וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-400 אלף דולר לכל עובד: הרווחים המדהימים של פייסבוק ואפל

17.8.2020 / 13:19

חברת הפינטק הישראלית Tipalti ניתחה את החברות האמריקניות המשתייכות ל-S&P 500 והעלתה ממצאים מדהימים. אחרי הענקיות, הסקטור הפיננסי מוביל את התעשייה - 116 אלף דולר לעובד

בווידאו: אפל, גוגל, אמזון ופייסבוק נחקרו בקונגרס האמריקני על פגיעה בתחרות/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

חברות הפיננסים והבנקאות מפיקות את הרווח הגדול ביותר מכל עובד שהן מעסיקות - 116 אלף דולר, כך עולה מדו"ח שהכינה חברת הפינטק Tipalti על פי ניתוח של החברות האמריקאיות הגדולות המשתייכות למדד S&P500. הדו"ח מגלה שכמה מהחברות המובילות מרוויחות מעל מיליון דולר בשנה על כל עובד.

חברות הטכנולוגיה נמצאות במקום השני עם רווח ממוצע של 87 אלף דולר. תחומים נוספים עם רווחיות גבוהה הם מגזר האנרגיה, מדיה, בריאות ותקשורת. פייסבוק מרוויחה 411 אלף דולר על כל עובד ברחבי העולם, אפל 403 אלף דולר, אלפבית, חברת האם של גוגל, מרוויחה 288 אלף דולר לעובד ואילו מיקרוסופט 272 אלף דולר.

מארק צוקרברג. Johannes Simon, GettyImages
כל ראש שהוא שוכר שווה הרבה כסף. מארק צוקרברג/GettyImages, Johannes Simon

הדו"ח מצביע על כך שהמגזרים בעלי שיעור הרווחיות הנמוך ביותר לעובד הם חנויות האוכל והפארם, מכירה סיטונאית ותעשיית הרכב וחלקי החילוף שכולם מסתפקות ברווח של 9000 דולר ומטה בממוצע על כל עובד.

חברת הפינטק Tipalti היא מחברות התשלומים הישראליות הגדולות בעולם. החברה הוקמה על ידי חן עמית ואורן זאב, ועובדת עם שני מיליון משתמשים ברחבי העולם, ביניהם אמזון, טוויטר, גו דדי, איירבס ואאוטבריין, במחזור העברות כספים שנתי של 11 מיליארד דולר. המערכת של Tipalti מבוססת על פלטפורמת ענן המאפשרת ניהול אוטומטי של כל שלבי רישום, בדיקה והעברת הכספים לספקים. כולל התאמה לדרישות הרגולציה בכל אחת מהמדינות וקבלת הכספים במגוון רחב של מטבעות ושיטות תשלום. החברה פועלת בקליפורניה, ונקובר קנדה ומרכז פיתוח בקיבוץ גליל ים וגייסה 76 מיליון דולר המשמשים בין השאר להגדלת כוח האדם ל-400 עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully