וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירה נגד אמזון בגרמניה: ניצלה את כוחה לרעה במגיפה

17.8.2020 / 12:56

המשרד לחקירות קרטלים בודק האם אמזון כפתה על סוחרים שלא להעלות מחירים בזמן שהחנויות היו סגורות: "היא לא יכולה להיות המפקחת על המחירים". גרמניה היא השוק השני בגודלו בעולם של החברה

בווידאו: אפל, גוגל, אמזון ופייסבוק נחקרו בקונגרס האמריקני על פגיעה בתחרות/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

העובדה שאמזון מואשמת בניצול כוחה לרעה אינה חדשה, ושימוע בקונגרס אף נערך על כך בשבוע שעבר. כעת מתנהלת נגד ענקית הקמעונאות המקוונת בגרמניה. ההאשמה נגד אמזון היא שהחברה ניצלה את כוחה לדריסת רגל בוטה בשוק המקומי, תוך ניצול מעמדה ומידע על סוחרים מקומיים.

ג'ף בזוס. GettyImages
פעם אחת כבר הכריעו אותו בגרמניה. גם הפעם? ג'ף בזוס/GettyImages

אנדריאס מונדט, נשיא המשרד לחקירות קרטלים, אמר בריאיון לפרנקפורטר אלגמיינה, כי כעת מתקיימת חקירה בשאלה האם אמזון השפיעה על המוכרים ובכך קבעה את מחירי השוק שהתאימו לה. "התאמת מחיר לצרכיה של אמזון אינה ראויה, גם לא בימי המגפה", אמר מונדט. אמזון נחקרת על עבירה דומה גם באיחוד האירופי.

גרמניה היא השוק השני בגודלו בעולם של אמזון אחרי ארצות הברית. על פי מונדט, בין מרץ לאפריל, אז רוב החנויות היו סגורות, הוגשו תלונות מצד סוחרים לפיהן אמזון חסמה אותם מאחר שמחיריהם היו גבוהים מדי. אמזון לא הגיבה רשמית, אולם בכירה בחברה אמרה שלא לייחוס כי "הסוחרים הם אלה שקובעים את המחירים, המערכות שלנו מתוכנתות כך שיפעלו נגד העלאתם".

עד 2013 אמזון כפתה על הסוחרים שלא למכור במקומות אחרים במחירים נמוכים יותר מאשר באתר, אולם הרשויות בגרמניה התערבו והצליחו להסיר את המגבלה הזאת.

  • עוד באותו נושא:
  • אמזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully