וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבר בקריאה ראשונה החוק למניעת אלימות כלכלית

18.8.2020 / 0:07

הצעת החוק למניעת אלימות כלכלית, אותו ניסחה עמותת "רוח נשית" וליוותה אותו מיומו הראשון, הועברה בכנסת ביוזמת ח"כ קרן ברק, שאמרה: "מגדירה יצירת תלות כלכלית כעבירה אלימה"

בווידאו: נתניהו במפעל גילרו בבית שמש מתייחס למשבר התקציב/צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

הצעת חוק נגד אלימות כלכלית עברה בקריאה ראשונה בכנסת. אלימות כלכלית היא אלימות לכל דבר ועניין. לרוב מדובר באלימות שקטה, ללא סימנים ועל כן היא כה מסוכנת. הצעת החוק שעברה היום בקריאה טרומית מהווה בשורה של ממש עבור נפגעות ונפגעי האלימות הכלכלית. החוק למעשה מאפשר לראשונה להגיש תביעת פיצויים כנגד התוקף בהליך אזרחי, בנוסף להליך הפלילי.

תופעת האלימות הכלכלית היא תופעה רחבה אשר מאופיינת בשליטה בבת או בן הזוג, המתבצעת באמצעות שימוש בארנק. לרוב היא נלוות לאלימות פיזית או מינית, אבל היא גם יכולה לעמוד בפני עצמה. ההצעה לתיקון החוק למניעת אלימות כלכלית, מביאה בשורה של ממש עבור הקורבנות - היא תאפשר להם להגיש תביעה אזרחית ולתבוע פיצויים כספיים.

ח"כ קרן ברק. יחצ,
יש עדיין דרך לעבור, אבל הצעד הראשון נעשה. ח"כ קרן ברק/יחצ

סגנית יושב ראש הכנסת, חברת הכנסת קרן ברק: "מיומי הראשון בכנסת אני מקדמת את החוק החשוב הזה למען כל אותם קורבנות האלימות. אלימות כלכלית היא אלימות שלא פוסחת על אף אחת משכבות האוכלוסייה והיא חוצה מגזרים ומעמדות, תוך שהיא מתבצעת מאחורי דלתיים סגורות ויש להוקיע אותה מהחברה בה אנו חיים. התופעה המוכרת ביותר של אלימות כלכלית, היא סוג של שליטה כלכלית בבת או בבן הזוג. בדרך כלל היא נלוות לאלימות פיזית או מינית, אבל היא גם יכולה לעמוד בפני עצמה. הצעת חוק זו, מגדירה את יצירת התלות הכלכלית כעבירת אלימות המאפשרת לקורבנות להגיש תביעה לפיצויים בבית המשפט כנגד התוקף. אמשיך לפעול למען חברה בטוחה יותר עבור כולנו".

עו"ס תמר שוורץ, מנכ"לית רוח נשית - עצמאות כלכלית לנשים נפגעות אלימות", העמותה שניסחה והובילה להצעת החוק: "הגיע הזמן שבן הזוג שיוצר חובות, מסתיר או מונע כספים מבת הזוג, משתלט על חשבון הבנק ועל הנכסים המשותפים - ייתבע וישלם על מעשיו. העובדה שבני זוג שנקטו באלימות כלכלית ולא נענשו עד כה, רק נתנה להם אור ירוק להמשיך לפגוע בבנות זוגן ולהרע את מצבן. היום הכנסת עשתה צעד חשוב כדי לעצור את התופעה".

  • עוד באותו נושא:
  • קרן ברק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully