וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתארגנים מחדש": המינויים והמהלכים של השבוע האחרון

20.8.2020 / 8:06

מי בא, מי הולך ומה חדש בעולם העסקים ובמשק הישראלי? מדור שבועי חדש סוקר את המינויים של השבוע ומהלכים בחברות שונות, כמו גם מהלכים בשוק הנדל"ן. וגם: גיוס עובדים מאסיבי ב-BBB ובחברת הייטק ירושלמית

בווידיאו: סיור בעסקים קטנים באשקלון במסגרת קמפיין "קונים מקומי" של בנק הפועלים/צילום: עידו שחם עריכה: דפי מקל

"מתארגנים מחדש", המדור החדש של וואלה! עסקים, מתחלק לקטגוריות: המינויים, הגיוסים והעזיבות בעולם העסקים, ומהלכים של חברות ועמותות שקרו השבוע. אז מה קרה השבוע?

מינויים

- עינת אושרי מונתה למנכ"לית עמותת שניר, הפועלת לקידום מתן שוויון הזדמנויות. אושרי, 39, שימשה בעבר בשורת תפקידי ניהול בכירים, האחרון שבהם היה מנכ"לית תכנית "משלי", שהוקמה ב- 2018 ומספקת מעטפת שירותים לחיילים בודדים משוחררים למשך 3 שנים לאחר שחרורם: "אני מודה וגאה על ההזדמנות להצטרף לחברי הנהלת העמותה. האתגר המרכזי לעזור לכמה שיותר משפחות בתקופה קשה זו, במשבר הקורונה. אני רואה בכך זכות גדולה הניתנה לי לשמש כאוזן קשבת, יד ולב אנושיים שדואגים ורגישים לכל מחסור ומייצרים ערבות של ממש".

- יוסי חזאי מונה ליו"ר "אקומיוניטי" - תאגיד חברתי למחזור פסולת אלקטרונית. במסגרת כהונתו מתכוון חזאי להגביר את המודעות הציבורית בחשיבות העסקתם הישירה של אנשים עם מוגבלות בכלל ובענף מחזור פסולת אלקטרונית בפרט. חזאי הוא מייסד ובעלים של חברת אבטחת מידע וסייבר Genero Cyber Security , אשר חלק ניכר מפעילותה פונה לתעשיית IT המגזר העיסקי, הממשלתי והביטחוני: "אני מאמין שחוסנה, כוחה וחוזקה של חברה נמדד בראש ובראשונה באחריות החברתית שלה דווקא לשכבות החלשות שלה, ולפיכך אני מתכוון להוביל מהלך שבו בתוך כשנה נצליח להכפיל את מספרם של בעלי מוגבלויות המועסקים בענף".

הטענת קורקינטים אלחוטית. יחצ,
טעינת הקורקינטים האלחוטית של Power Mobility/יחצ

משרות פתוחות

- חרף משבר הקורונה, חברת ההייטק הירושלמית לייטריקס ממשיכה לגייס למשרות רבות, 40 במספר, הן בתחום הפיתוח והן בתחומים שאינם טכנולוגיים. בתחום הפיתוח מחפשת החברה מפתחי אנדרואיד, IOS ו-ווב, מנהלי פיתוח, אנליסטים ועוד. בתחומים אחרים היא מחפשת מנהלי חשבונות, כותבי מיקרוקופי וחוויית משתמש, יוצרי תוכן לעולמות המדיה החברתית, מעצבי מוצר, מנהלי קמפיינים בשיווק ויועצים משפטיים. לייטריקס (Lightricks) מונה כיום כ-400 עובדים במטה בירושלים, ובמרכזי הפיתוח בחיפה ובלונדון. לפרטים הקליקו כאן.

- רשת מסעדות ההמבורגרים BBB מגייסת עובדים חדשים לסניף באר שבע, הפועל במרכז ביג בעיר. במסגרת זו הסניף מחפש כ- 15 עובדות ועובדים, לתפקידי מלצרות ובר במשרה מלאה. המשרות מתאימות בעיקר לחיילים משוחררים או סטודנטים אשר סיימו לימודיהם. הסניף מציע עבודה במשרה מלאה לתקופה של חצי שנה לפחות. לפרטים נוספים יש לפנות לסניף, בטלפון: 08-9922334.

מהלכים

- שיתוף פעולה בין חברת פלפוט לעמותת "מצמיחים". על כל רכישת ציוד חזרה לבית הספר, פלפוט תורמת 15% מהסכום לעמותת "מצמיחים" להפחתת אלימות והחרמות בבתי הספר. המבצע יימשך עד ה-1.9.2020. דרך כניסה לאתר מזינים קוד קופון: מצמיחים ונהנים מנתינה לקהילה.

- חברת Power Mobility פיתחה תחנות טעינה אלחוטיות עם מערכת ניהול חכמה לקורקינטים ואופניים. הפתרון מיועד בעיקר לערים בהן מופעלים כלי מיקרומוביליטי מגוונים כמו: קורקינטים, אופניים וקטנועים חשמליים. המוצר, שכרגע עובד בפארק עתידים תל אביב, ימוקם בעמדות החנייה המסומנות ויאפשר טעינה בזמן השהייה של הכלי במקום. דניאל אינגבר מנכ"ל Power Mobility מספר: "יש בעיה מבחינת כל חברות הקורקינטים, כגון בירד, ליים ו-ווינד - אין משטח הטענה כמו תחנת דלק לכלים זעירים וגם אין מספיק מקומות להניח אותם כמו חניות. לכן שילבנו את שני הפרמטרים יחד לכדי משטח הטענה, שבו ניתן לתדלק את הכלים הזעירים".

- חברת פארמוקן גלובל בע"מ, מחלוצות תעשיית הקנאביס הרפואי בארץ ובעולם, בעלת יכולות מוכחות בגידול, ייצור, פיתוח ומכירה של מוצרי קנאביס רפואי בישראל, מדווחת כי התקשרה במזכר הבנות עם מכון שמיר למחקר ראשון מסוגו בישראל, לשיתוף פעולה במחקר ופיתוח תרופות מבוססות פטריות ממשפחת הפסילוסיבה וכן למחקר של שיטות גידול לפטריות. מכון שמיר הוא בעל רישיון משרד הבריאות לייצור והחזקה של פטריות ממשפחת הפסילוסיבה לשימוש לצורך מחקר. במסגרת השת"פ ייערכו מחקרים על כ-10 זני פטריות בבעלות פארמוקן וכן מחקרים של פיטריות בשילוב עם קנאביס רפואי, לבחינת השפעתן הפוטנציאלית לטיפול בהתוויות רפואיות שונות.

- המותג האמריקאי GUESS, שמשווק בארץ על ידי חברת גלובל ברנדס גלרי בע"מ, מודיע על פתיחתה של חנות שנייה בקניון הזהב בראשון לציון. זאת, שנה בלבד לאחר פתיחתה של חנות הדגל הראשונה בקניון גינדי TLV. החנות החדשה תתפרס על 120 מ"ר בהשקעה משוערת של כ- 850,000 שקל. תאריך הפתיחה המשוער: 10/9.

- המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ממשיך לחזק את טבריה, ויחד עם עיריית טבריה משיק קמפיין לעידוד תיירות לעיר שיתמקד באטרקציות, באפשרויות הלינה והקולינריה בעיר. הקמפיין מושק במטרה לחזק את הכלכלה המקומית ובמסגרת עידוד הגירה חיובית לעיר. במסגרת המהלך, יתקיימו אירועי תרבות ואירועי רחוב בטיילת יגאל אלון ומידי יום חמישי ושישי לאורך כל חודשי הקיץ וחגי תשרי, יתקיימו ללא עלות סיורים בעקבות ההיסטוריה והאוכל המקומי והכול בהתאם להנחיות משרד הבריאות והתו הסגול. במקביל, במטרה לחזק את העסקים בטבריה המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ועיריית טבריה מקימים אתר אינטרנט ייעודי, בו ירוכזו כל האטרקציות, המסעדות, בתי העסק ומקומות הבילוי בעיר. האתר יקודם בפלטפורמות דיגיטליות שונות ויכלול מהלך מיתוג רחב תחת המסר: "טבריה. לנפוש. לטעום. לבלות".

חנות Guess. יחצ,
חנות Guess/יחצ

- רשת אירוקה פותחת היום סניף מותגים ברחוב געתון בנהריה, בהיקף ההשקעה שנאמד בכ-350 אלף שקל. הסניף החדש משתרע על שטח של כ- 50 מ"ר ומחזיק את מגוון המותגים המובילים של הרשת למשקפי שמש וראייה. לרגל הפתיחה תערוך אירוקה מבצעים, הנחות והטבות למשך חודש ימים, כמו שני משקפי ראיה ב390 שקל, 20% הנחה על כל מגוון דיויד בקהאם, פראדה ודולצ'ה גבאנה, 35% הנחה על רייבן ועוד ועוד.

- מותג ener-good (אנר-גוד) יתרום 10% מרכישת מוצריו מאתר הבית, לטובת משפחות האומנים. "אני קורא לעוד חברות להירתם ולתרום בדרך זו לרווחת אנשי התרבות", אומר שלומי שמאי, מנכ"ל טבע ירוק, בעלי המותג. המותג כולל חטיפי בריאות טבעיים וטבעוניים המיוצרים בישראל, לעידוד הכלכלה המקומית.

- רשת טיב טעם יצאה במהלך החודש בפעילות לגיוס תרומות למען קהילת "חלאסרטן" של עמותת מרכז טל - מיזם חברתי המחבר צעירים חולים ומחלימים מסרטן, ומהווה רשת תמיכה לכל תחומי החיים הנפגעים מהמחלה - בדידות, זוגיות צעירה, פוריות, קריירה, עצמאות כלכלית, הורות צעירה, וכו'. במסגרת הפעילות, שתיערך ב-41 סניפי טיב טעם ברחבי הארץ, עד ה- 31.8, יציעו ללקוחות טיב טעם לתרום 5 שקלים בכל קניה. הסכום שייאסף, יועבר כולו בסוף החודש, לטובת פעילות עמותת חלאסרטן.

- חברת Plus500 הודיעה על חתימת הסכם חסות ראשית למועדון הכדורגל האיטלקי אטאלנטה. החברה תהיה נותנת החסות של מועדון הכדורגל בשלוש השנים הקרובות. זהו הסכם החסות השלישי שחברת Plus500 חתמה השנה, והוא מתווסף להסכמי החסות עם אלופת שוויץ יאנג בויז ואלופת פולין לגיה ורשה. נכון להיום Plus500 הינה נותנת החסות הראשית של חמש קבוצות ספורט בינלאומיות מובילות, בנוסף לשותפות המוצלחת וארוכת שנים עם מועדון הכדורגל הספרדי אתלטיקו מדריד ומועדון הראגבי האוסטרלי Plus500 Brumbies.

- עם החזרה לפעילות בצל הקורונה, רשת כללית סמייל פתחה 5 מרפאות חדשות ברחבי הארץ, כולן בחודשיים האחרונים: בעפולה, בנתניה, בפתח תקווה, בראש העין ובירושלים. עם הצטרפותן של המרפאות החדשות, הרשת מונה כעת 103 מרפאות שיניים בפריסה ארצית כשבעתיד הקרוב צפויות להיפתח מרפאות נוספות לרווחת הציבור. לפי נוהלי בטיחות של הרשת והנחיות משרד הבריאות, בכל המרפאות מבוצעות פעולות חיטוי מוגברות לכל אורך היום, כאשר בין מטופל למטופל כל חדר טיפול עובר סטריליזציה של כל הציוד והמשטחים. בנוסף, הצוות המטפל מצויד באמצעי הגנה על מנת לשמור על בריאות המטופלים ועל בריאותו.

הצוות הרפואי של כללית סמייל. יחצ,
עובדי כללית סמייל בלבוש החדש/יחצ

- חברת בני פאוזי שמשום, יבואנית משקה האנרגיה Blu, משיקה את Blu6, סדרת משקאות חדשה ללא סוכר עם 6 קלוריות. בלו חולשת על 54 אחוז מנתח שוק משקאות האנרגיה בישראל, שמגלגל כ-900 מיליון שקל בשנה. בשלב הראשוני ישווקו המשקאות בכל חנויות הנוחות, ובהמשך גם ברשתות השיווק והאלכוהול. בנוסף, ברשת מתעתדים להמשיך את המהלך ל-35 המדינות המשווקות את המותג בעולם.

- בשבועות האחרונים רואים הצופים על המסכים את מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס מפרסם יוגורט. מדובר בקמפיין של "EURO מחלבות אירופה", שהשיקה סדרת מוצרי יוגורט אותנטיים יווניים המיוצרים על ידי חברת DELTA הנחשבת לטובה ולאיכותית ביותר ביוון. חברת DELTA הוותיקה הפועלת מאז 1952, משקיעה רבות במחקר ופיתוח מוצריה וכעת סדרת מוצרי היוגורט האיכותית נוחתת בישראל ומאפשרת לקהל הישראלי ליהנות מיוגורט יווני אותנטי ומשובח. עלות הקמפיין הכוללת: כ-3 מיליון שקל.

חינוך

- קייטנות בהייטק: אנבידיה, עם כ-2,500 עובדים בישראל, השיקה סדרת קייטנות אונליין לעובדיה. בין הסדנאות: כושר, סטנדאפ לילדים, בישול וקונדיטוריה, סדנאות סליים וכיאה לילדי עובדי ההייטק - אפילו סדנת פורטנייט שהועברה על ידי הגיימר וכוכב הרשת שי בן בסט. בין הכוכבים שהעבירו את הסדנאות והקייטנות ניתן למצוא את יובל המבולבל, יובל שמלא, כוכבי הרשת ליאון ויואב, כוכבת הילדים מיקי ועוד. Palo Alto Networks (מאות עובדים בישראל) ארגנה שורה של פעילויות אינטראקטיביות לילדי העובדים (בכל הגילאים) שיועברו באופן וירטואלי. השידורים מתקיימים דרך Zoom בשבועיים האחרונים של חודש אוגוסט, יעלו פעמיים ביום - בוקר וצהרים. הם כוללים שלל פעילויות כמו מופע בלונים, סדנת קומיקס, טורניר פורטנייט עם "מר שיבולת", סדנת אוריגמי, קסמים, אפיה, פלסטלינה ועוד. בלייטריקס, היוניקורן הישראלי, יתקיימו עד לחודש ספטמבר סדנאות ייחודיות לגילאי 3 ומעלה, המתקיימות ברובן במהלך היום - בבקרים או בשעות אחה"צ, שלוש פעמים בשבוע ובימים קבועים. הסדנאות מתקיימות פנים מול פנים, ובהן משתתפים עד ל-10 ילדים (על מנת לשמור על הנחיות משרד הבריאות). בין התכנים בסדנאות: הצגות בטבע, ימי מים, סדנאות סוקולנטים ויצירה. הילדים מקבלים במתנה כובע לייטריקס.

- בעקבות משבר הקורונה, ילדים רבים נאלצו להתמודד עם מציאות חדשה, לחצים וחששות כבדים בבית, בלימודים ובחברה. הבידוד והניתוק החברתי, החלוקה לקפסולות בבית הספר והלמידה המקוונת, אילצו אותם לפתח מיומנויות חדשות ויכולות פנימיות חדשות כדי להשתלב במציאות הקיימת. כחלק מכך, החליט משרד החינוך להטמיע לראשונה בתוכנית הלימודים הקרובה את התכנית הייעודית "המשחק", שמטרתה להקנות כלים להתמודד עם המצב, להעלות את הביטחון העצמי ואף להעביר אותם תרגילי סימולציות על מנת לטווח עבורם את המציאות המורכבת. התכנית פותחה בלווי אגף מו"פ, נבנתה על עקרונות הפדגוגיה מוטת עתיד והחלה כפיילוט בשנתיים האחרונות. היא נחלה הצלחה גדולה בקרב אלפי תלמידים ברחבי הארץ.

משבר הקורונה פוגש את דור העתיד שלומד היום במוסדות האקדמיים. סטודנטים רבים שיכלו בעבר לעבוד בעבודות מזדמנות או משרות סטודנט, מצאו את עצמם מוצאים לחל"ת או מפוטרים. יוזמה מבורכת של ארגון בוגרי הטכניון, שהחליט להירתם למאמץ לתמיכה בדור העתיד ולתרום את כספי המענק או חלק ממנו לסטודנטים. היעד לקמפיין הוא גיוס של לפחות 100,000 שקל, כאשר כבר בשבוע הראשון גויסו מעל 45,000 שקל מבוגרים ומבוגרות. ארגון הבוגרים מקווה שבקצב הזה הם יעברו את היעד ובכך ירחיבו את העזרה לעוד ועוד סטודנטים.

נדל"ן

- הפקולטה לניהול והאגודה הסטודנטיאלית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב יוצאים במהלך יצירתי בעקבות משבר הקורונה: הוספת סעיף גמישות לחוזי השכירות שיאפשר לסטודנטים לצאת מחוזה השכירות כל רבעון במקרה של סגר מלא או מעבר ללימודים מקוונים. בכך הסטודנטים יוכלו לקבל החלטה מושכלת לעבור לבאר שבע למרות אי הוודאות, בעלי הדירות יימנעו ממצב בו דירותיהם יעמדו ריקות בשנה הקרובה והעסקים המקומיים בשכונות הסטודנטיאליות יוכלו להמשיך לפעול גם בתקופת הקורונה. דיקן הפקולטה לניהול, פרופ' מיקי מלול: "התחייבות קבועה בחוזה בתקופה הנוכחית איננה אופציה סבירה מבחינה כלכלית. עלינו לעודד את הסטודנטים להגיע לבאר שבע ולאפשר להם לחתום על חוזה גמיש. מהלך זה ישרת את כל בעלי האינטרסים בעיר ולכן הוא מתבקש. אנו סבורים כי הסטודנטים הם כוח משמעותי בשוק הדירות בבאר שבע וחוזה מסוג גמיש יאפשר להם להשתקע פה".

- ראש המועצה האזורית באר טוביה קובי אביבי מקדם באמצעות הוועדה המקומית לתכנון ולבניה את תכנית פל"ח במרחב הכפרי ובית שלישי בנחלה. עיקרה של פל"ח הוא למעשה בפעילות לא חקלאית בחלק מהשטח שברשות תושבים. לאחרונה, אישרה וועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ולבניה את המתווה והשבוע הנושא הועבר לוועדה המחוזית לתכנון ולבניה. בסיכום הישיבה הוחלט כי תתואם פגישת המשך במשרד הוועדה המחוזית בה יוצגו כל ישוב וישוב בצורה פרטנית. במועצה אזורית באר טוביה 23 יישובים, מתוכם 18 מושבים חקלאיים. "עם בחירתי כראש המועצה באר טוביה וכיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובניה, ראיתי לנגד עיני את החשיבות של קידום תכנית מועצתית שתיתן מענה בעניין פל"ח ובנית בית שלישי בנחלות", אמר אביבי, "תכנית פל"ח מהווה כלי תכנוני אורבני בנושא שימושים מעורבים לתעסוקה בנחלות מלבד מגורים. עיקרה הסבה, או הקמת שטח של 500 מ"ר הנמצאים בחלקתו של בעל הנחלה בתחום 3 דונם למגורים.

- על רקע תכנית הבנייה שתשנה את ירוחם, תגדיל את מספר התושבים ותפתח מוקדי תעסוקה חדשים ולאור ההכרזה על הקמת חממת קנאביס רפואי בעיר ירוחם, נחנך לראשונה בעיר מתחם העבודה המשותף "קליקה ירוחם" שיעניק ליזמים ולצעירים באזור תעסוקה איכותית ממש ליד הבית ובעלות מסובסדת (העלות החודשית לעמדת עבודה פתוחה רק 300 שקל).

המתחם החדש משתרע על שטח של 410 מ"ר, כולל 20 עמדות עבודה וייתן מענה ליזמים ולצעירים מהסביבה. חנוכת המתחם היא חלק ממהלך רחב של המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל להקמת רשת של כ-45 מתחמי עבודה משותפים ומסובסדים בפריפריה החברתית והגיאוגרפית בהיקף כולל של כ-90 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully