים חשבוניות מס לנאשמים אחרים בסך כולל של כ-4.8 מיליון שקל, שנחזו להיות חשבוניות בגין מכירת מכשירים סלולריים, אולם בפועל העסקאות הללו לא בוצעו: הטלפונים הסלולריים שלכאורה נמכרו בין החברות, נמכרו לגורמים שונים שאינם תושבי אילת תוך ידיעה שבכוונתם להבריחם מחוץ לאזור אילת.

כתב האישום מייחס לדוד ציון דוד וחברת 'אופיס 3000 אילת בע"מ' עבירות מקור לפי חוק איסור הלבנת הון (בשל עבירות של הוצאת חשבוניות מס פיקטיביות במטרה להתחמק מתשלום מס ועל מנת לסייע לאחר להתחמק מתשלום מס ועבירות של הברחת טובין) וביצעו פעולות ברכוש אסור בסך כולל של כ-7.3 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully