וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוגעים בשמיים: אפל הגיעה לשווי של 2 טריליון דולר

19.8.2020 / 18:49

ענקית הטכנולוגיה עלתה בפתיחת יום המסחר בוול סטריט והפכה לחברה האמריקנית הראשונה בהיסטוריה שמגיעה לציון הדרך המרשים

בווידאו: אפל, גוגל, אמזון ופייסבוק נחקרו בקונגרס האמריקני על פגיעה בתחרות/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

היא פלירטטה עם זה הרבה זמן ובסוף זה קרה. אפל הגיעה היום (רביעי) לשווי שוק של שני טריליון דולר, והפכה לחברה האמריקנית הראשונה שעושה זאת. יצרנית האייפון והאייפדים עולה מתחילת יום המסחר בוול סטריט, מה שהוביל אותה לשווי השוק ההיסטורי.

טים קוק באירוע חשיפת שירות הסטרימינג. רויטרס, רויטרס
2 טריליון סיבות להיות מרוצה. טים קוק/רויטרס, רויטרס

אפל פלירטטה בשבועות האחרונים עם ההישג לאחר דוחות מצוינים שהזניקו את המניה. בעוד חברות רבות נפגעו בתקופת הקורונה, חברות הטק התאוששו מהר ואפל אף היכתה את התחזיות. ערכה של מניית אפל עומד על קרוב ל-470 דולר, זינוק של כ-60 אחוז מתחילת השנה.

החברה הודיעה עם פרסום הדוחות על פיצול של 4:1 למניותיה. המשמעות היא שהחל מסוף החודש תהיה כל מניה שווה "רבע" משוויה היום. כמובן, אין פירוש הדבר שערכה של אפל יירד, אלא שתהיה יותר יכולת לרכוש את מניותיה במחיר סביר. מה שמרשים הוא שלחברה לקח שנתיים בלבד להכפיל את ערכה לאחר שהגיעה ב-2018 לטריליון דולר.

אפל אינה החברה הראשונה שמגיעה לשני טריליון דולר. קדמה לה אראמקו הסעודית, שעשתה זאת בדצמבר. עם זאת, ירידת מחירי הנפט הורידה את ערכה של אראמקו, ואפל עקפה אותה עם פרסום הדוחות בסוף יולי. אמזון ומיקרוסופט משתרכות אחרי אפל עם שווי שוק של 1.6 טריליון דולר ונראה כי הגעתן לנקודה היוקרתית היא שאלה של זמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully