וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורק בהייטק חוגגים: ירידה של עד 50 אחוז בשווי השי לראש השנה

20.8.2020 / 10:11

המצב הכלכלי ניכר גם בשווי המתנות לחג, כשברוב הענפים חלה ירידה בשיעור של 20 אחוזים ומעלה. ומה קורה בהייטק? "בשל ביטול אירועי הקיץ, לעובדי הענף נותר תקציב פנוי"

בווידאו: תדרוך של פרויקטור הקורונה/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: טל רזניק

על פי הסקר השנתי שעורכת חברת 'עוקץ מערכות', המתמחה בפיתוח מערכות טכנולוגיות לניהול וחישוב שכר ומערכות נוכחות חכמות, במרבית הענפים במשק נרשמה ירידה בשווייה הממוצע של המתנה שיקבלו העובדים בראש השנה 2020.

עובדי ענף המסעדנות יקבלו השנה מתנה בשווי ממוצע של 130 שקלים בלבד במקום 250 - נתון שמשקף ירידה חדה בשיעור של 48%. גם עובדי מכוני היופי והספא יספגו השנה קיצוץ חד בשווי המתנה, שתעמוד על 180 שקלים בלבד במקום 300 שקלים. הפחתה משמעותית נרשמה גם בענף הפרסום (42 אחוז) - העובדים צפויים לקבל שי בשווי ממוצע של 210 שקלים. בתעשיית המתכת ובמשרדי ראיית החשבון חל קיצוץ מינורי יותר (17 אחוז), כששווי המתנות השנה עומד על 100 שקלים ו-200 שקלים בהתאמה. בענף עריכת הדין נרשמה ירידה בשיעור של 11% ושווייה הממוצע עומד על 250 שקלים. בענפי הסיעוד והשמירה, שבאופן מסורתי מעניקים לעובדים את השי בעל הערך הנמוך ביותר, 60 שקלים ו-70 שקלים בהתאמה, לא נרשמה ירידה.

  • הסקר השנתי של חברת עוקץ מערכות ושל הייטק-זון מועדון הצרכנות של עובדי ההייטק חושף את המגמות בראש השנה 2020 אצל החברות הלא מאוגדות.
  • ירידה של עד 48% בשווי המתנה שיקבלו השנה העובדים בענפים מסוימים ביחס לשנה שעברה. ירידה ממוצעת בכלל הענפים בשיעור חד של 19%
  • רק 42% מהעובדים שמועסקים בבתי העסק הקטנים יקבלו השנה שי לחג. לראשונה זה עשור, ששיעורם צולל מתחת ל 50%
  • הייטק הוא הענף היחיד בו נרשמה השנה עליה קלה בשווי המתנה הממוצעת

ענף ההייטק הוא הענף היחיד בו נרשמה עליה בשווי המתנות, בשיעור של 13%: מ-400 שקלים בשנת 2019 ל-450 שקלים השנה. לדברי דגן רונן, מנכ"ל משותף ב'הייטקזון' מועדון הצרכנות של עובדי ההייטק, "בשל ביטול אירועי הקיץ שמתקיימים באופן מסורתי, לעובדי הענף נותר תקציב פנוי, אותו ניתבו לא מעט חברות הייטק לטובת רכישת מתנות יקרות יותר לעובדים. על פי נתוני המועדון, שמספק השנה יותר מ-150 אלף מתנות לעובדים, רק 7 אחוזים מהחברות הורידו את התקציב לכך ואילו מנגד, 18 אחוזים העלו אותו. השאר נצמדו לתקציב שהוגדר מראש בתחילת השנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דגן רונן. חן גלילי,
רק 7 אחוזים מחברות ההייטק הורידו תקציב. דגן רונן/חן גלילי

מועדון הצרכנות 'הייטקזון', מעמיד לרשות החברות אתר סחר מיוחד בו העובדים יכולים לבחור מתנה מבין קשת אפשרויות. בין המוצרים הנמכרים ניתן למנות אוזניות WIRELESS ו- AIRPOD, שואב אבק של King clean ו- דייסון, כיסאות גיימינג ומוצרי המותג נינג'ה.

לדברי רונן, בשונה משנים עברו, השנה שולבו בתמהיל יותר מתנות מתוצרת הארץ על מנת לסייע לעסקים מקומיים. מדובר על אלפים רבים של פופים, מצעים ומארזים יוקרתיים של שמן זית שנרכשו ויחולקו לעובדים. במקביל, גם נרשמה עליה במספר העובדים שבחרו לממש את ההטבה בדמות קבלת שובר למסעדות שף יוקרתיות. כמו כן הוא מציין, כי בשונה משנים עברו, רבים מהעובדים בוחרים לשדרג את המתנה בתוספת תשלום כשהלהיט הן טלוויזיות ברוחב 65 ל 75 אינץ', שמאות רבות מהן נמכרו בשבועות האחרונים. להערכתו, הסיבה לכך היא כסף שנחסך מביטול הנופש המסורתי בקיץ, שמופנה לטובת הצטיידות ושדרוג הבית וכן הצורך להנעים את השהייה במרחב הביתי.

התפלגות שווי המתנות על פי ענף לפי נתוני עוקץ מערכות

התפלגות שווי מתנות על פי ענף לקראת ראש השנה 2020. יחצ,
ירידה של 20 אחוז ויותר ברוב הענפים/יחצ

עוד עולה מנתוני חברת 'עוקץ מערכות', כי השנה שיעור בתי העסק הקטנים שיעניקו מתנה לעובדים עומד על 42%. החברה בוחנת מזה למעלה מעשור את שוויין הממוצע של המתנות שניתנות לעובדים (בחלוקה על פי ענפים). על פי נתוניה, שיעור המעסיקים בקרב בתי העסק הבינוניים שיתנו לעובדים מתנה לרגל ראש השנה עומד על 68% בעוד שבשנה שעברה, שיעורם עמד על 79%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully